Aklıma da başka bir şey gelmiyor. Herhalde bazıları silah dayıyorlar, bu kelimeleri kullanmanız için. Türkçeye yapılan bu saldırıları gördükçe içim sızlıyor... Son zamanların emlak piyasasında dolaşan bir kelime var ''Lansman'' anlamı, tanıtım. Fransızcadan dilimize girmiş bir kelime... Lansman fiyatları kısa bir süre böyle, diye devam eder gider, cümle... Arkadaş emlak satacak, pahalı ya da ucuz, ama senin dilin bozuluyor, kelimeler unutturulmaya çalışılıyormuş, kimin umurunda?

Bir diğeri Since' o da İngilizce... Den beri demek... Genellikle şirket tanıtımlarında kullanılıyor. Herhangi bir A Şirketi, since koydunuz mu, bir de tarih eklediniz mi, atıyorum 1936' dan beri, faaliyetteyiz, bu piyasada varız, anlamına geliyor...

Çok mu zor bu iki yabancı kelimenin yerine, den beri ve tanıtım, kelimelerini koymak. Tabi ki zor olabilir, yabancı hayranlığınız zirve yapmışsa, Türk Dili için en ufak kaygılarınız yoksa, eşiniz dostunuz bu kelimeleri kullan, çok mal satar, çok iyi tanıtım yaparsın diye size gaz vermişse... Dil yozlaşıyormuş, dil yozlaşınca toplum, gençlerde yozlaşırmış, dil gitti mi bağımsızlık da sorgulanır hale gelirmiş, böyle kaygılarınız yoksa, zaten umurunuzda olmaz bu kelimeler...

Yine yakın zamanda panolarda gördüğüm bir reklamın cümleleri, ''Optimum kazanç, minimum harcama.'' Bu da zayıflamak için üretilmiş bir besin reklamı... Yani diyor ki reklamcı dostumuz özet olarak ''Küçücük harcamalar ile sağlık açısından büyük kazançlar elde edebilirsiniz.'' Herkes gibi yazsa olmaz. Bu ülke de herkes biliyor mu bakalım, optimum ve minimum kelimelerini? Herkes lise veya üniversite mezunu ya ülke de hemen anlarlar...

Hoşuma gitmeyen kelimelerden birisi de Fransızca ''Mersi'' kelimesi... Bir de kibarlık olsun diye uzatarak söylerler ''Meeeeersi'' Hay dilinizi, eşek, arısı, bal arısı, ne kadar cins arı varsa artık, soksun... Oysa ki Türkçe ''Teşekkür ederim.'' ne kadar güzel. Ben de okuma zahmetine katlandığınız için hepinize en içten duygularımla teşekkür ederim. Bu dil, bu güzel Türkçe ki dünyanın en çok konuşulan dilleri arasında ilk onda gözüküyor, bizimdir, biz korumazsak, biz duyarlı olmazsak, yedi yabancıdan bunu beklemeyelim...

( Herhalde Silah Dayıyorlar Bu Kelimeleri Kullanmanız İçin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 12.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.