Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 4.12.2020
Okunma Sayısı : 1147
Yorum Sayısı : 0
Şeyhin gerekli olup olmadığı konusuna devam ediyoruz.
Kur'an-ı Kerim'de ifade edildiği gibi; Şeytan(İblis) kibir göstererek Allah-ü Teala(cc)nın emrine karşı geldi. Ve İlahi huzurdan kovuldu. Kibir sahiplerinin tamamında olduğu gibi şeytanda kendinde suç bulmadığı gibi sapkınlığının suçunu Allah-ü Teala(cc) ya atmaya kalkıştı. Secde etmediği Adem oğullarını yoldan çıkarmak için mühlet istedi. " İblis dedi ki: Öyle ise beni azdırmana karşılık, and içerim ki, ben de onları saptırmak için senin doğru yolunun üstüne oturacağım. A'râf : 16 «Sonra elbette onlara önlerinden, arkalarından, sağlarından, sollarından sokulacağım ve sen, onların çoklarını şükredenlerden bulmayacaksın!» dedi.  A'râf : 17 ve Allah buyurdu: Haydi, yerilmiş ve kovulmuş olarak oradan çık! Andolsun ki, onlardan kim sana uyarsa, sizin hepinizi cehenneme dolduracağım! A'râf : 18.
Hz. Adem(as) ın zürriyeti ile şeytan arasındaki mücadele Adem'in yaratılışıyla başladı, halen de devam ediyor. Kıyamet kopana kadar da devam edecek. 
Allah-ü Teala(cc) insanlar ve cinleri Zat'ına kulluk etmeleri için yarattı. İmtihan dünyasındayız. Bu imtihanda kullarına Peygamberler göndererek dinini insanlara ve cinlere tebliği etti. Tüm dini geleneklerde gerçek mahiyeti bilinmese de Şeytan olağanüstü özelliklere sahip olduğu inancı vardır. Olaya olağanüstü özelliklere sahip güçlü bir düşman(şeytan),peygamberlik halkasının sona erdiği ve yeni bir peygamber gelmeyeceği açısından bakacak olursak insanlar adına bir dezavantaj ortaya çıkmaktadır. Böyle bir düşünce zannımca İlahi Adalet'e uygun düşmeyecektir. Hak- Batıl savaşında insanlara birilerinin yardımcı (Allah'ın izniyle) olması gerekmez mi? Dinimizin Allah inancı Hristiyanlıktan farklıdır. Kur'anı Kerim'de Allah-ü Teala  "Göklerde ve yerde bulunan herkes, O'ndan ister. O, her an yaratma halindedir. Rahmân : 29" buyurmaktadır. 
Sonsuz rahmet sahibi Rabbimizin kullarını şeytan ve ordusuna karşı savunmasız bırakması düşünülebilir mi? 
Kimseye bir şeyleri ispat etmek gibi bir iddiam yok. İslam dini tamamen kalp dinidir. Alim olan değil kalbi olan iman eder. Tasavvuf ta aynı şekilde İlimle değil kalp iledir. Allah-ü Teala'(cc) nın baz insanları şeytana karşı kullarına yardım etmeleri için görevlendirmiş olması mümkün değil midir? Mülk Allahındır. Kainat ve içindekilerin tasarrufu Allah(cc) a aittir. Peygamberler Risaletlerini ispat için Allah-ü Teala(cc) nın izniyle mucize gösterdikleri gibi evliyalar da keramet gösterebilirler. .../...       
( Tarikat-lar 9-şeyh Gerekli Mi başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 4.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.