Gecekondu
.....yıllar sonra anlayacaktım ,oturduğumuz mahallenin , çocukluk ve gençlik yıllarımın geçtiği bölgenin bir " gecekondu " mahallesi olarak anıldığını , aslında çok şeyin farkında olmadan büyüdük biz , o güzel çocuk günlerimizde kendimizi ve ailelerimizi hiç küçümsemedik , kenar mahalle ,varoş , gecekondu , kenar ,arka mahalle tabirleri , ..vb tanımları hiç umurumuzda değildi , üzerinde de durmadık , zaten öncelikli gündemimiz değildi , bizi hiç meşgul etmedi , evet bir gecekondu mahallesinde büyüdüm ben , bir gecede yapılan evlerin , yani bir gecede toprağın yüzeyine kondurulan evlerin birinde büyüdüm ben, ev ev inşa edilerek bir sır gibi , gizemli ve sessizce çoğalan evlerin bir araya geldiği mahallenin çocuğuyum ben , her anısı , yazı kışı çilesi , yazıldıkça insanın geriye dönüş yapmak istediği güzelliklerle dolu olan bir mahalle şirin bir mahalleydi doğup büyüdüğümüz mahallemiz , ah evet , bir gecede konan evlerin çocuklarıydık biz , yıkıcı baskınlarından kurtulan veya kurtulamayınca yıkılıp yıkılıp yeniden kondurulan evlerin çocuklarıydık ...ama hiç yüksünmedik , hiç kendimizi mutsuz görmedik yani bir eziklik bir dışlanmışlık ötekileştirme gibi hiç bir his geçmedi içimizden , bilmiyorum şahsen ben ne böyle bir duygu taşıdım içimde , ne de çevremde görmedim dışlanmışlıklar , o yıllarda herkes hayata tutunmanın ve günlük sade uğraşlarının peşinde olmaktan , umurunda değildi böyle alınganlıklar , duygusallıklar , biz çocuklar bir dilim ekmek olsun üzeri ( o yıllarda ) sana yağı sürülsün kafiydi , veya bir elinde domates diğer elinde ekmek tamamdı , bize kimse yukarıdan bakıp küçümseme tripleri yapmadı veya bizler bunu göremeyecek kadar temiz ve iyi niyetli bakıyorduk hayata ve çevreye, bizim mahallenin adı beştepe mahallesiydi , çiflik ve söğüt özü arasında kalan , arada konya asfaltı geçen emek mahallesinin karşısında yer alıyordu , şehirden gelenlerin bile hayran kaldığı kıskançlık beslediği güzellikteydi , çünkü tek katlı bahçeli ve bahçeleri meyve ağaçlıydı , çocukları daha sıhhatli , neşeli , mutlu ve özgürdü , hayata erken açılmış , çabuk sosyalleşmiş olarak büyümüşte küçülmüşlerdik biz...yıllar yılları kovaladı , yazacak,konuşacak çok şeyimiz oldu , keşke yeterince dile getirebilsek, ben sondan başlayarak ifade etmek istiyorum ki ,gecekondu evimiz ve diğer gecekondu mahalle evleri , evet hepsi istimlak edildi,işin inceliğini hiç bir zaman anlayamadığım bir değişim,dönüşüm yaşadık bir gün , herkes etkilendi herkes ne olduğunu tam olarak anlayamadı bile ,her ne ise evimiz gitti,ve o güzelim tek katlı villalara değişmek istemeyeceğim gecekondu evlerimiz elden çıkmış yerle bir olmuştu, bin acı gözyaşları dualarla bir gecede kondurulan evlerimiz gitmiş, yerlerinde şimdi başka binalar,yeni şekil ve şehirler,yabancı evler ,tanımadık yüzler gelip gecekondu evlerimizin yerine yerleştiler ,ne garip ama bu hep böyledir büyük kentlerde ,bu kaçınılmaz son ,kentin kirli ve çıkar ilişkileri veya adaletsiz uygulamaları uğruna her zaman yaşanmıştır...vesselam ..



2013 / istanbul
mustafa kaya                                  
( Gecekondu başlıklı yazı cirik tarafından 30.09.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.