Bir Şiir ”Git” Tahlil İnceleme Ve Gülümsememle Analiz

 

Bugün sitemizin yazarlarından” FUNDA FİLİZ KOTAN” kardeşimizin “Git” şiirine gülümseme katmak için az tahlil ve analiz yapmaya çalışacağım. Cenap Şahabettin’in güzel bir sözü var” —Ferd olsun, cemiyet olsun, bir gün gelir ki yorulur, yorulunca dinlenmek ister ve dinlenince mevkiini kaybeder” Yorulmaktan gaye birbirimizi isteyerek yormak, araya mesafeler koyarak duvarlar örmek, ulaşmak için onca çabadan sonra yenik düşmek olsa gerek. Yine bir sözünde “Aşk yolunun garip yokuşları ve inişleri vardır: Çıkarken baş döner, inerken gönül bulanır. “

Aşkla hayat böyle olsa gerek.İşte bu hayatla umutlar arasında geçirdiğimiz ömür boyunca biriktirdiğimiz sevgi aşkla anılardı, hemen her akşam sevdiğimizin yolunu gözlememizin sebebi bir gülümseme bir dokunuş değil mi? Daha da ötesi, anlatırken aşkla büründüğümüz o güzel mutlu haller, aşkın sevginin mutluluğun sesi gönlümüzde canlandırdığı hisler coşkular öylesine gerçektir ki, bu aşka sevgiye kapılıp gitmemeniz mümkün değildir, düşer peşine gideriz… Lakin peşine takılıp gideriz bazen de ihanetleri görür hayata ve kendimize küseriz, bunu hak etmeyen olduğumuzu bildiğimizde üzülürüz…

“Git” diye başlık açarken kardeşim gelememek üzere git demektedir diyelim devam edelim.

 

“Ne senden avcı olur ne benden dağda ceylan

Vakit çok geç olmadan iş işten geçmeden git”

 

İnsan değer kıymet bilmediğinden olsa gerek güzel olanı bulmak yakalamak için hep gerçeklere gözünü kapatarak, olduğu gibi değil istediği gibi olması için çabalarken avcı olmak vurmak yakalamak ister, lakin aşk böyle değildir kendisi gelir oturur tahtına, avcı olmak değildir aşk insanı avcı yapmaz, seven yapar değer kadir kıymet bilen eder, kardeşimiz bunu işaret ederek, sen böyle kendini avcı beni av sanırsan ne senden bir âşık ne de benden bir seven ceylan olur. Vaz geçmeye meyilli değilsen eğer iş işten geçmeden heder olmadan yıkılmadan çekte git.Bir gün umutlanırsın kardeşim, ertesi gün bir de bakarsın yeni umutlar kapımızı çalar, bütün umutların uçup gitmiş değildir, hala kapımızda az sonra içeriye girmek için bekliyordur.

 

 

“Ne dalıma gonca ol ne de bu bağda eylen

Vakit çok geç olmadan iş işten geçmeden git”

Bir ışık demeti değil süzülen bir karanlık, büzülmüş parmaklarıyla, gönlü tırmalayan bir vefasızın eli niyetiyle meydana çıkarıyor. Bakışında dikkat yok, soğuk, sevgisiz! Kardeşimim yüzünde çektiği acı satırlarıyla okunan… Bu asil olmayan niyetinle ne gönül dalıma ne gonca ol ne de bu gönül bağımı viran edecek gibiysen bu bağıma girerek eğlenme, yine yol yakınken niyetin eğlenmek ise çok geç olmadan iş işten geçmeden git.

 

“Bir kez olsun acımı feryadımı duymadın

 Yasakları çiğnedin kurallara uymadın”

Yoldan yürüyüş halinde ihanetin gittikçe yaklaşan ayak sesi geliyor kardeşim hissediyor... Sevememe rağmen sen seven olmadın gönül eğlendirdin, seni severken vefasızlığından ötürü acı çektim benimle gönül eğlendirme diye feryat ettim duymadın. Aşk değer vermektir kadir kıymet vermektir sen bunu bile bile yasakları çiğnedin aşkın kurallarına uymadın, kendi kurallarını koydun yıktın.

 

“Çapkınlıktan bıkamadın harama da doymadın

Vakit çok geç olmadan iş işten geçmeden git”

 

Beni sever görünürken başka gönüllere gittin, ihanet etmekten durmadın, haram olan nikâhsız yaşamakla gurur duydun utanmadın. Öyle ise daha fazla çirkinleşmeden çok geç olmadan iş işten geçmeden çek git dünyamda. Kısıtlı hayat koşullarında köşelere sıkışan küçük insanların kör hevesleri, hayalleri ve yaşama sevinçleri olan insanı nasıl yıktığını kardeşim anlatıyor.

 

“Yağmur yüklü bulutlar gözlerimden akıyor

Yüreğim mahşer yeri köşe bucak kaçıyor”

 

Gözlerim ihanetinden dolayı ağlıyor, yüreğimde ihanetinden dolayı kıyametler kopuyor, sığınacak bunu unutacak köşe bucak ararken senden kaçıyor gör artık.

 

“İhanetin ateşi bedenimi yakıyor

Vakit çok geç olmadan iş işten geçmeden git”

 

İhanetin yüreğimi yakıyor, aşk ihaneti kabul etmez, vakit geç olmadan iş işten geçmeden git uzaklaş benden… Nedir o vicdan diye sorarken kardeşim? Yenir mi, içilir mi? Yoksa ayaklar altında ezilir mi? Diye soruyor, sormakta haklısın kardeşim. Onur Akın da bu konuda yazmış aynı duygu ve hislerle…

“Son kibrit çöpüm gibi sakladım seni
Rüzgârlıydı hava
Tiryakiydim üstelik yakmadım seni
Ben yağmur yüklü bir bulutum
Kime çarpsam ağlarım

Artık sabah olmaz bu kentte bana
Tutmaz kimseler sigara bile
Düştüğün yere saplanmış bakışlarım
Bakmaz kimselere bakamaz
Artık bu kentte sabah olmaz
Ben yağmur yüklü bir bulutum
Kime çarpsam ağlarım

Kime çarpsam kendimi
Ve bölsem milyarlara
Payı sen paydası sen
Ağlarım

Kime çarpsam kendimi
Ve toplasam bildiklerimi
Payı sen paydası sen
Ağlarım

Farz et delsem karanlığı
Farz et ki delsem
Işığım sen güneşim sen ayım sen

Son kibrit çöpüm gibi sakladım seni
Rüzgârlıydı hava
Tiryakiydim üstelik yakmadım seni
Ben yağmur yüklü bir bulutum
Kime çarpsam ağlarım”

Devam edelim.

“Ne olurdu sevgili dinleseydin sözümü

Her dert kendi içinde doğurmuşken çözümü”

 

Aşkla severken SEVEN olsaydın aşkla benim sözümü dinleseydin sadece sevseydin dinleseydin sözümü, bunca derdin İçinde mutlaka bir çözüm saklı bulurduk mutlaka çözümü… Kardeşim hisleriyle iç dünyalara uzaktan bakmadan hisleriyle yaklaşarak anlatmış.

 

“Mevla münasip görmüş böyle yazmış yazımı

Vakit çok geç olmadan iş işten geçmeden git.”

FUNDA FİLİZ KOTAN -BİR SELAM VER

 

Mevla böyle yazmışsa elden ne gelir, hayırlısını da yazar, senden bana hayır gelmez vakit çok geç olmadan iş işten çekmeden git uzaklaş benden.

Filiz kardeşimin bu enfes şiirine buradan noktayı koyarken yeni şiir tahlillerin de bir gülümseyle buluşmak üzere selamlarımla.

Mehmet Aluç

 

 


( Bir Şiir Git Tahlil İnceleme Ve Gülümsememle Analiz başlıklı yazı kul mehmet tarafından 30.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.