SEK SEVGİ

   Horozların ötüşüyle uyanırdık.Cömert ineğimizden sağdığımız sütü afiyetle içer, ömrünü bize hizmete adayan eşeğimize biner bir türkü eşliğinde tarlanın yolunu tutardık.Hayvanlarla iç içe yaşardık veya yaşamak zorundaydık.Sabah bizi uyandıracak bir horoza, yumurtamızı yumurtlayan bir tavuğa, odunumuzu getiren bir eşeğe, harmanımızı sürecek iki öküze, kapımızı ve sürülerimizi bekleyen bir köpeğe, bizi farelerden koruyacak bir kediye ihtiyacımız vardı.Onları el bebek gül bebek severdik.Karınlarını doyurur, tımarlarını yapar, barınma ihtiyaçlarını karşılardık.Onların yok olması bizim huzurumuzun kaçması anlamına geliyordu.


   Yıllar geçti, devran döndü, her şeyin geliştiği gibi sosyal hayatımız da gelişti.Eşeklerin yerini arabalar, öküzlerin yerini traktörler, horozların yerini çalar saatler, köpeklerin yerini kameralar, kedilerin yerini zehirli yemler ve kapanlar aldı.Ve insanoğlu bu sefer kendine kurulan şehir kapanlarına doğru akın etmeye başladı.Çünkü bu sefer insan değerliydi.Hayvanı kullanmayı sanat haline getiren insanoğlu bu sefer kendi cinsini kullanıyordu.Şehirin kuralları köyden biraz farklıydı.Bu medeni ortamda artık hayvanların yerini insan almıştı.Ağaları taşıyacak şoförlere, villaları bekleyecek bekçilere, yük taşıyacak hamallara, masaj salonlarında çalışacak kızlara iihtiyaç vardı.Zamanın ağaları bu hizmetçi sektörünü çok seviyordu.Onların karınlarını doyurdular, güzel elbiseler giydirdiler ve her daim sırtlarını sıvazladılar.Bu hizmet sektörüde buna mukabil ağalarını hoş tutmak için her türlü maymunluğu yapmaktan geri kalmadı.Zamanla bu hizmet sektörü o kadar çoğaldı ki ağaların gözünde eski değerini tamamen yitirdi.Çünkü gelişme burda da devam ediyordu.Bekçilerin yerini kameralar, hamalların yerini portifler, işçilerin yerini robot makinalar, aşçıların yerini yemek şirketleri  çoktan almıştı.


    Geçmişte nasıl öküzlerin etlileri, ineklerin sütlüleri, köpeklerin çöpten beslenmeyi alışkanlık edinenleri ve süslüleri, kedilerin farelerle dans edenleri ayakta kaldıysa şimdi de insanoğlunun bu meziyette olanları ayakta kalacak.Bu düzen fıtratını yaşamak isyenleri erinde, gecinde yok edecek.Çıkar sevgileri her zaman nefrete dönüşmeye mahkumdur.

                              SEK SEVGİNİN BAHANESİ OLMAZ.
( Sek Sevgi başlıklı yazı çiftci baba tarafından 1.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.