Onca uyarı ve anlatımlara rağmen ,gazete köşelerindeki yıldız falına bakmadan evden çıkmayan , veya uğradığı sıkıntı sevinçli durumlarına bir fal baktırmadan içi rahat etmeyen insanlarımız var. Oysa içtiğimiz kahvenin telvesinde fincana bıraktığı tortuda geleceğini öğrenmek üstelik buna inanmak , günümüz insanların düştüğü düşünce ,fikir ve inanç boşluğunun fotoğrafıdır. Gerçek ise  , dinimiz İslâm'ın özünü teşkil eden Tevhid inancıdır, inancımıza göre gelecek mutlak gayb bilgisi olup Allah'tan başka kimsenin bu gaybı bilemeyeceğidir.Kur'an-ı Kerim'de burçlarla ilgili bazı ifadeler bulunmaktadır , ancak bu günümüzde kullanılan , burçlardan gelecek okumak , insan ile ilgili olacak olmuş konuları öğrenmekle uzaktan yakından ilgisi yoktur. Cenab-ı Hak şöyle buyurmaktadır :  

"Andolsun biz gökte burçlar yaptık ve onu, bakanlar için süsledik." (Hıcr /16),
"Göğe burçlar yerleştiren, orada bir ışık kaynağı (güneş) ve aydınlatıcı bir ay yaratanın şanı çok yücedir." (Furkan, 25/61),
"Burçlarla dolu göğe andolsun." (Buruc, 1)

Görüldüğü gibi burçlar insanlara hizmet etmek üzere, Allah'ın gökyüzüne yerleştirdiği gök cisimleridir. Buna göre burçları yaratıcı kabul etmek mümkün olmadığı gibi, falan burçtan dolayı şu iş şöyle oldu/olacak demek mümkün değildir.Ayrıca Kur'an-ı Kerim'de geçen burç ifadesiyle falcıların fal bakmak için kullandıkları burç ifadeleri arasında ancak ses benzerliği bulunmakta, anlam birliği bulunmamaktadır. Dolayısıyla dinimiz İslâm kehanet, medyumluk ve falcılık gibi her türlü gaip ve gelecekten haber verme..anlamında kullanılan astroloji anlayışını reddeder ve böyle iddialarda bulunan kimselerin sözlerine itibar edilmesini kesin olarak yasaklar . Sonuç olarak; burçların insanların kişilikleri üzerindeki etkisi, sadece bir genelleme ve varsayımdan ibaret olup, dini naslar ve müspet bilim açısından desteklenen veya ispatlanan bir husus değildir . Bu itibarla burçlar hakkındaki anlayış, söz ve inançlar hurafeden ibarettir. Burçların insan karakterini ve ahlakını etkilemesi ile ilgili ileri sürülen yorumların , falcılık, medyumluk, kâhinlik vb. işleri yapanların, kendilerine meşruiyet kazandırma çabalarından ibarettir. Bu tür aldatmacalara inanmak dinen doğru değildir. Müslümanların bunlardan uzak durması gerekir .Son dönemde muhafazakar evlilik görüşmelerinde bile burçlar konuşuluyor. Özellikle kadınlar, erkekler ile olan burç uyumuna çok dikkat ediyor. Sırf burç uyumu yok diye görüşmeyi bitirenler bile var . Bir çok konuda ilmi ve bilimsellikten taviz vermeyenlerin bir bakıyorsunuz ,hayatınıza dair sizin iradenizi elinizden alan ve sizi korkutacak kadar etkili olan birisinin anlattıklarına sorgusuz sualsiz inanıyor iman ediyorsunuz  , bu kabul edilir bir şey değildir.

 

Mustafa kaya

04.12.2020 / çengelköy


( Burçlar Üzerinde Bir Kaç Söz başlıklı yazı cirik tarafından 4.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.