Sen ülkene sahip çık, onlar durdukça kendi kendilerini yok eder.
TC nin kurulduğu topraklarda Pers Artığı Mithradatis Pontus Krallığının 70 e yakın kalesi vardı.. Büyük Tigran dedikleri  kralları zamanın da Ermeniler, Anadolu içlerine kadar gelmiş son kalesini Alanya ya kadar uzatmış, sonrasında ise tek baslarına hiç bir zaman bağımsızlık kazanamamışlardı.  Otorite ye tabi olmuşlardır. Bazen Roma bazen de Pers imparatorların temsilcisi olmuşlardır..
Galatlar bu topraklar da yaşamış Roma ya vergi ödemişlerdir..Roma ya giden ilk Avrupalıların Bildiğimiz Altınoluk dan Antandros krallığında hareket le orada bir medeniyet kurmuşlardır.. Hititler iklim değişimleri ileKuzeyden Ortadoğu  ya yönelirken yine bu topraklarda medeniyetlerini yaşamışlardır..ilk doğum sandalyesi epilepsi ile ilk beyin ameliyatını gerçekleştiren, Yazılı Kadeş Anlaşmasını HiTiTLERiN veba kurbanı olarak tarihden silindiği yerde bu topraklar dır.. İlk yazıyı bulan Sumer kent devletleri ile Güney doğu coğrafyasından Irak kuzeyine kadar uzanan kent devletleri ile var olmuştur.. Tarihde ilk birayı imal ettikleri gibi ıslak ekmek diyerek onun doyuruculuğuna da dikkat çekmişlerdir.. Dayanışmacı toplum anlayışı, ortak üretim,ortak depolama ve  ihtiyacına göre tüketim onlarda var olmuştur.. Sümeri yıkan Sargon tarihde ilmerkezdevletkuraAsurlu larda Hatay  a kadar gelmiştir.. Tarihde sekiz dil bilen  ilk kadın imparator Zennobıa da Anadolu ya kadar gelmiş ve Roma onu  esiralmıştır. Parayı ilk tedavüle çıkaran ve o zaman ki derelerindem altın aktığı söylenen lidya Ege kıyılarından Anadolu içlerine kadar var olmuş Pers sınırına kadar dayanmış ve onlar tarafından sonradae kralı esir edilmiştir.. Tunus da Kartacalıları kuran, Roma ya kafa tutan kolonileşerek büyük dünyanın enbüyük tüccar sınıfı Finike liller de bu topraklarda var olmuş ve bu toprakların varidatlarını piyasaya sürerek var olmuşlardır..
Dünyanın ilk güzellik yarışmasının ev sahibi Kaz dağlarıdır.. İlk edebi eserin yazarı Heredot bu topraklarda yetişmiştir.. 1860 da heredot un kitabını çocukluğundan beri defalarca okuyan Alman,  Troy Krallığının hazınesini gemilerle buradan taşımıştır.. Bergamon krallığı Akdeniz'e buradan hukmetmiş ve vasiyeti ile Romaya bağışlayan kral da bu topraklarda yaşamıştır.. Dünyanın 3 büyük İmparatorluğu iskitler Roma ve Persler bu topraklarda   savaşmışlardır Çanakkale  de  ilk köprüyü asker geçişi için Pers İmparatoru yaptırıyor. Tekneleri yan yana koyarak yaptığı köprü Atina bozgununa kadar Pers askerinin geçişlerini sağlıyordu.. . Felsefe, Aristo tepesi ile kaz dağlarının eteklerinde miras olarak bizlere bırakılırken, spartalılar asker doğar asker ölür diyerek bizlere bu toprakların yadigarı olarak kalmıştır.
Bilmediğimiz su altında kalan 600 e yakın uygarlık, Mezapotamya dan daha gelişmiş uygarlık merkezi olarak doğu Anadolu, su yataklarını gösterirken, bu ihtişam karşısında en önemli eski tarihi uygarlık merkezi mezapotomya bile  o dönemlerin gettosu olarak kalmaktadır..
Cenevizlere finikileleri bu topraklardan cıkan yağları, tuzları madenleri yapılan silahları dünyanın dört tarafına satarak  geçim sağladılar..
kzıkos Krallığının altınlarını Alman lar Erdek körfes inde gelip aramadılar mı? İngilizler, Anadolu dıyemedıklerı, Ön Asya dedikleri bu toprakların değerlerini Brirısh muzesi gibi markalaştırdıkları yerlerde pazarlaması nı yapmıyorlar mı? Gılgamış destanını geçtiği KARKAMIŞ ilçesinin değerlerini çalan Alman lar Bergamayı da boşaltırken bunları müzelerinde sergilemıyorlar mı? 
Tüm bunlar niye alt alta yazdık? En değerli maden olan altın, bu topraklarda.. her sofranın ayrılmazı ve antik cağların baş ticari emtıası tuz madenleri ve gölleri ile bu topraklarda.. tıp felsefe okulları bu topraklarda... ve büyük alimler coğrafi harita ve keşifler bu topraklardan çıkan insanlarca bulunup bizlere miras bırakılmıştır..
1071 sonra sı bu topraklar, Türk ve Müslüman ahali tarafından ebediyen ele geçirildiğinde Hazımsızlık ve ileri boyutu genetik düşmanlık doğuyor.. Anadolu beyleri yerleştikçe Ermeni stradalarını vergiye baglayarak sağıyor.. Vergiler, kitle büyüdükçe yetmeyince imha edilerek doğu ve güneydoğudan Karadeniz içlerindeki pontus kaleleri yağma ediliyor.. En son kale fatih tarafından 1453 de alınarak Doğu Roma İmparatorluğu da yıkılıyor.. Zeynel Abidin Memluklulere Aldığı vergilerden pay verirken, Karaman Beyleri Akdenizdeki kaleleri zapt ediyordu.. İzmir ve yöresi Çaka bey  tarafından hazmedilirken, tüm Anadolu da karakol vazifesi göre diğer beylikler hrıstıyan Unsurları önce vergiye baglayarak sonra da talan ederek ortadan son kaleyide kaldırnışlardır.. Ermenisi, doğu Roma kalıntısı, Pers Artığı pontus, bu halde ortadan tam olarak olmasada dövülerek dönüştürerek kaldırılmıştır..
Şimdi 1.dünya savaşı ile yeni dünya düzeni oluşturulan devletçiklerle, topraklarımız çerçeveye alınmıştır..
Ülkenin Tarihi ve antik değerleri, bu defa kaçanlarca talan edilmiş ve yeni ülkelerine taşınmıştır..
1.Dünya savaşının galipleri Türk diyarlarının birlik ve beraberliğe engel olacak oluşumları sağlayarak, güç birliği ihtimalini ortadan kaldırdığı gibi parçalanmış, halde bırakarak da yem olma kolaycılığını sağlamıştır..
Azarbaycan la aramızda Nahçıvan var nahçıvanla azarbaycan arasında Ermenistan devleti oluşturulmuştur.. Gürcüstan da gürcü müslümanlar sürgüne TR ye gönderilirken kalan musluman ahali Acar bölgesinde olabildiğince hrıstıyanlaştırılmıştır..İran içerinde cumhuriyetimiz kuruluncaya kadar Türkler hakımken farsıler şah döneminde  yönetime geçmiş 1979 a gelindiğinde molla rejimi ile batının bir diğer hizmetkarı yarı nufusu un Türk olması sebebi ile de Rus yönetimlerinin partneri oluşturulmuştur.. Osmanlı nın da bildiği neft ve petrol yatakları misaKİ milli den çalınırken sunni alevi Hristiyan  gibi etnik.çeşitlilik Arap kurt  Türk  ırk çeşitliliği ile de ileride kullanılacak enstrümanlar olarak bırakılıyor. Dışarısı böyleyken, cumhuriyet kurulduğunda içeride işbirlikçileri için de ayrı sosyal siyasal organizasyonlar bırakılmıştı..

TORUN HALİLİ
( Anadolu Nun Kıymeti başlıklı yazı HALİLİ tarafından 1.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.