TC nin kuruluş felsefesinde sadece anayasal güçler ayrılığı değil, aynı zamanda kurumların, şahıslarında birbirini denetlediği ve asla taviz vermediği bir kurallar- kurumlar- şahıslar harmonisi vardır. Bunların birisinde arıza, oluşturmak bütüne karşı operasyona gitmek anlamı taşır.. 
Mesela;Vesayet ya da ekonomik değil denilerek, okulları köyden çektiğiniz de, "imamın o*urması halinin serbest sitile dönüşüne" de cevaz vermiş olursunuz.. Böyle bir halde cemaat neden s*çtı? Diye sorgulayamazsınız. Onun köydeki balans ayarını yapan, öğretmen artık orada yok.. Gerek köy ahalisi, gerekse öğrenciye rol model "öğretmen ve ailesi" köyde olmadığı gibi gençleri köyden uzaklaştıran "Taşımalı eğitim"  artık bir çok problemin de baş aktörüdür.. ..İmam dediysek de inançımıza göre her ergin, mümeyyiz erkek çocuk için getirilen görev değil, atama ile gelip öğretmenin iki katı maaş alırken, değişmeyen mufredatı uygulayan, statik görevliden bahsediyoruz.. 
Mevcut Sistem balansı, sadece ögretmeni geri çekmekle harmoniyi bozmuyor imamın, bireysel kalitesini de alta doğru çekerek,bozukluğa ivme katıyor.. Yaşanmış bir olayı örnekleme maksadı ile veriyorum Range rover jeepi imamdan aldığımda şaşırmıştım..Araç tescilinin, Avradı üzerine olduğunu öğrendiğim de  üzerinde durmamıştım.. Ta ki parayı ödeyip süreli vekaletin süresi, araca ait vergi borcu nun ödenmemesi sebebi ile askıda kalıncaya kadar.. Meğerse Bizim imam bombaymış... Çevre köylerden buyuk bas hayvan almış ödememiş, koyun almış ödememiş, traktör almış ödememiş, pikap almış ödememiş... Oğlum satışı ver.. Hanım la görüş diyor... Benim de paranın üzerine yatmaya çalışıyor... Diyanete o zaman ki bimer e şikayet ettim müfettiş beyanları alırken hocanın diğer icraatlarını da müfettiş bey'den öğrenmiş oldum.. Yazıyı amacından saptırmamak için yazları açılan kuran kursumdaki kız çocuğu ile evlenmek için kendi yuvasını bozan ve suçtan kurtulmaya çalışan İmamı yazmayacağım.. Operasyonun adı "Toplumu çatırdatma operasyonu.." Böylece bagları, birbirinden koparılmış ve topluluk haline düşürülmüş, hayvansal gruplar gibi yerken, içerken, gezerken bir arada ama tehlike anında dağılmaya ve kaçarak tehlikeyi bertaRaf edeceğini düşünen, bir guruha dönüştürme operasyonu da diyebiliriz..
Devam edelim, "ebed müddet devlet "anlayışı, sonsuzluktan gelip, sonsuza kadar yasayacak devlet anlayışımız yok edilirse operasyonun diğer bir ayağı da tamamlanmış olacaktır. En somut hali ile devlet, dışarıda Büyük elçilik seklinde  kurumsal bir kimliktir.. Devletin dış ilişkilerinde tüm yetkileri üzerinde toplamış temcilcilikleri vardır.. Büyükelçilikler, kurumsal kimliğin adı, görevlendirilen ve gittiği ülkenin baskanı tarafından da kabul edile, görevli şahıslara da büyük elçi . diyoruz.. Yurt iÇİndeki devletin bütün erkanı bu sahıs da toplanmıştır.. Bu sahıs devletin., hafızası operasyonel yeteneği, bakanlara ait tüm işlemleri yapma yetkisi olan kişidir .. Kendi varlığından soyutlanan şahıs,  devlet varlığına bürünerek davranış kalıpları geliştirilmiştir.. Hangi çatalla tatlı yiyip, tokalaşmak da ilk eli ne zaman uzatmayacağına kadar kuralları bilir.. Tüm milletinz, nezaketi, zekası ve aklı çalışma kabiliyeti ve azmi artık ondadır.. O ne Ka dar aktif ve çalışkan sa bulunduğu ülkenin gözünde ülkemiz o kadar olumlu gözükecektir.. Siz bu görevlileri alelade kimselerin içinden seçemezsiniz.. Taltif kayırma, merkezden uzak tutma gibi kaygılarla hareket ettiğinizde ülkeniz için çanlar çalıyor demektir.. Büyükelçi görev lendirmelerinde, devletin en somut yüzü olması sebebi ile tartışma götürmez atamaların yapılması gerekir.. Yoksa operasyona devam ediliyor diye düşünenleri kötüleyemezsiniz.
Devletin diğer bir somut yüzü yargıdır. 
Adalet yoksa devlet te yoktur.. İnsanlar da artık mahkeme ye vermekK, kapısında sürünmek inancı taşıyorsa yanlışlar devam ediyor demektir.. Bir yargıcın yetişmesi, mevsimlik sebzelere  Eş değer değildir.. En kötü kanunu bile insanlığın faydasına sunacak yargıç ömürlük eğitimin ve. Kültürün konusudur.. Bitirdiği okullar, yetiştiği aile ve aile içi davranışlar,yıl içi okuduğu kitaplar, arkadaş cevresi, yaptığı sporlar,sanal dünyada gezindiği siteler, sanat ve doğaya verdiği değer, para ve ekonomi ilişkisi, muhakeme ve zeka düzeyi, psişik dayanıklılık, Çalışma azmi onun şekli şartları değil aynı zaman da adaletin ve dolayısı ile devletin varlığının öncül şartları dır.. Ama siz bu şartları, parti üyeliğine kadar indirgeyip, üniversite sınavında bir kaç yüz binin içinde parası ile okul bitirmişlere,salt  mülakatla yer acar ve ilk  atamalar sonrası, itaate göre mahkemeler açarak by passlarla yola devam ederseniz biz operasyonun bir ayağı diye düşünürüz..
Toplumsal çözünmeyi en azami şekilde durduracak tedbirlerin alınması elzemdir.. Liyakat sadakat ten önemlidir.. Manevi varlıklarım ıza tecavüz edenler kurumlardan temizlenmelidir.Din sahası, sakal  şalvar ve donsuz entari kolaycılığına teslim edilmemelidir.Atatürk e sövmek ve sövdürmek dini toplantıları amacından saptırdığı gibi toplumsal catırdamaya da çanak tutmaktadır..Dini  cemaat ve diğer oluşumların liderlik iddiasında olanlara sertifikasyon getirilmedikçe mürit uçuşu ile atağa geçen sahteler, şeyh gibi algılanır.. 
( Bir İmam Bir Elçi Ve Yargıç başlıklı yazı HALİLİ tarafından 13.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.