AİLE MEZARLIĞI/EVLİLİK MERASİMİ... 
İnsanlar ilk zamandan beri ölüncede tekrar hayata dönüş olduğunda  bir arada olma düşüncesi ile aile mezarlığı uygulamasında bulunmuşlardır.. Yokoluşda tekrar varoluş düşüncesi hep olmuştur. 2300 yıl önce Çanakkale Assos da ortaya çıkarılan bir aile mezarlığında 21 kişiye ait mezar ortaya çıkarılmıştır. Sadece birisi iskelet olarak gömülürken diğer aile bireylerinin yakıldıktan, sonra küllerini gömüldüğü, her mezarda "Göz yaşı Şisesi"nin bulunduğu ve Kuzeye bakan mezar tarafında ziyarete Gelenlerin hediye  Bıraktıkları anlaşılmıştır. Birecik antik mezarlarında mezar odası, havuzu ve aile üyelerine ait mezarlar çok daha öncesinden de bu anlayışın olduğunu gösterir.. 
Batı kültürün de mezarlar üzerinden yürüyerek aile seceresini ortaya çıkarabirler. Batı bunu bir ilim olarak kabul etmiş ve jeneoloji adını vermiştir.. "1.Nesil kurar 2.nesil yönetir 3.nesil sanat tarihi okur" felsefi sonucuna ünlü Alman devlet adamı Bismarc bu şekilde ulaşmış ve bunu veciz bir söze dönüştürmüştür... Tarihsel veriler, felsefi sonuçlar ve hayat gerçeğine hizmet eder..
Anadolu da Barak kültüründe ağıtlar, yanık havalar nesilden nesile aktarılan sözlü tarihlerdir..Sözlü tarihin dışında destansı anlatılan hikayeler, meşhur aile büyükleri secere oluştururken kullanılan kaynaklardandır.  Osmanlı imparatorluğu'nun çöküşü ile yoğun göÇ hareketi (9 milyon) mezarları mızı, , sözlü tarihi, sekteye uğratmıştır.Osmanlıca bilmek kaydı ile  vergi gelirlerinin tutulduğu temettuat kayıtları, kadı defterleri, mera ve kışlakları gösterir kütükler, vakıf senetleri, aile soy bağını ortaya cıkarmada kullanılan verilerdir..  Meşakkat ister. Bilgi ister, zaman ister..
"Mensubiyet Şuuru" Dünyayı sadece kendinden mütevellit Sayıp, hunharca gerek kendisinin, gerekse toplumdaki diğerlerine ait yaşama ait değerlerin  harcanmalarına engel teşkil eder..
Aile mezarlığı kavramı geçmişi takip etme verisi oluşturma bakımından önem arzeder.. Günümüzde aile mezarlığı kavramı değişime UGRAMIŞTIR.. Nasıl?
Eş seçiminde bariz hatalar, sosyal geçişkenliğin çok hız aldığı dönemde aileler arası çatışma yaratan farklılıklar, teknolojik gelişim ve iletişimin artan oranda gelişimi en gelişmişi bile bir süre sonra yaya bırakması, bencilleşme ve şartlarının giderek ağırlaşması, bırakın katlanmayı, karşıyı dinlemenin bile imkansızlaştığı bir dönemde yanlış hareketler, anlık kabul ler bir ömürlük sonuçlara yol açmaktadır. O güzel sazlı sözlü düğün derneklerin bir süre sonra ortaya çıkan aile facialarının habercisi olduğunu kim bilecek? Demeyin..Şartları, failleri belli olan olgular da sonuç kısmı da bellidir. "Görünen köy kılavuz istemez", "perşembenin geli çarşamba dan bellidir" sözleri bilinen hayat gerçeklerdir...Unutma Her güzel çirkinleşir, bu kadar mirasyedinin içinde her zengin fakirleşir.. Mensubiyet Şuuru ve mensub olduğun aile, soy bağlılığının bir kalkan olduğu unutulmamalıdır.. Yanlış EVLİLİK Törenleri NİN, cenaze törenlerinin habercisi olduğunu söylersek etki açısından fazla abartmamış oluruz.. Etki dediysek de evlenirken aile efradı ve cevreniz haberdar Olur ama eşini ve çocuklarını hunharca öldüren cinayet haberinden tüm TR haberdar olur.. Bu haliyle abartma yoktur..Haberleri izleyenler faeketmişlerdir.. 
Dün izmit te Yine bir baba eşini çocuğunu öldürdükten sonra kafasına sıkarak intihar etti.. Bu nasıl bir Duygu patlaması? En sevdiklerini kendi ellerinle yok ediyorsun. 2.Haber Aynı gün İzmir de hafta sonu çocuğu ile görüşen boşanmış baba çocuğu teslim ederken, çocuğunun gözleri önünde eski eşini ve sevgilisini öldürüyor..Yine 11 saat evvel İzmir Kınık da pazarcı esnafından bir şahıs. Eşini ve kızını bıçaklayarak öldürürken mezar taşı birikimine katkı sağlıyor. ..2 gün öncesi Dikili de sokak ortası da eski Kayınvalidesini eski eşini ve komşusunu sokak ortasında katleden bir aile faciası daha   yaşanıyor.. Yaşayan ölülerin, şehirlerinde boşanmak, boşanmaya yeltenmek, kökünde katkı olmayan miras, miras yedi sıfatına kavuşmak için katil olmak binlerce yıllık insanlık tarihinde hiç bu kadar yoğunluk da görülmemişdi.. Hatta bugün bile buluntu olarak ortaya çıkan gözyaşı şişeleri, onların değil yaşayanların, ölülerine bile ne kadar değer verdiklerini, ölenlere karşı sevgi ve saygılarını  gösteren kanıtlardır.
Aç kalan Hayvan kendi pisliğini yer, kendi neslini yok eder. Ruhu aç olan insanlar gibi...
ASLINI İNKAR EDEN, DİNDEN DEĞİLDİR...Eşrafına ölüsü ile dirisi ile sahip çıkmayan hayvan bile değildir. 

TORUN HALİLİ
( Aile Mezarlığı Evlilik Merasimi başlıklı yazı HALİLİ tarafından 14.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.