Bugün İzmir De Deprem Oldu, Rabbim Sen Afetlerden Cümlemizi Merhametinle Koru

                                                                   

Bugün İzmir de deprem oldu, Rabbim sen afetlerden cümlemizi merhametinle koru diyerek duayla başlayayım. Rabbim böylesi acıları sen kullarına yaşatma, gerçekten zor o binaların altında kalanların acısını hissettikçe dayanamıyoruz Rabbim… Bu depremin akılla akıllı düşünmeyle akletmeyle çok alakası vardır. Yaşarken ya akılla düşünür yaşarız, ya da nefisle düşünerek yaşarız ya da benliğimizin esiri olmuş onun dediği şekilde düşünür yaşarız. Neyi düşünürüz sorusu çok önemli. Kazanç için dersek, helalinden kimsenin hakkını çalmadan yaşamayı düşünürüz dersek işte o bizde maalesef fazla yok. Kendimiz için kazanmak dersen helal olmadan dersen çok, bina yaparken demirinden çal, çimentosun dan tuğlasından çal ondan sonra, Allahtan cenneti iste ey utanmaz rezil… İşte depremler acı gerçek, çürük bina çaldın insanların ölümüne sebep oldun… Rabbim tedbirini al gerisini bana bırak demiş. Ne olacak bizim bu halimiz Rabbim sen yardım et bizlere…
 
İnsanın bilmeye ilişkin tüm tecrübelerinin sebebi, nefis ile nefsin ilkeleri arasındaki olan münasebetindeki güzellik araya giren nefsini aralayarak düşünmesidir. Araya nefis girdimi vicdan sebep neden arama çoktur, arada iman olmayınca zaten şeytanla dost olan nefis insanı şeytandan daha becerikli ve mahir yapar. Bu münasebeti yani insan nefsi ile semâvî varlıklar arasında bilgi akışını mümkün kılan, onu koruyan hak korkusu imanın olması ile mümkündür. Bu iman ettim demekle olmayan bir şey. Binayı yaparken bir tuğla çalmak yerine iki tuğla ile daha sağlam yapmakla ölçülen bir şey. Bir milyar kazanmak yerine iki yüz lira neyime yetmez denmekle olan bir iman ettim demektir.
Yoksa Lailaheillah Muhammeden Resulullah dedim, cenneti kazandım daha bana bir şey olmaz demek iman etmekle alakası olmayandır. Akıl imanla feyiz almadıktan sonra, böylesi sapık düşünceli insanlardan kurtulmamız mümkün değildir, birde aman hemen evi ucuza alayım ondan sonra gerisine bakarız mantığı bizde yok olmadıkça doğrusu mümkün olmayacaktır… Rabbim afetlerden korusun bizleri. Bak bakalım neden ucuz ev, sağlam mı ölçtür biçtir alacağın evi, ondan sonra almayı seç…
Her ne kadar ne alakası var diyenler olsa da, insan ancak imanla olunca onun cevheri olan merhametle hayata yönelince ondan ışık feyz aldıkça akla yöneldiği takdirde bilgiye ulaşabilir, kendinden önce insanı düşünür, yoksa ne yapsan da fayda etmez. Çünkü imandan feyz almayan insan nefsinde bu merhametin pınarına kaynağına ulaşamaz ve bu nefsinde bulunmaz, iman olmayınca muhafaza edemeyeceğinden elde edildiğinde ise sürekli olarak nefisle iç içe olduğundan dolayı bu aklıselim düşünceyi muhafaza edilemez içinde barındıramaz Rabbim depremde yaralananlara şifa, ölenlere Rahmet, bizlere de imanla düşünen şuurla idrakle yol alanlardan eylesin âmin, selamlarımla.
Mehmet Aluç.
( Bugün İzmir De Deprem Oldu... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 31.10.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.