Makale / Tarihsel Makaleler

Eklenme Tarihi : 31.10.2020
Okunma Sayısı : 1049
Yorum Sayısı : 6
SABİT OLAN DÜNYA 31 EKİM 1992 DEN SONRA GÜNEŞ ETRAFINDA DÖNMEYE BAŞLADI--1. BÖLÜM--

Evet yanlış okumuyorsunuz. Dünya 31 Ekim 1992 den sonra Güneşn etrafında dönmeye başladı.  Daha önceki yıllarda ise Dünya sabitti, güneş de dahil gözümüzün gördüğü her yıldız ve gezegen dünyanın etrafında dönüyordu.

Saçmaladığımı düşünüyorsunuz değil mi?  Evet haklısınız ama yukarıdaki iddia bana ait değil. 

Kime ya da hangi kuruma it diye soracak olursanız?

E o zaman en baştan başlayalım anlatmaya.

Ülkemizde aşağı yukarı herkes Galileo Galilei'i bilir. Yani bizim bildiğimiz adıyla Galile...

N'aapmış bu adam?

'' Dünya yuvarlaktır'' Dediği için Engizisyon mahkemesi tarafından idam edilmiş.

Yok işin aslı öyle değil. '' Dünya Yuvarlaktır.'' Dediği için değil '' Dünya güneşin etrafında dönüyor.'' Dediği için...İdam edilmemiş, yargılanmış, kitapları ve görüşleri yasaklanmış, kendisi ise ev hapsi cezasına çarptırılmış.

Ama?

Ama onunla aynı görüşleri paylaşan biri, üstelik Galie'den etkilendiği için '' Dünya Güneşin etrafında dönüyor'' Diyen bir başka bilim adamı Giardano Bruno, Evrenin sonsuz ve eşdağılımlı olduğunu ve evrende, dünyadan başka birçok gezegenin bulunduğunu söyledi. Aykırı görüşler beslediği için 1600 yılında Roma Katolik Kilisesi'nin Engizisyon mahkemesinde yargılanıp sapkın ilan edildi. Kendisine düşüncelerinden vazgeçmesi ve sonsuz evren görüşünün din sapkınlığı olduğunu kabul etmesi durumunda kilise tarafından affedileceği söylendi. Ama o, gördüğü bütün işkencelere karşın, görüşlerinden taviz vermedi ve ölüme mahkûm edildi. 17 Şubat 1600 Tarihinde Roma'da diri diri yakılarak idam edildi.

Evet, mesele bazı vatandaşlarımızın sandığı gibi dünyanın yuvarlak olup olmadığı meselesi değildi zira kilise de daha önceki pek çok bilim adamı da Avrupa'da dünyanın yuvarlak olduğunu kabul etmişlerdi. Kabul edilmeyen şey ise şunlardı:

1- Evren ancak gözümüzün gördüğü kadardır. Yani sonsuz değildir.
2- Evrenin merkezi Dünya'dır. Dünya sabit durur, güneş ve tüm yıldızlar dünyanın etrafında döner. 

Peki neden böyle düşünüyor Avrupa?

Çünkü Hrıstiyanlığın kutsal kitabı öyle söylüyor hem Eski Ahitte hem de Yeni Ahitte.

Kitab-ı Mukaddesteki şu ayetler ( Ya da bölümler diyelim.) Dünyanın evrenin merkezi olduğunu, sabit olduğunu, güneşin ve yıldızların dünyanın etrafında döndüğünün kanıtları kabul ediliyordu:

A)‘'Ama dünya sonsuza dek kalır. Güneş doğar, güneş batar, hep doğduğu yere koşar. Rüzgar güneye döner, kuzeye döner, döne döne eserek hep aynı yolu izler.'' (Derlemeci 1:4-6)

B) ''Rabbin Amorlular’ı İsrailler’in karşısında bozguna uğrattığı gün Yeşu halkın önünde Rabb’e şöyle seslendi: Dur Ey güneş, Givon üzerinden Ey ay, sen de Ayolon deresinde.'' (Yeşu 10:12)

C)''Güneş için göklerde çadır kurdu Tanrı, gerdekten çıkan güveye benzer güneş, koşmaya başlayacak atlet gibi sevinir. Göğün bir ucundan çıkar diğer ucundan döner.'' (Zebur 19:4-6)

Dünyanın, güneşin etrafında dönmesi demek Hrıstiyanlık inancının yerle yeksan olması demekti  Neden mi?

Evet, Ya Evren’in merkezi Dünya değilse? O zaman neden Tanrı sıradan bir yere gelerek sıradan olan bir türü( İnsanı yanı ) kurtarmak istemişti? Peki ya kusurlu olan Ay gibi yeryüzünün coğrafi kusurları varsa, bu durum yeryüzünün de bir gün bozuluşa uğrayıp yok olmasına neden olmayacak mıydı? Peki ya ikinci kez geleceği müjdelenen İsa Mesih yok oluştan önce yeryüzüne inmeyecekse müjde (Tanrının cenneti) nasıl yeryüzüne gelecekti? Tanrı’nın cenneti sıradan bir uzay enlem ve boylamında olan gezegende nasıl kurulacaktı?

Öyle ya dünya evrenin merkezi değilse Mesih İsa, evrenin bir ucundaki sıradan bir gezegene ne diye gönderilsin ki??? Bu sıradan gezegendeki sıradan canlıları kurtarmak için neden tanrı tarafından kurban edilsin ki?  Olamazdı böyle bir şey(!)

Öte taraftan neredeyse on sekiz adet yüz yıl boyunca önce Aristo, sonra Batlamyus adlı bilim adamları sayesinde ne güzel Hrıstiyan inancına göre dünyanın evrenin merkezi olduğu ve sabit olduğu fikri bilimsel olarak da(!) ispat edilmişken şimdi pişmiş aşa su katmanın alemi neydi?

Evet, garibim Kopernik bulmuştu aslında dünyanın güneş etrafında döndüğünü ama ''Zaman kötüydü. Kollaması gereken uzvunu çok iyi bildiğinden ancak ölürken '' Dünya dönüyor, hemi de güneş etrafında dönüyor.''  Dedi ama zaten bir ayağı çukurda olduğu için ipleyen olmadı onu.

Kopernikten sonra eski bir Dominiken rahibi olan Giardino Bruno  ötmeye başlamıştı, onu da yukarıda belirttiğim gibi 1600 Yılında yakarak öldürdüler. Böylece bir inançsız kafiri yok ettikleri gibi Galile'ye de göz dağı verdiler '' Kes sesini yoksa senin de sonun böyle olur.'' Diye.

Sonra ne mi oldu? Onu da bir sonraki bölümde anlatalım. 

Resimler Giardino Buruno'ya ait.  Adamın tam olarak yakılarak idam edildiği yere bir heykelini dikmişler iyi mi?

( Sabit Olan Dünya 31 Ekim 1992 Den Sonra Güneş Etrafında Dönmeye Başladı--1. Bölü başlıklı yazı Sami Biber tarafından 31.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.