Devlet tarafından izin verilmeyen yol ve yöntemlerle kazanılmış, biriktirilmiş ya da bulunulmuş para diyebiliriz..
Kanuni mevzuatta, tam olarak karşılamasa da Kara para diye de tanımlanır.. Tam olarak neden karşılamaz yazının tamamını okuduğunuzda ortaya çıkar..
Marsiya da uyuşturucu kaçakçılığı yapan bir Türk ün anılarını dinlediğim de  kurye olarak kaptanları 10 bin frank a kullandığını duyduğum da   çok şaşırmıştım.. 1970 lerin ortasından sonra yapılan faaliyetlerle Kral Fahd yasamı yakayı Fransız polisine  yakalatıncaya kadar devam etmişti..
Yakalanmadan evvel son işin parası valiz içerisinde dönemin kullanılan para birimi frank şeklinde toprağa gömmüş, cezaevi çıkışı alırım diye düşünerek ama mümkün mü? Deport kararı ile beraber kara listeden ülkemize gönderilir.
Kara para, ama SERSERİ para ya dönüşerek, toprak altında kaldı kazı inşaat gibi faaliyetlerle toprağa gömülü şekilden kurtulduysa, eline geçeni ihya etti..
Yine terör bölgesinde ele geçen terörist silahlar, ya da bazen topladıkları harac. Ve uyuşturucunun  paralarının ölü terörist üzerinde ele geçtiğinde envantere Geçiren namus ve ihlas sahibi şerefli askerlerimiz varken buna adliyele işbirliğine girerek, görünmez şekilde el koyan ve SERSERİ paraya dönüştüren kamu görevlilerini de unutmayacağız.. Diyarbakır adli emanet bürosun da çalınan eroin in tutanak mürekkebi daha kurumadı. Hatırlayın işin içinde görevli bir savcı da çıkmıştı.. 
SERSERİ para, sadece uyuşturucu gibi aşağılık ve ceza evine düşünce bile 2.sınıf mahkum muamelesine tabi olan suçlu sınıfından daha aşağıda muamele gören hırsızların da parası var..
Hırsız dediysekde çoğu müptezel, gelen parayı
Ele geçinceye kadar uyuşturcu, lüks yaşam, gösterişli fahişelere yatıran sınıftan bahsetmiyorum.. Onlar ne kadar hırsızlık yaparsa yapsın, sonunda yokluk ve sefalet için de kör yaşamlarını bitirirler.. Paraları, kara para olarak kalır SERSERİ paraya dönüşüme fırsat vermezler.. Çünkü paranın yamyamıdırlar.. Eze eze yerler..
Dediğim hırsızlık çeşidi, Din kisvesi yardım paraları, yatırım paraları, valizler içerisinde kıtalar arası yolculuk yapar.. Banka sistemine dahil olmadan, ağa babalar malı götürürler.. Onların s*ktikleri, fahişe değildir.. Cariye dir. Onların yedikleri helaldir, haram değildir.. Parayı yolda bulsalar gazve anlayışı gereği ganimetir..
Fetö gibi din dışı yapılanmalar ile k*mbassan, y*mpaş gibi ticari görünümlü dolandırıcılık firmaları, başkalarının ceplerindeki para ile yardım yapacağım, yatırım yapacagım diyerek CEBELLEZİ faaliyetlerinde bulunurlar..
 Ne zamana kadar kahraman Türkler ortaya çıkıncaya kadar...
Yatırımların, sahte içi boşaltılmış olduğunu anlayanlar yasal yoldan haklarını aradıklarında yada 15 Temmuz kalkışması gibi hainlik gösterileri milli uyanışa sebep olur..
Asayiş uygulamaları ve hukuk uygulamaları artık ortaya çıktığında bu toplanmış ve gizlenmiş paralar vebalı muamelesi görür.. Suçla irtibatının kesileceğini düşünenler ve bölgesindeki çeşmelerin aktığı havuzun başındaki şahıslar, bal kaymak yerken, asayişi eli uzandığın da para ya"marsilya uygulaması"yaparak, kara parayı SERSERİ paraya dönüştürürler...
Şimdi iş organize suçları şubesinin buna ilişkin takip ekipleri kurarak, nokta atışı yapmasındadır.. Yoksa para illa ki yolunu bulup, akacağı dereyi bulur..
SERSERİ PARA, HIRSIZLIK PARASIDIR.. 

TORUN HALİLİ
( Serseri Para başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.