LEONARDO DA VİNCİ ÖLÜMÜNÜN 500.YILDÖNÜMÜ  (geçen yıl yazdığım ve 3c hukuk dergisinde yayımlanan bir makalem muhteşem insan toprağı bol olsun ) 
   Lo Leonardo imzalı eserleri ile bulunduğu yüzyılın 500 yıl ilerisinde idi.. Annesi nin ortadoğu lu bir köle olduğu söyleniyor..O dönem gayri meşru çocuklar üniversiteye kabul edilmediği için okuldan değil ameliyeden yetişme bir üstad.. Sağdan sola şifreli yazması ortadoğu kökenli olmasından kaynaklıdır.. Çocukluktan itibaren üstün yetenekli olduğu farkediliyordu. Babası  bir noter...Tam  Solak...Vejeteryan ve kafes kuşlarını alıp serbest bıraktığı biliniyor.. Açılır kapanır köprü inşaat fikirleri ve buna ilişkin eskizleri  2.Beyazıt a yazdığı mektupla düşündüğü Haliç Köprüsünü yapabileceği hatta katlanır yapısı ile Asya ve Avrupa kıtasını o tarihde birleştirebileceğini konusu yarım bıraktığı işler sebebi ile belki de İstanbul da 1502 ye kadar halkı kıran veba salgınından  pek itibar görmedi..o dönem çizdiği proje 2001 yılında Norvec de Oslo yu Stockholm e Bağlayan E-18 Karayolu nun  30 km de yapıldı ve köprü olarak kullanılıyor..
Bugün için 2. Beyazıt a gönderdiği  mektubun cevirisi Topkapı sarayında bulunmaktadır..
Bisikletin ne olduğunu bilen yokken 300 yıl evvelden  çizdiği eskizler onun çağlar ötesinden ileri gören gözlerden olduğunu ortaya koyar...
 30 a yakın kadavrayı, fark edilip yasaklanıncaya kadar incelemiş hatasız  omur ve damar çizimleri tıp ilmi ve ameliyatlarda yol gösterici olmuştur. Kalp in çalışma sistemini büyük baş Hayvanlar da mum deneyleri ile çözümlemiş ve eskizlerde bu Çalışma sistemini göstermiştir .
 Renklerin uzaklaştıkça flulaştığını gökyüzünün taşıdığı ışık sebebi ile mavi renk olduğunu mercek yakınsamaları ile bugünkü fotograf makinaları ın temelini açıklamıştır.
Melek resmi çizmesini isteyen yanında çıraklık yaptığı ressam o resmi gördükten sonra bir daha resim çizmemiştir..Kare ve piramitlerin birleşmesinden çizdiği anlaşılan ve 10 yıl boyunca sürekli yanında taşıyarak çizdiği Mona Lisa bugün bile üniversitelerin araştırma ve değerlendirme konusu yapılmış gülen mi düşünen mi tiksinem mi kadın olduğu hususunda bakışa göre değişen değerlendirmeler yapılmış ve ışın sistemi ile resmin altında baska çalışmalara ait olan başka eskiz de tesbit edilmiştir....
 Bir diğer ünlü resmi Hz İsa figürü ün çarmıha gerilmeden önceki 12 havari ile yemek yediği son akşam yemeğidir.. Bu eser de yer alan şarap ve ekmek içerdiği anlamlar nedeni ile hrıstıyanlık aleminde uzun seneler tartışma konusu yapılmıştır... Şarap kanı ekmek ise Hz İsa nın vucudu anlamına gelmektedir..
Silah sistemleri ve demir kaplama zırhlı araçların fikir babası sayılır..
Paraşütle çizdiği eskiz, ilk paraşütle uçmayı çalışanların ilham kaynağı olmuştur..
Hidrrolik sisteme dair mühendislik bilgilerinin yer aldığı el yazması codex hummer isimli çalışmaları 30.8 milyon dolara Bill Gates tarafından açık artırma ile satın alınmış Windows arka planında kullanılmıştır..
Hayatının dönemsel bölümlerinde farklı alanlarda faaliyet gösterdiği bilgiye ve yeniliğe aç zeka ve yeteneği ile kendine has geliştirdiği yöntemler le sürekli ürettiğini görüyoruz
Uyku halini bile 15 dakikalık bölümlerde alışkanlık haline getirerek çalışma süresini tüm güne yaymıştır.. Organizasyon yeteneği ve lir çalma daki hüneri yazdığı şiirlerle sarayın baş aktörü olabilmeyi başarmıştı..
Son nefesini vermeden evvel 2 Mayıs 1519 da tanrıdan ve insanlıktan yeterince geliştiremediği hünerlerinden dolayı özür dileyerek gözlerini yumdu... Zaman, ondaki zeka ve yeteneğin tam anlaşılma ve uygulama daki tek handikapı olmuştur..

TORUN HALİLİ
( Leonardo Da Vinci başlıklı yazı HALİLİ tarafından 5.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.