Sadece Gap projesi kapsamında, 
baraj altına gömülen 600 e yakın antik kentin bulunduğu Güzel ülkemiz, Tarihin her devrinde istila amaçlı saldırılara uğramıştır.. Asyalı olarak kabul edilen Troy kentinin yok edilişi, İstanbul Fethi ile Fatih tarafından  Çanakkale'yegiderekTruva'da yime 22.Ağustos 1922 de Dumlupınar zaferi ile Atatürk  Troy un intikamı nın alındığı"söylediği söylenir..
Zafer ve yenilişler, bu topraklarda karşı koyma ya da boyun eğme şeklinde, kendini göstermiş sonuç olarak da varlığı ve yokluğu ortaya çılarmıştır.. Bergama Kralı gibi Bitiyanya kralı gibi Roma İmparatorluğu unun emperyalizmine boyun eğsen de Pontus Kralı 6.mithradatis gibi ölene kadar başkaldırsan da yok olursun.. Kalıntıların bile kalmaz..
Batı Roma,  hristiyanlığı resmen kabul etmesi, ile 50 yıl geçmeden 800 yıllık varlığı ortadan kalkmış eserleri günümüze imrenilerek kalsada 100 ün üzerinde devlet bugün kurulmuş binlercesi dev imparatorluğun topraklarında varlıkla yokluk arasında tarihdeki yerlerini almıştır..
Roma nasıl başardı ? 
Roma, karşı koyarsan acımasızdır. Affetmez. Ver vergini bak işine olursa bugün patara daki kemerler gibi tepeden tepeye 130 metrelik kot farkına ragmen suyu dişi erkektbirbirine giren taş modeli olarak getirir..
"Düşmanını unutmaz" dostuda olsan "Düşman Hannibal ı korursan" sana  1 kişi içinde olsa savaşı açar..
Düzenli ve profesyonel ordu bir kıtayı ele geçirmeniz sebep olur.. Sezar 10 bin askeri ile Avrupa kıtasını Roma ya baglar Ken askeri ve siyasi yönden dışarıda gücünü arttırmış içerideki ekonomik batkınlığını da bu sıretle. Güçlendirerek fakir halkın sevgilisi olmuştur.. Merkez yıpratır kenar güçlendirir.. 
Senato, süreli diktatörlük, bölünmüş egemenlik halleri sadece merkezi idarenin varlığını ve güçünü kaybetmemesi için öngörülmüş siyasi çarelerdi..
Sadece Göçer konar olmayan Türk milleti altın işçiliğine dayalı Kazakistan muzesınde sergilenen  3000 yıllık kıyafetleri, savaşçı askerlerin 3000 yıl öncesinden giydikleri pantolon ile Roma ya Sasani lere örnek olmuşlardır..
Hak ve adalet, düşmana aman vermeme merkezi idarenin güçlü tutulması, din kisvesinin, yönetimlerden ayrık tutulması başlangıc Türk devletlerinin en ö emli BELİRLEYİCİ leri olmuştur.. NİZAMİYE Medreseleri bile baslangıçda ilmi çalışmalara yer vermiş, mezhepleşme kalesine sonradan dönüşmüş ve bu haliylede mezhep etkinliği bitince de devleti aliyeye  personel kaynaklığı önemini yitirmiştir.. Varlığına sebep olanlar da zaten ortadan kalkmıştır..
Türkiye coğrafi sınırları, boğazları, iklim yapısının çeşitliği, tek toprak parçasından oluşan dünyanın parçalara ayrılması mevsimsel dönüşüm ve kıtalar arası yapılanmaların şekillenmesile dünyanın en şanslı toprak parçalarından birisi de Türkiye toprakları olmuştur.. Tarih bu güzel topraklardaki zenginlikle çeşitlenmiştir.. O yüzden Avrupadan Asyada insanlar akınlarla bu topraklarda var olmaya öncekini Yok etmeye çalışmışlardır..
Tarihin her döneminde dünyada merkezi emperyal bir güç olmuştur..
Günümüzde ABD AB ve Rusya emperyal güç merkezleridir. Ayrı ayrı gözüksede temel bileşikleri, Hristiyanlık la süslenmiş Roma İmparatorluk kalıntıları olmasıdır..
İslam dünyasındaki cihan şümül  hak ve adalet anlayışını  Müslümanın kendi bedeni ve nefsinde bile gerçekleştiremez  hale dönüşürken Av olarak diğer topluluklar gibi bu emperyallere çerez olmaktadır..
Hak ve adalet, güçle sağlanır. NiZam bozulursa güç elzemdir.. Güç nizamı bozulmasına engel önemli caydırıcı unsurdur.. Güç, profesyonel ve  nizami orduyu gerekli kılar.. Ordunun sevk ve idaresi lliyakatlı sivil ve askeri yönetici yi gerekli kılar.. Asker, sivilin emri altındadır.. Askerin, Milli olmayan sivillerle irtibatı ihanete çanak tutar.Bilgi liyakatın yetenek sonraki BELİRLEYİCİ unsurudur..Bilgi sahibi olmayanlar ın yöneten pozisyonu, devlet de körelmeninde başlangıc noktasıdır.. Türkiye bilgi ve yetenekli çocuklarını yetiştirmiş ve dünyadaki emperyal gülerek karşı yeni bir güç merkezi olma iddiasında dır.. Bunu gerçekleştirenlere karşı 15 Temmuz girişimini yapanlar, emperyallerin oyuncaklarıdır..Emperyaller de kendi içlerindeki ayrımlama da" Rus Fransız Ermeni ortodoksluğu" ile" Almanya ABD protestanlığında" İsrail her gurub üzerindeki, binlerce yıllık Deneyimlenmesi ile oluşturduğu nufuz ve belirleyiciliğinde bu savaşda yer almaktadırlar..
Yabancılarla Bi r arada olmayı hedefe koymuş Türkiye de her siyasi oluşum iç Erisinde bu gruplarla doğrudan irtibatlı haber elamanları varsa her haberi her milli iddiasına da itibar etmeyeceğiz.

TORUN HALİLİ 
( Türkiye Savaşları.. başlıklı yazı HALİLİ tarafından 28.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.