Sağa Dönsen Korona Sola Dönsen, Aşağı Yukarı Gitsen Korona, Evde Kalsan Hapishane

 

Millet olarak yönünü yolunu şaşırmış deli danaya döndük. Hangi yöne gideceğimizi şaşırdık, sağa dönsen Korona sola dönsen, aşağı yukarı gitsen korona, evde kalsan hapishane, dostlardan haber alırsın olmuş korona üzülürsün tam bir tımar haneye döndü âlemle dünyamız! Medeniyetler çıkar üstüne kurulursa olacağı budur ondan sonra kudur da kudur, rahat yoktur, birisi müdahale etmezse topluca sonu moktur…! Adam zaten mokta yatmayı mokluğu seviyor alışmış onun için fark etmiyor, lakin bizler buna izin verdikçe içinde çıkamayarak o moka karışacağız!


Batı dünyası etki alanı olacak bir eser kim bırakmıştır ki insana dair olsun? Her sömürüde olduğu gibi, batınında kendine özgü insanı içine almayan sadece kendi çıkarı için sahip olduğu kazanımına dair sömürmeye dayalı, bir düşünce, zevk ve hayal dünyası vardır. Osmanlı imparatorluğu yıkıldıktan sonra geçen bunca zamandan sonra buna paralel olarak değişime uğrayan insana dair hayat şartlarını düzeltecek bir adım atılmış mıdır ey batıya hayran olanlar sözüm size?  Kendilerine ait has sömürge zevkleri, anlayışları değişikliğe uğramış mıdır? Hayır! Batıl inanışları, gerçek olana değil kendi uydurdukları söylemleriyle hayat düşünce fikir mutluluk yaşanılan hayatın bir aynası olmaktan çıkmıştır. Peki, ayna yerine neye bakmaktadırlar? Deveye! Ayı’ya! İte! Köpeğe!..


Üstat ne güzel anlatmış


Has bahçesinde ömrün yakın olmaz bana gül
Bizarım ümidime kurulan her tuzaktan
Tutuştu o lâcivert hayâle düşen kâkül 
Bakanlar baktı sana; ben uzaktan uzaktan


Yandı birden korkuyla gözlerine uçan kuş
Bulutlar aynalara seni sordu ıraktan 
Deniz sanki isyankâr bir rüyada boğulmuş
Nehirler aktı sana; ben uzaktan uzaktan


Peşimde her âşığın gölgesini taşırım
Alırım esrarını her devin bir dudaktan
Dağda haramilerle, kurtlarla ağlaşırım 
Gökler sıcaktı sana; ben uzaktan uzaktan


Nerede bu çileyi çekenlerin tarihi
Kalbimin enkazına kan akıyor duvaktan
Çölde kalan ruhların bile döndü talihi
Türküler yaktı sana; ben uzaktan uzaktan


En kavi diken dahi Murad alır bağında 
Bırakıp derde beni, kurtulursun firaktan
Gece- gündüz esridin bir kaktüs yaprağında
Gelmem yasaktı sana; ben uzaktan uzaktan


Simsiyah bir kıyamet tohumu filizlenir
Mezarıma isminle atacağın topraktan
Acılar sanki neden bu sevdada gizlenir 
İçim tutsaktı sana; ben uzaktan uzaktan


Nurullah Genç

Rabbim iyi niyetli insanlarımızın sayısını arttırsın, arttırsın da yarattığı insanda bu özellik varken, zaten sayısı artmışken başını kuma gömene Rabbim ne etsin kul ne etsin, ahirete bırakmışsa? O zaman hata bizde kusur bizde! Seyretmek yerine müdahale eden olacaktık aman bana ne? Arşı çıkaydı size ne? Bizim de başımıza geldi şimdi dermişin ban ne? Zor azizim zor hayat zor anlamak zor çekmek zor bakmak zor lakin yakan ateşten alevli bir kor! Vesselam Rabbim mutlak gücüyle ortadan kaldırsın inşallah, hastalarımıza da şafi ismi hürmetine şifalar versin, âmin, inşallah, selamlarımla.

 

Mehmet Aluç

Diğer kızımda koronaya  yakalandı belirtiler bu yönde Rabbi cümlesine şifalar versin.

( Sağa Dönsen Korona Sola Dönsen başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.