SÖZE NASIL BAŞLASAM?

Ahmet AYAZ

     Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 17 Kasım 2020

 

       Kendi kendime düşündüm biraz, söze nasıl başlasam nereden başlasam diye. Bizlerin yaşam biçimindeki olumsuzluklara, devlet yetkilileri müdahale eder. Fakat bizler T. C. Halkı  olarak, özgür yaşamımızı sürdürürken, karşının özgür yaşama hakkını da,  dikkate  almamız gerekmektedir. Her şey devletten  beklenmez. Gece yarılarında, İnsanlarımız tatlı uykuda iken, köpek havlamaları, Gaziantep’te bazı apartmanları yaşanılmaz bir hale getirdi. Sen hiç köpek görmedin mi? Köpekleri sevmez misiniz ? Diyenlere  sesleniyorum. Ben bütün hayvanları ve köpekleri de severim. Köylerde biz çoban köpekleri beslerdik. 200-300 en az 50 koyunun bekçisiydi köpekler. 4-5 tane sütlü ineklerin bekçisiydi köpekler. Acaba apartman balkonlarındaki köpekler, neyi bekliyor? Kimleri bekliyorlar?.  Buna bir anlam veremiyorum. Bu günlerde, hayvan sevgisi insan sevgisinin çok üzerine çıktı gibi geliyor bana. Sakın benim hayvan sevgisinden uzak olduğum sanılmasın. Ben köylü çocuğuyum ve köyümde hayvanların içinde doğup büyüyen birisiyim. Kuşları, koyunları , kuzuları, inekleri ve öküzleri çok severim. Çünkü süt, yoğurt,  ayran, yağ, yumurta insanların önde gelen besin kaynaklarıdır. Ayrıca hayvanların gücünden yararlanıyoruz. Fakat bazı apartmanlarda yaşamak öyle bir dert oldu ki;  Anlatması çok zor.

       Gecenin saat 01.00 de 02.00 de, insanların tam  uykuya  dalma saatlerinde  her apartman balkonlarından bir köpek havlaması duyulmaktadır. Bazı  akıl  fukaraları evlerinde hayvan beslemeyi bir marifet sanıp, kendilerini medeni  insan seviyesinde sanmaktadırlar. Ayrıca parklara oturduğunuz zaman, her apartmandan bir köpek getirip, parklara  kakalarını yaptırdıklarını görmeniz mümkündür. Kamelyalar oturulmaz bir haldedirler.  Bu parklarda oynayan çocukların üstlerine, ayaklarına köpek kakalarının bulaşıp kirlettiklerini  görürsünüz. Bu zamanda, bu nasıl bir hayvan sevgisi, bu  nasıl bir insan sevgisi ? Bir türlü anlayamıyorum. Bunlara tepki gösteren birisi, görgüsüz, ve bilgisiz biri olarak değerlendiriliyor. Kendi zevklerinin tatmini için, gece yarılarında birilerinin uykusunun kaçması, sözü  edilen akıl fukaralarına zevk mi veriyor? Bunu  da bir türlü  anlayamadım. Sevecekseniz, sevecek çok şey var. Eşini, çocuğunu sev. Evinin penceresinden bir bak. Ağacı sev,   kuşu sev, gülleri, çiçekleri sev. Güneşi sev, Ayı sev. Karanlık gecelerde yıldızları sev. Her şeyden  önce  insanları sev. İnsanları sevmek için  saygı gerekir.  İnsanlara karşı saygılı  olmaz isek, bizim de insan olmamızın zaten bir anlamı olmaz kanaatindeyim..

    Ülkemizde marka bir şehir olarak bilinen, bir

ilimizdir Gaziantep. Fakat Şahinbey ilçemize bağlı olan, Yeditepe  Mahallesindeki bu insan yaşamına üzülmemek,  elde değil. Parkların kenarındaki kaldırımlara, sözde  kediler ve  köpekler için  döktükleri yemek artıkları ile kendilerini medeni insan seviyesinde sanan yaratıklar, medeni insan  seviyesine nasıl gelirler? Ne zaman gelirler? Onu düşünüyorum. Ayrıca; Belediyelerimizin yapmış oldukları güzel hizmetlere, insan sandıklarımızın layık olmadıklarına,  son  derece üzülüyorum. Gazi Şehrin

sayfalara sığmayan özelliklerine ve güzelliklerine gölge

düşüyor. Olmaz böyle şey. Söz konusu şikayetim bazı kimselerce önemsiz görülse de, önemsiz değil. Büyük,küçük hepimiz el ele verip, bu Gazi Şehrimizi, yaşamayı değer bir hale getirmeliyiz.

( Söze Nasıl Başlasam başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 17.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.