Hak ( The Highest advanced key-En Yüksek gelişmiş anahtar ) … 


El Hakk, Allah’ın isimlerinden birisi. 

Yani yüce Allah hak-adalet sahibi

…/ En yüksek gelişmiş Anahtar onun elinde!


Adaletin olmadığı yerde kaos, terör, ahlaksızlık, zülüm … Şeytanın istediği kötülüğün her türlüsü insancıklar arasında hüküm sürer. Adaletin olduğu yerde medeniyet, refah, huzur, mutluluk, sağlık… Allah’ın istediği ve cennet görüntüsünün dünya üzerinde gölgelendiği paylaşımlar demektir.


Bu yüzden en yüksek gelişmiş anahtar olan Hak, onu koruyacak kollayacak kişilerin elinde tutulması gerekir. O kişilerde, yalnızca Allah’tan korkan ve dünyaya asla tamah etmeyen kişilerdir, kişiler olmalıdır. Bu önemli emaneti korumakta çok hassas olurlar. Ölürler ama emaneti teslim edeceği kişileri de yetiştirirler. Bu silsile kıyamete kadar devam edecektir… Çünkü adaletin olmadığı dünyada olsa olsa kıyamet kopar.


Günümüzde, bu anahtarı elinde tutan bir kimse kalmış mıdır diye sormadan edemiyorum. Bu anahtar nerede saklanmıştır ve bunu bulabilecek güçte biri var mıdır yahut eğitiliyor mu? Adaletsizlik, hayasızlık ve ahlaksızlığın artık dinginlenemediği bir dünyada yaşıyoruz. Bunu yapanlar artık saklanmıyorlar, açıktan yapmaktan çekinmiyorlar. İsimleri değişen taşeron terör örgütleri ile emellerine kavuşuyorlar. Kullandıkları metotları değişse de, sonucu aynı kapıya çıkıyor.


Tolstoy’un bir hikayesinde geçtiği gibi, eğer bir ölümcül durum olsa, sadece bir kişinin kurtulmasının mümkün olduğu araçlar bulunsa, köle mi sahip mi kurtulmalı sorgulanır… Hangisi dünya için gereklidir? Hikayenin sonunda, merhamet sahibi ve Allah’a yakınlığı büyük olan köle kurtuluyor, üstelik onun kurtulmasına sahip yardım ediyor. İşte adalet terazisi ve karar verme sınavı bu kadar hassas… Adalet veren, dünyalıktan kopmuş ve Yaratana teslim olmuştur bu hikayede! Her ne kadar ezilen de olsa, gece gündüz özel yaşamı olmadan sahibine hizmet etse de… Adalet için her an dimdik ayakta, ona örnek oluyor.


Adalete hükmedenler çokça dünyadan faydalanlar değil… Dünyayı ellerine ne kadar geçirseler daha fazlasını isteyenler değil. Tolstoy’un hikayesinde ki sahipler değil. Aksine ölmeden ölümü tadan, varlığı değil yokluğu isteyen, ölmeyi her an aklına getiren ve onu vuslat gören, ruhen yücelmiş gerçek insanlar… İşte En yüksek gelişmiş anahtar onların elinde! Kim etrafına bakınsa bu kişileri görebiliyor mu? Hayır. ama bir yerlerde varlar, bu anahtarı ellerine almak için eğitiliyorlar, yetiştiriliyorlar… Aksini düşünmek istemiyorum, yoksa kıyamet mi kopacak!


Adam gibi adam demek, bu anahtarı eline alabilecek insan demek. Herkes adalet diye çırpınıyor ama o anahtarı eline almaya cesaret edemiyor. Dünya o kadar tatlı ki… Herkes sahip olma derdinde, daha fazlası neden olmasın ki… İstemekle, yaşamak arasında bu yüce anahtar-Hak, bulunmalı, insanlık hortlamalı yeniden.


Saffet Kuramaz 

( The Highest Advanced Key başlıklı yazı safdeha tarafından 15.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.