Kural Basit.. Metraj+Diploma+Sermaye
Metraj deneyimin
Diploma gerekliliğin
Sermaye batmaya karşı sana güvenip parasını verenlerin  teminatıdır..
Türkiye de durum nasıl? Paran yoksa, ağzın laf yapıyorsa çevreni ikna et 1970 lerden itibaren kur kooperatifini yap müteah'itliğini ile evler kasap dükkanına çevrildi..Müteah'itleşme hareketi ile kooperatifleşme hareketi aynı döneme denk gelir.. Öyle bir hale dönüşür ki meteliğe kurşun atanlar,kooperatif yömeticisiyken  belediye ile işbirliğini İmar rantı ile tarlaları arsaya cevirip arsaları, yeni kooperatiflerle donatarak vergisizlik geliri ile ULTRA zengin oldular.. Ve bu zenginlik arkadan gelen güruhun da iştihanı kabartarak daha hunharca davranmalarına yol açtı.. 
Anado lunun hangi yöresine gidersen git 10 bin yıllık antik kent kalıntıları vardır.. Bazıları 100 binlik nufusa sahipken günümüzde Taş örtüsüne kalıntı yığınına dönmüş tür.. Neden?
Anadolu coğrafyası Savaşlar kadar  doğal hareketlerin sel, yel deprem, volkanik hareketlerin in de merkezi olmuştur..
Doğanın gücüne karşı koyamazsınız yer üstü deniz suyu  tsunami olarak gelip tonlarca ağırlığındaki gemileri bile kağıt tan oyuncak gibi ters yüz ederken yer altından gelen suyun balçığa cevirdiği kamyonk/kamyon kum ve çimentolarla yapılan tonlar ağırlığındaki bina yığını sitelerin olduğu gibi nasıl yutulduğunu da gördük..
İnşaat, herkes yapamaz yetkisi bilgisi ve zamanımız da parası olması gerekir..
 Tarihde böyledir ve yaptırımları olmuştur. İlk yazılı kanunları yapan HammurabiMilattan Önce 1760  da "Hammurabi Kanunları" Madde 229:

"Bir inşaatçı her hangi bir kişi için bir bina inşa eder ve bu binayı uygun bir şekilde yapmazsa ve onun inşa ettiği bina yıkılıp sahibini öldürürse, inşaatı yapan öldürülür."şeklinde yptırıma bağlamıştı.. Salt böyle bir kural bile bugün yazının başında belirttiğimiz metraj+diploma+Sermaye üçlüsünün yerine geçen tek kuralı koymuştu..
Neden metraj diyoruz? 22 yaşında deneyimlenmemiş bir inşaat mühendisi ya da mimar sadece tek katlı bina yapabilsin.. Köy evi bağevi inşaatı yapabilsin ama sen de devlet olarak  ruhsatsız kimseye inşaat İznini vermemen gerekir..
Diploma ne işe yarar? Adam demirci ustası 2. İşinden sonra işçi yevmiye leri kırpıyor vermiyor memleket değiştiriyor"müteahhidim" diye ortaya. Çıkıyor.. Diploma bu tarz kapkaççıların önüne geçecek ve ehil insanların iş yapmasını sağlayacaktır..
Sermaye yeterlilik belgesi ne için gereklidir? Vicdanı kalmayan insanlar sadece demirden calmıyorlar, çamur yığını kumları kullanmaktan, cekinmeyip orantısız karışımlar çimento yaparken, ortaya cılardıkları bu hırsızlık abideleri ni birden fazla kimseye sattıkları hukuki bir gerçekliktir.. Altın BAZLI teminat belgeleri bu tür kötüye kullanımlar da tüketicinin senelerce devam eden davalarla mahkemeyi ayak yoluna ceviren haksız kazan ve uygulamaları ortadan kaldıracaktır..
Kültür vicdanı geliştirir.. Alt kadro da kültür olmadıgı için vicdan da heran dönüşebilir yapı gösterir.. Hukuk ve düzen insanların vicdanına bırakılmaz.
Son 31.10.2020 tarihli İzmir depreminde Barış sitesinde 3 blok çökmüş, 4.blok sağlam kalmıştır. Sebebi araştırıldığında müteahitB, iflasedince,3 bloksonrası kaçmış müteahhit değişikliği 4.bloğu ve hayatkları, kurtarmıştır.Yazımızı da doğrulamaktadır.. Bu sebepler inşaatlarımız tarihden beri doğal afetlere maruz kalan bu coğrafya da ehil kimselerin elime bırakılmalı veö metraj+diploma+Sermaye şartı kanunlaşmalıdır..Kanunlaşmıyorsa belediyeler uygulama iled"de facto "yapmalıdır. 
2000 yıl önceki Hammurabi kadar olamıyor muyuz?

TORUN HALİLİ
( Deprem Değil Hırsızlık Öldürür başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.