Karantina Günleri 1

 

Rabbim mutlak güç ve kudretiyle yaratarak, verdiği hayatla insana her gün yeni perdeler açarak, ya da perdeleri değiştirerek içerisinde saklı sırlarla hayatı deneyerek tanımamız için öğretiler diyelim bir perdenin kapatılarak yenisinin açılmasıyla diyelim bunlarla bizi imtihan ediyor. Açılan perdelerin ışığı ilk başta gözümüzü karartsa da, hayatımız karardı diye bir an endişeye kapılanlar olsa da, Rabbimin mutlak güç ve kudretiyle Rahmetiyle gelen hastalık derdin arkasında şifasını içine katarak gönderdiğini bilen inançlı kimseler için endişe duymadan karşılar. Açılan yeni perdeden sonraki gelen dert çile az sıkıntıya merhaba diyerek konuk eder. Bazı şeyleri öğrenmek net görmek için gerekli olanı vererek hatırlatan Rabbime şükür. İşte korona virüsü, musibet mi? İdrak etmemiz için açılan yeni bir perde mi? Kaybettiklerimizi hatırlatan bir yol arkadaşımı? İkram edilen bir yolun başlangıcımı? Bakalım görelim, idrak edelim.

 

Korona’ ya yakalandığını dün aniden ateşi çıkınca, Hasta hanenin aciline gidip, doktora rahatsızlığını söyleyince test yapılıp birkaç saat sonra pozitif çıkınca anlamış oldu. İlk önce şaşırdı haliyle, bunca yakalanan hastalardan bir tanesi olmuştu. Sabahleyin gelen sağlıkçıların ilacını getirerek, evdekilerin durumunu sorarak rahatsız olan kardeşine de test yaparak, diğer rahatsız olmayan anne babası ve erkek kardeşine test yapmayarak gittiler. Bu andan sonra artık 14 gün karantina altındaydı ailesiyle birlikte. Bu andan sonra dünyası değişmiş odası bakışı gönlü aydınlanmıştı, oysa dünde aynı kendisiydi, bugün ise bambaşka olmuştu. Odanın sessizliği huzuru, Rabbinin kudretini hatırlaması için verdiği hastalığın muhakkak ki vereceği şifasıyla geçecek olmasının idraki, dünyasını aydınlatmış, huzur dolu sessizlikle, bambaşka bir dünyaya çevirmişti.

 

Odada ki eşyalar, sanki değen bir elin nuruyla nurlanmış, dışarısı daha sakin huzuruyla kendisine merhaba derken, hala Rabbinden gelen bu huzurla doluydu. Hasta olmasına rağmen, Rabbi devası için ilacını sağlık görevlilerince getirilmesini sağlamış, az kendi başına ailesinden az uzak durarak bu hastalıktan kurtulacağını bilerek Rabbine şükür ederek gülümsüyordu. Hastalık diyelim öğretiler nasihatler diyelim bize kattığı idrak anlam mana ile yeni bir perdenin açılması gerekiyormuş ki, Rabbimiz yeni bir perde açtı… Acizliğini bilen kulu Mutlak güç ve kudretinden şifa dileyerek, Rabbinin büyüklüğüyle baş başa kaldı idrak etti elbet, Rabbime şükürler olsun ve şimdi bazı şeyleri daha net görüyor ve anlıyordu.

İnsanın kendisiyle şimdi ailesinden biraz yalnız, Rabbi ile baş başa kalarak kendisiyle hesaplaşarak, kendini insanı anlaması adına büyük bir adım olduğunu anlayacak. İnsanın kendini bilmesi, kendini bilenin Rabbini bilmesi kadar güzel bir şey yoktur. Buna yeni bir anlama kavramıyla yeni görüşlere fikirlere yelken açarak kâinatı insanı tanıyarak yola çıkması diyelim. Hatıralar geçmişimiz bazen becerisizliklerle ıstırapları hatalarıyla dolu olsa da ancak şimdi geniş vakti varken istirahat halindeyken, gezerek içinde hatalarının idrakine vararak hayatını kendisini anlayarak yoluna devam etmek için yeni kapılar açılmıştı, şimdi içinde geniş geniş gezerek aynı hatalara düşmemesi için imkân sunulmuştu.

Mehmet Aluç

( Karantina Günleri 1 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 20.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.