''Meseleleri mesele yapmazsanız mesele diye bir şey kalmaz.'' Kim demiş? Hayır söylemiyorum ama siz bunu kimin söylediğini, söyleyebileceğini çok iyi biliyorsunuz. Demek ki meseleleri mesele yapmamak çözümün birinci şartıymış...


Hangi meseleleri mesele yapmayacağımıza gelelim ki meseleler mesele olmaktan çıksın. Trafik meselesini mesele yapmamak için bize mesele olan sarhoş araba kullananlardan, hızlı araba kullananlardan, kurallara uymadan araba kullananlardan kurtulmamız en büyük meselemiz olmalı bence. Ne dersiniz? Çok önemli bir mesele değil mi?


Yurdumuzun en büyük sorunlarından biri, eğitim ve eğitilmiş insan, bunu önemsememiz lazım. O sebeple mesele yapmak istemiyorsak okuma yazma oranını, üniversiteleşme oranını, gazete ve kitap okuma alışkanlığını artırmamız lazım ki bu da mesele olmaktan çıksın, bu meseleyi mesele yapmadık mı, eğitim ve eğitilmemiş insan diye bir meselemiz kalmayacaktır...


Gelelim terör ve anarşi meselemize... Bu da öyle mesele yapılmayacak gibi bir mesele değil ki... Sayın büyüğümüz her ne kadar mesele yapmazsanız, mesele olmaktan çıkar dese de öyle kolay değil terör ve anarşi meselesinden kurtulmak. Otuz kırk yıldır binlerce sivil, asker insanımızı şehit verdik, her ne kadar şimdilerde azalsa da zaman zaman yine de insan kayıplarımız oluyor. Bu meseleyi de mesele yapmamak için terörün ve anarşinin belini kırmak gerekiyor...


Yine en önemli ekonomik sorunlarımızdan enflasyon ve hayat pahalılığı... Bunu da mesele yapmayalım, diyorum ama o enflasyon bizi mesele yapıyor, o bizi mesele yapıyorsa biz de haliyle onu mesele yapıyoruz, mesele yapmayıp ne yapalım. Şimdiye kadar hep ''İnsanımızı enflasyona ezdirmeyeceğiz.'' diyerek domates salçasına döndürdüler bizi... Gel de mesele yapma... On tane fabrikası olan, fabrikatörümüz mesele yapmıyor bu meseleyi, onlar için tabi ki mesele olmaktan çıkıyor çıkmasına da, garibanlar, bizler ne yapacağız? Büyüğüm, mesele yapmayın diyorsa yapmayacağız...


Dur bakayım mesele yapılmayacak başka ne meseleler var, bulup onları da mesele olmaktan çıkaralım... Amerika bizim ile uğraşıyor... Hıh! Bu da mesele mi yahu! Uğraşsın dursun, bunu mesele yapmadık mı, Amerika'da mesele olmaktan çıkacaktır. Amerika mesele olmaktan çıktı mı varsın onlar düşünsün, kafayı yerler billahi başkanından yardımcılarına senatörlerine kadar. Nasıl çaktım ama ince ince Sam Amca'ya...


Benim ile de bir meseleniz varsa onu da hallederiz, size diyeyim. Benim ile olan meselenizi meseleden saymayıp da mesele olmaktan çıkartırsanız, benimle de bir meseleniz kalmayacaktır. Nasıl hallettim ama bütün meseleleri... İki gündür gülüyorum yahu aklıma geldikçe siz de gülün ''Meseleleri mesele yapmazsanız mesele diye bir şey kalmaz.'' Hay sen çok yaşa emi büyüğüm...

( Hangi Mesele başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.