Bir Şiirim"Bir Üşüme Geldi Üstüme " Derinlemesine Bir Analizle Çırpınış 1


Bir Üşüme Geldi Üstüme
 
Bir üşüme geldi üstüme üstü açık mı yatıyorsun Hatice
Üstü açık yatma diye telefonla aradım alamadım netice
Telefonuma cevap ver beni kaldırıp getirme sen yanına
Yol uzakta olsa gelirim örterim üstünü ben bir güzelce
 
Mehmet Aluç

ÇÖZÜMLEME

Böyledir aşkla sevendeki güzeldir hoştur hatırlayışlar. Her zaman hatırlar düşünür, hatırlamak düşünmek sevdiğini mutlu eder mutlu kılar. Hayatta yüzümüz ileri dönük, yürürken emin adımlarla yürüsek te bir gözümüz arkamızdadır bu gönül gözüdür her zaman hisseder.
 
GİRİŞ
Şair aşığın her an sevdiğini düşünerek yaşadığına vurgu yaparak yani yazan şair ben olduğuma göre, tüm candan gülüşleri ve gülüşün ışıltıları, hatta tüm güneşleri ve yıldızlar o yârin gülüşünden almıştır parlaklığını diyorum. Yani aşktır parlayan ısıtan saran aydınlatan. Bu endişeden dolayı yol uzaktır otobüsle iki saatlik yol gecenin ortasında kalkıp gitmeyi düşünür. Yanına sessizce varıp açıkta kalan kıçını üstünü örterek yanağına bir buse kondurarak gitmek arzusundadır.
KONU

Konu her zaman ki gibi aşığın sevdiğine duyduğu duyguların şiirle anlatılması, şairin aşkın duru bir dil görselle anlatılması. Gerçi âşık hiçbir zaman aşkıyla anlaşılmasa da, anlaşılmak değildir derdi, sevmektir.

GELİŞME

Oda sıcak iken âşık biden üşürcesine titrer hisseder yârin üstü yani kıç tarafı açık kalmış, telefonla arar cevap alamaz, endişe ve üzüntü duyar bir an alamayınca bir neticede uyumuştur Hatice,budur netice de.

NETİCE

Hayır diyor bu son olmayacak, her seferinde üstü açık kalacak ben onca yolu gidip geleceğim bundan ders almayacak en iyisi çıkı açıkta kalsın karabasan rüyalar görsün ben sabaha açıklarım endişemi diye düşünmemektedir. Duvarlar üstüne üstüne gelmektedir.

ALGI DURUMU
Algıların anteni verici uyduya dönük olsa da bazen görüntü alınmayarak insan endişe içinde kalabiliyor.

DÜŞÜNCE YAPISI KAPISI

Düşünce yapısı aşkla örülmüş, aşka açılan gönül kapısı. Âşık kanatlanarak uçmayı denese de aşk ona dur az sabır et zamanı var kanat çırpmanın, zamanı var bu ne acele demektedir. Âşık ısrarla aşka zaman yok burada durmanın, bırakma ne olursun alaca karanlıklar diyarında, kanatlandır beni uçayım yapısı ve açılan aşkın kapısı vardır düşünce alanında…
 
GÖRÜNTÜ

Görüntü bazında ortada belirgin bir görüntü yok, hisler dünyasında gelgitleri yaşayan aşkın 2 G ile almakta, hisleriyle hareket eden âşık bu konuda sevdiğinin sorun yaşayıp yaşamadığı yarın sabah canlı yayınla bağlanılınca görüntünün aslı meydana çıkacaktır.
 
OLAY MAHALLİ

Olay mahalli bellidir aşığın gönül diyarındaki hisler merkezi diyarıdır.

DUYGU VE HİS YOĞUNLUĞU

Gönül içine gömemediği kuruntuları duygu ve hislerine saldırarak bazen de gıdıklayarak tekrardan aşkla var olmanın hafifliğinde dirilişin manifestosunu içinde endişelerin duygu ve hislerle yoğun oluğunu görebiliyoruz şiirin duygusal anlatımıyla.

ANLAM MANA İFADE ÜÇGENİ

Bu aşkta kaçınılmaz bir sonuçtur. Anlamla sevmek manayla dolmak kendini ifade ederken anlatamamak içinde kalmak bazen kaçınılmaz oluyor.

ANA BABA FİKİR

Zaten şiirin ilk mısrasın da ana fikir belirgin bir anlatımla anlaşılıyor, ana fikri bulamayanlar babalarına koşarak bu konuda bir fikir alabilirler.

SONUÇ

 
Âşık için soruların ardı kesilmez endişe ve kuşkularla tekerrürleriyle dolaşırken, buna izin vermeden âşık şimdi otobüsle, yârine doğru giderek açıkta kalan kıçını pardon üstünü örterek aklındaki soruları bir an yok etmek için, yârine doğru hareket halindedir.
 
Mehmet Aluç
 
 
( Bir Şiirim Bir Üşüme Geldi Üstüme Derinlemesine Bir Analizle Çırpınış 1 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 1.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.