Amatör yazarım. 3 tane bitmiş romanım var. İlk kitabımı(Pusu 24-basılmış bir kitabımı- olsun diye bastırdım-yayıncı berbat etti. Editöre vermeden veya benden düzenleme yapmamı istemeden bastı. Maalesef ki ülkemizdeki yayıncılar kitaba para gözlüğü ile bakıyorlar. 24 isimli kitabımın karşı çıktığım için ikinci baskısını yapamadılar.
İkinci kitabım(Feta) Genç Okur yayınlarından birincilik kazandı. Büyük ihtimalle krizler sebebiyle basılamadı.(3 bölümlük 24 900 sayfa, Feta 600 sayfa Mankurt 625 sayfa) basıldı. 
Kitaplarımı defalarca büyük yayınevlerine gönderdim. Çoğunluğu geri dönüş bile yapmadı. Bir kısmı ise tek cümleyle geri dönüş yaptı. Uygun bulunmadı veya programımız dolu. Bu saat itibarıyla kitaplarımın asla okunmadan reddedildiğini düşünüyorum. 
Mankurt kitabıma sadece Gece Kitaplığı isimli yayınevi uygun geri dönüş yaptı. Yaşadığım şaşkınlıkla kabul ettim. 1000 tl karşılığı edisyon ve kapak tasarımı yapıldı. Kendi içinde dört bölümden oluşan kitabım tek kitap olarak 625 sayfa halinde basıldı. Basıldı derken numuneler sitelere gönderildi. Sipariş durumuna göre matbaadan basılıp müşteriye gönderiliyor.(Bugün itibarıyla 243 adet satılmış.) Kalın ve pahalı olması sebebiyle satış yayınevi adına başarılı olsa da benim için başarısız.( 500 saygalık kitabın basım maliyeti 5-10 lira arasında-kitabım sitelerde ortalama 50 liraya satışa sunuldu.-500 üzeri satışa ulaşabilseydi ikinci baskı telif karşılığı yapılacaktı.) Parasını benim verdiğim editör kitabı berbat etmiş. II. baskı yapılırsa kendi düzenlemem ve iki bölüm olarak basılmasını isteyeceğim. 
1-Basılmış bir kitabım olsun diyorsanız, internette bolca bulacağınız bir yayınevine bastırın.
2-Editörlere güvenmeyin, kitabınızı kendi düzenlemenize göre bastırın.(Editörler program kullanarak yazım denetlemesi yapıyorlar metni berbat ediyorlar, düzenlemeyi ofis programlarında kendiniz yapabilirsiniz.)
3-İsminiz bilinmiyorsa dağıtım ağı geniş yayınevleri tarafından kitap bastırma şansımız pek yok. Yayıncılar aynı bankalara benziyorlar.(Sömürmedikleri adama selam vermiyorlar.
4-Becerebiliyorsanız küçük ebatlı kitap yazın.(Nasıl olacaksa?) 
5- En kolayını yapın. Cehalet mutluluktur deyip yazmayı ve okumayı bırakın.

 
( Yazarım başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 12.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.