Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 4.12.2020
Okunma Sayısı : 855
Yorum Sayısı : 0
Tarikat karşıtlarının en önemli sorusu İslam'ı yaşamak Tarikat, şeyh gerekli mi? Elbette ki sorunun cevabı Hayır.
Daha önceki yazılarımda belirtmiş olmalıyım; Müslüman olmak için 32/33 farzı kabul etmek yeterlidir. Şer'i bir devlette yaşamadığımız için kimse de sizin Müslümanlığınızı tartışmaya açamaz. Mü'min olmak ise ayrıdır. Mü'min kabul ettiği her şeyi kayıtsız şartsız ispat beklemeden tasdik eden kişidir. İmam- Gazali İhya'da öğrendiği şekilde şüpheye düşmeden İslam dinini yaşayan kişilerin kurtuluşa ereceğini söyler. Hatta ormanlarda yaşayan ve sadece Allah-ü Teala'nın varlığını kabul edenlerin bile kurtulmasının umulacağını. Bilgiye ulaşmanın kolaylaştığı, insanlarda Süper/Hiper Egonun tavan yaptığı, bildikleriyle her şeyi sorgulayan ve otoriteye karşı gelmeye meyilli insanlardan oluşan toplumuzda, çoğunlukla internetten ve televizyonlardan öğrendiklerinizle İslam dinini usulüne göre yaşayabileceğiniz düşünüyorsanız mesele yok, kendiniz bilirsiniz.
Müslümanlar olarak beş duyumuzla algılayamadığımız şeylere iman etmek durumundayız.(Allah'a, Meleklerine, Kitaplarına, Peygamberlerine, Kadere ve Haşir Gününe.) Pozitivizmin yönettiği/yönlendirdiği günümüz dünyasında öğrendiklerinizle iman etmeniz gerekenler arasında kalırsanız ne olacak? Pozitivist bakış açısıyla ve çoğu zaman bilmeden ağzınızdan çıkan bir kelime veya cümleyle kafir olduğunuzu düşünün. Haz temel olgusunu dikte eden çevresel faktörleri görmezden gelerek ibadetinize devam etme konusunda ne kadar ısrarcı olabilirsiniz? Diyelim ısrarcı oldunuz meşhuurlardan birinin bilimsel bir iddiasına karşı durabilecek misiniz?
İlahiyatçı titrine sahip birilerinin zararı görmeniz ve önlem almaya çalışmanız mümkün mü?
Ehli Sünnet tarikatların insana vereceği en önemli kişilik özelliği oto kontroldür. Ehl-i Sünnet tarikatlar bağlılarına ilim-bilhassa fıkıh- öğrenmeyi tavsiye ederler. Ehl-i Tarikatın sağlam kaynaklardan gelen bilgiyi kabul etmesi ve uygulaması esastır. Şah-ı Nakşibendi'nin Bizim Yolumuz Sohbet Yoludur sözü bence buna işaret eder. 
İdeal insan yetiştirme amacındaki tarikatlar insana Taraf olma(İslam dinine) bilincini vermeye çalışır.
Bu bilinç Allah(cc) e Resulüne sevgi ve emirlerine itaati beraberinde getireceği için insan bir süre sonra ibadetinden zevk almaya başlar. Kaynaklarda mevzu hadis olarak kabul edilen" Bildiklerinizle amel ederseniz Allah bilmediklerinizi size öğretir hadisi şerifi hayatınızda tahakkuk etmeye başlar. Hak ile batılı ayırt etme alışkanlığı kazanırsınız. Allah'ı seven ve Allahın sevdiği insan olma yolunda hayatınızı devam ettirirsiniz.
İlahiyat profu ünvanlı kişilerin Kur'an ayetlerini inkar ettikleri bir dönemde imanınızı kurtarmak önemlidir. 
Bir tarikatın ve bir şeyhin size verebileceği en önemli kişilik özelliği bu olacaktır. Allah-ü Teala Kulumun Zannı Üzereyim diye buyurmuştur. Şeyhleri karalayan proflar konuştuklarıyla kendilerini peygamber ve hatta-haşa-Allah mesabesine çıkardıklarının belki farkında değiller ama ben farkındayım.  Mühlet Verilenlerden Olmamak İçin ilk önce nefis muhasebemizi iyi yapmalıyız..../...
( Tarikat-lar-7 Şeyh Gerekli Mi başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 4.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.