...farklı yönlerden çekili fotoğrafları ile , bu kadar mı büyüler insanı , bu kadar mı içini ısıtır , etkileyici güzelliğiyle bir mavi yeşil rüyadır köyüm  , ne zaman kavuşup birlikte olsak yüreklerimizi huzura kavuşturur , yakın ve uzak güzel manzaraları ile her yönden hepimizi mutlu eder güzelliği . Doğup büyüdüğümüz , kokusuna hasretler taşıdığımız atalarımızın yattığı bu topraklar her daim içimizi doldurur , sarıp sarmalar ruhumuzu . Şu terk edilmiş yıkılmaya yüz tutan viran olmuş evlerin duvarları , bahçesi , taşların oyana buyana dağılmış halleri bile sımsıcaktır bize. Dünleri bugünlere taşıyan ayakta ya da yıkık halde olan evlerimizin , bize bakan ve dile gelen durumları içimize işliyor. Bu haliyle bile bizlere şefkatle bakarlar ve ilgi beklerler , bu çağrılarına nasıl duyarsız kalabiliriz ki ?, evin ahşap kapısı , nasıl da tanıdık ve içimizden ruhumuzun bir parçası gibi bakıyor , ve kerpiç örülü çevre duvarından , evin inşasında beyaz toprakla sıvanmış kerpiçlerin çileli bakışları , onca yıllardan sonra tanıdık bir dost gibi , sırdaş ve yürekten sevgisi ile bize bakmaya devam ediyorlar , önünde dut ağacının veya bir kavak ağacının gölgesi altında yaşayan ev , veya bir çeşmeye , bir camiye bakan evlerimiz bir sokak içinde omuz omuza vermiş dost evlerimiz bizim evlerimiz , Keban barajı ile şişen su köyümüzün arazilerini aldı ama bize masmavi deniz göl verdi , zamanla sulama işlemleri ve zenginleşen balık kaynağı ile sosyal gelişimi ilerledi , köyümüzün evleri kültürel ve tarihsel bir doku olarak mimari zarafetleri ile eli öpülesi geçmişimizdir ,hatta her bir ağaç ,taş , çalı , tarla bağ bahçeler yalnızlığa terk edilmişlerse de bize geçmişin fısıltılarıdır anıları ve emanetidir .Elbet sahipleri bir gün çıka gelir , ya da sahiplenen çıkar küllerinden doğar. Burada gördüğümüz geçmişe dair her şey ömür hikayelerimizi anlatır, suyun ulaşamadığı arazi ve evlerimiz yakın tarih çizgileriyle daha anlamlı oldu, şu mavi göl deniz , şu koylar , şu ağaçlıklı yeşil mekanlar , şu uzayıp giden yol yenilenen evler devam eden inşaatlar Elazığ ilimize bağlı Ağın’ın köylerinden bir köy olarak uzun bir müddet kendi iç dünyası sessizliği içindeydi , son yıllarda canlanması ve yarınlar için büyümenin gelişmenin sinyallerini vermesi hepimizi sevindirmektedir , özellikle ilçe Ağın’a yapılan köprü sayesinde gelmeler gitmeler hızlandı , sosyal ticari ilişkiler canlandı , baraj göl ve köprü sonrası yeniden baştan başlamanın miladı olarak , köyümüzde çok şeyin daha değişeceğini göstermektedir..

 

 

 

Mustafa Kaya/istanbul

2020

( Köye Gelince başlıklı yazı cirik tarafından 22.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.