Kavramlarla Kavramak Anlamak…

 https://i.pinimg.com/736x/e9/8c/6b/e98c6b79cb35960793bc496648a9025b.jpg

Ummakla, Beklemek Aynı Değildir!

 

Ummakla beklemek aynı değildir. Ummak; umut etmek, sanmak, tahmin etmek, ümit etmek, Bir şeyin olmasını istemek, beklemek... Beklemek ise; bir iş oluncaya, kadar biri gelinceye değin bir yerde kalmak, durmak bir şey yapmadan beklemektir bu “beklemek”. Ummak umut etmek elbette ki bekleyenden değil, umutla yola çıkandan gelenden, elinde umut olmazsa da derdine ortak için gelenden beklemektir. Bunun gerçekleşmesi için yolda bekleyenden bir şey beklenmez, beklediğinin gelmesi gerekir, ya da beklediği gelmezse gelen ben olayım diyerek bekleyenler için yola çıkmayandan, beklenti içinde bir şeyler umut etmekle aynı değildir. İçinde beklemek fiili olsa da bir amaçla yola çıkan içindir bu, yoksa sadece beklemek bir ifade etmiyor tek başına! İlk önce iyi niyetli olacaksın ki bir gelenin olsun. İyi niyetli olmadıktan sonra beklemek ummak için günü boşa geçirmekten başka bir şey yapamayız! Ondan önceki durum ve sonraki durum bir biriyle bağlantılı. Bağlantılı değilse bağlamak gerekir ki umut olsun bekleyen gelsin, gelen var mı yok mu tahmin edilsin.

“Bir eylem, bir söz, bir düşünce; ister kuvve de olsun ister fiil de vücuda getirilmiş olsunlar, kendilerine birçok boşluklu bağ eylem alanı açarlar. Bu yasa üs sel devim kuralıdır. Böylesi bir sürecin deneyimini yaşamışsanız açılan eylem alanlarını az çok bilirsiniz. Bayram Kaya”

 

İsterse bu beklenti ummak sözle olsun düşünceyle olsun bir kuvvet attıracak fiiliyatı adımı olmalı, adım attıracak güçte olmalı. Adım atarken, bu adımlar boşluğu dolduracak sözle düşünceyle dolmalı ki, umarken bekleyenin açtığı ve ya açanların boşluğu sevinçle umutla dolsun. Devim denilen kimlerine göre “görünüşten ibarettir. Örneğin, bir ok yaydan fırladığında uçar gibi görünür. Ama uçmak için art arda dizilmiş noktaları aşmak, onun için de bu noktaları birer birer doldurmak/kaplamak gerekir. Bir noktayı kaplamak da durgun olmak demektir. Yani ok durgundur. Devim, hareket görünüşten ibarettir.”

 

Bu değişmez kuraldır, varana kadar okun bir bir ardın sıra devam eden noktaları boşluğu doldurarak çaba enerji içinde gitmesi muhakkaktır ve vazgeçilmezidir. İşte bu eylem alanlarını bilmezseniz okun sizin attığınız güçle gittiğini vardığını sanırsınız. Oysa Âlemlerin Rabbi bunun için yarattığı bir dizi ihtimaller zincirinden öte, boşluğu doldurarak gitmek için her şeye kendi kudret ve gücünden güç vermiştir, bu da belli bir kural içinde yerine varır. Önce oku atmak için yay, germek için bir ip, atmak için ok, birde iyi bir okçu olmak gerekir ki bu gerçekleşsin.

 

Kelimeleri inanın çok seviyorum gönlüme bir nişan gibi takarak kullanmayı değil bizzat o kelimeleri anlayarak anlamlarıyla elbette ki sizler gibi seviyorum. Herkes kafasının çok iyi çalıştığını söylüyor bende söylüyorum, lakin kelime ve sözlerin gönlüme kattığı aydınlanmayla kafam iyi çalışıyor. Yani bir hareket etkisi olmadan içine bir şeyleri katmadan yerinde beklemekle çalışmaz. İşte bu nedenle ummakla, ummanın içindeki beklemekle, beklemek ayrıdır, ummakta beklersin lakin yola çıkacak olan varsa veya yola çıkacak adamların varlığına kötü niyetinle yok etmediysen diyelim.

Amaç olarak; hayat tecrübelerinin paylaşılmak istenmesi, unutulmak üzere olan toplum değerlerinin hatırlatılmasının da misyonu gelen kişinin taşıması gerekir ki, hareket noktasında ilk hareket için adım atılsın yani bir amaç olmalı, ummak içinde beklemek içinde, beklemeyi boş fiiliyattan kurtararak harekete dönüştürmek içini doldurmak için vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç

( Kavramlarla Kavramak Anlamak başlıklı yazı kul mehmet tarafından 18.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.