"Ben bir küçük çocuğum.. Gezer, dururum bulduğumda internet.. Ders çalışırım"

Anayasa 42
Dün yime iş hanı kapısında çocuğu gördüm.. Görmezlikten geldim.. Ama içim kan ağladı.. 10/11 yaşlarında saçı 3 numara traşlı açık mavi kazak üstüne kyou renkli bir siveter giymişdi. Elinde cep telefonu" eba "dan ders dinliyordu..
Burası Balıkesir, Türk coğrafyasının en batı ucu ilk okula giden çocuk, evinde muhtemelen internet olmadıgı için annesinin temizlik için geldiği işhanında okul programına katılıyor..
Demek ki evde internet yok ve İnterneti olmayanların okuma hakkı da yok Akıllı telefon, bilgisayar ve tabletin yoksa yine okuma hakkın gasp edilmiş hale dönüşmüş demektir.. .. Oysa Anayasa dediğimiz" temel hak ve hürriyetlerin" düzenlendiği, devletin esaslarının ve ÖDEVLERİNİN belirlendiği Anayasa madde 42/5 "ilköğretim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve devlet okullarında parasızdır."
 demiştir. Vatandaşa zorunluluk getirilirken, devlete" parasız "olarak bunu sağlamak görevi verilmiştir.
İnternet üzerinden" bu Eğitim" olagan üstü hastalık/salgın gibi  durumlar sebebi ile sağlıyorsa buna ilişkin alt yapıyı sağlamak zorunluluğu da devlet açısından ödevdir.. Hani Amerikan ordusunun 1950 den beri kullandığı internet denilen bilgi paylaşım sğlayıcılığını, "Benim devletim"eğitim ordusu İçin ücretsiz olarak Anayasa 42/5 a nedensellik bagı içersinde yerine getirecektir.. Az yiyeceksin, bu alt yapıyı ve tablet denen bilgisayar enstrümanı ile ögrenciye sağlayacaksınız..
Devletin" Beka" meselesi ilkokulda doğru eğitimini almış bir nesilden geçer. Onlar yarının yargıç, komutanı, mühendisi, ustası olarak hayatımızın üretim parçası olacaklar..
Karşımıza geçipte eğitim ordusunu. Tanzim edememiş devlet örgütlenmesinin" Libya hafter" çekişmesinde  beka gösterisi yaptığınız da Saros un" En iyi ihrac edilir ürünü" diye Türk milletini  mallaştırma sürecine aracılık yaptığınız gelir..
Anayasa 42/1"Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz"diyorsa sen köylünün, işsizin, işçinin, İnternete karşı olan ailenin, eğitim ve öğretim hakkını elinden alamazsın.. Buna sebep
Olarak salgında deprem de gösterilemez..
Bakan çıkıp da karşımıza" senaryo senaryo "derken derinliğini yitirmiş, film peşinde, eğitimi senaryolastıran birisi konuşuyor
Benim çocuğum figüran mı? Öğretmenler artist mi?Sen senaryo dan bahsediyorsun.. Senaryo 1/2 saate sığdırılmış, metin yazarlığı, İÇERİK bile olmaz. Seyredersin unutur gidersin.. Rahmetli Ayvaz Gökdemir bakan değil Di Sadece bir genel MüdürDü  Türk Eğitim tarihinde bir dönem efsan e yazdı... O dönemin öğretmenlerinin ateşi aydınlatıyor Türkiye yi...
Aklınızı başınıza alın... Yoksa bu millet aklınızı yerine gelmiyecek sekılde basınızdan alır..

TORUN HALİLİ
( Anayasa 42 başlıklı yazı HALİLİ tarafından 9.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.