NOT : Belediye ötobüsüne ilk bindiğim 9 yaşında yıl 1963 , yazı o yılları dile getirir.

...beştepe mahallesinin güzel insanlarının çilesidir bir türlü gelmez olan otobüsü beklemek , mahallenin içinden geçen otobüsü durağa geldiğimde az sonra bindiğimi hatırlamıyorum, Asım bakkalın önüydü otobüs durağı , gerek hafta sonları gerekse hafta arası Ulus veya Kızılay’a gitmek için beklerdik , bir türlü gelmez olurdu otobüs , bakardık uzaktan o kırmızı rengi ile Orman Müdürlüğüne doğru uzanan yola , ve beklemekten canımız çıkardı ,öyle canımız yanardı ki, artık kimimiz bel ağrılarına , kimimiz bakkal Asım abinin dükkanına sinirli sinirli girip çıkma nöbetlerine tutulurduk, bakkal Asım abi'yi şimdi hatırlamaya çalışıyorum da ne sabırlı geniş görüşlü ve herkese aynı renkte ve tonda ve frekansta yakın olur hiç kızmazdı , aslında durağın kalabalığı ona ticari bir canlılık ta verirdi , bağırtı çağırtısını hiç bilmem ,ama az ileride köşede Haşim bakkal abinin sevimli babacan hoş sohbet yüzü kadar arada bir kükremesi olurdu, konuşmalarını anlamak için iyi takip etmek dikkat kesilmek gerekirdi tabi  zihniniz çok yorulacaktır , evet hala otobüs gelmedi kaç dakika oldu 45 dk. durak giderek de kalabalıklaştı , zaten gelen otobüs oflaya puflaya her tarafı gıcırdayan , ha bozuldu bozulacak yaşlı iki büklüm olan bir otobüs , zengin muhitlere daha sıhhatli genç caf caflı otobüsler verildiğini bilirdim , neden mi ? Kızılay’da mahalleye dönmek için beklediğim durakta öyle güzel otobüsler görürdüm ki(yıl 1970) bizim mahalleye gelenlerin hepsinin eski oluşu aşikar belliydi , mahallemiz istimlak (yıl 1997) edilinceye kadar da öyle devam etti ,  neyse 55. dk.sonunda nihayet göründü kırmızı renkli otobüs, bakkal Haşim abinin o köşeden çıkışından beli yine doluydu , orman müdürlüğü lojman sakinleri yukarıdan biniyorlardı haliyle , evet nihayet dolu otobüse dolu dolu biniyoruz, ağır hantal otobüs havalar çıkartarak ,öksüre öksüre ağır aksak mahallemizin içinden geçerek Şenyuva evleri arasından Sofuoğlu ilkokulu önünden ana asfalta ulaşırdı , atlı spor kulübü , konya asfaltı,İsrail evleri ,Beşevler ,Tandoğan ,Maltepe , Kızılay ,Sıhhiye, Opera ve Ulus son duraktı . O yıllarda otobüs ücreti ayakta arada dolaşan biletçilere verilir ve aldığımız bileti ininceye kadar saklamalıydık , çünkü apansız şekilde ileride kontrolör biner bilet kontrolü yaparlardı , biletsiz olana ne yapılırdı bilmiyorum ama herhalde cezalı bilet alması istenirdi , onca yıl kalabalık kalabalık otobüslerle gittik geldik , fakat her nedense mutluyduk fakat çok mutluyduk o izdiham içinde hiç kavgaya kabalığa itirazlara rastlamadım , onca zaman bekle bekle gelmez otobüsü üstelik dolu haliyle binmek zorunda kal ve üstelik dökülüyor her yanı ile bir otobüse mahkum ol , geldi ya , bindik ya her şeye değerdi duygusu kanaatkarlığı içindeydik, şimdi şu satırları yazarken bile canlanıyor gözlerimin önüne geliyor olanlar hatta bakkal Asım abinin bitmek üzere olan ağzındaki sigara ile otobüse baktığını bile ...

 

 

 

Mustafa kaya

16.11.2020

 

( Gelmeyen Otobüs başlıklı yazı cirik tarafından 16.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.