KORONA VİRUS

TARİHE DAMGASIĞNI BASTI

 Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 15 Aralık 2020

 

         Bir Padişah nasıl padişahlığını ilan ederse, ( covid 19) Korona Virus da, bir padişah gibi tarihe damgasını bastı. Aslında tarihe damgasını basan, korona virus değil, Çin Cumhuriyetidir. Dünyayı allak bullak etti, yeri yerinden oynattı desem yerinde olur kanaatindeyim. Bunu da kabullenmek gerekir diye düşünüyorum.

         Eski tarihlerde salgın hastalıklar halkı çok perişan ettikten sonra yok olmuşlar. Bu korona virus’un  gelişi farklı bir salgındır.  Bu eksi salgın hastalıklara benzemez. Halk arasında inceağrı denilen (Verem) tıp dili ile tüperglos denilen hastalık, daha sonra sıtma, bir ara grip salgını olmuş. 1950-1960  yıllarında troham 1947-1948 yıllarında kolera hastalıkları gibi salgın  hastalıklar. Kolera yanılmıyorsam 1984-86  yıllarında da bilhassa çocuklarda görüldü. Ben Gaziantep Çocuk Hastanesinde satın alma memuru iken, çocuk hastanesinde her hasta yatağına 2 çocuk yattığı zaman çok olmuştu. Dr. Orhan Menetlioğlu’nun Baştabipliği döneminde. Rahmetli Annem Firdevs Şahin AYAZ da koleradan yatmıştı, Vefat etti.

       Ama bugün Çin Cumhuriyetinden Dünyaya yayılan Korona Virus Salgını bütün Dünya’yı  etkisi altına aldı ve ortalığı kasıp kavurmaktadır. 13 Aralık 2020  tarihi  itibarı ile Türkiye’de bugün resmi kayıtlara göre  218 kişi toplam 16.417 kişi hayatını kaybetmiştir. Korona Virus salgını bu şekilde  Tarihe damgasını bastı.  Bakalım nereye kadar, daha  ne kadar sürecek bilinmiyor. Yağmurlu ve soğuk havalarda, Bankalar önündeki, PTT önümdeki insan toplulukları, hastanede  yatanlar, hayatını kaybedenler had safhaya çıkmıştır. Bana göre Çin Cumhuriyeti bütün  Dünya ile oyun oynuyor. Korona virusu kendi ülkesinde üretip bütün Dünyaya yaydı. Şimdide aşı üretip bütün Dünyaya satıp para kazanıp ülkesini zenginleştirecektir. Bilim adamlarımızın, din adamlarımızın kulakları çınlasın. Onlar hala din, inanış, kılık, kıyafet türban, konuları ile uğraşmaya devam  etsinler.

        Siyaset adamlarımız partilerinin oylarını artırmaya çalışsınlar. Kendilerine övünmeye Ayasofya, Sultanahmet yeter. Dünyaya Ayasofya’nın, Sultan Ahmet’in  reklamını yapmaya devam etsinler. Aslında övünmeyi değer olan şey, Ayasofya değil, Sultanahmet’te değil.  Sultanahmet’i yapan usta ellerdir. Övünecek isim Mimar Sinan, ülkemizin mimarı Mustafa Kemal Atatürk’tür.

          Burada bunları anlatırken sözümün yanlış  anlaşılmasını da istemem. Ben Türküm ve İslam’ım. İslam düşmanı da değilim.  Ülkemin gelişip büyümesi yönünde çalışmaların  ilerlemesini isterim. İlimde, bilimde yol alalım, Arap kültürünün etkisinden kurtulalım diyorum. Rahmetli Şair Ziya Gökalp bir şiirinde  “İsteme sen yarat, görme sen göster” diyor.  Ben de bizim yaratıp, bizim göstermemizi istiyorum. Bütün Dünya devletlerine. Ülkemizde satılan tüketim mallarına  baktığınızda, piyasada hemen hemen tamamının  üzerinde Çin Cumhuriyetinin damgasını göreceksiniz. Amerika’yı ayakta tutan, Amerikan dolarıdır. Amerika’nın doları olmasa, piyasada hiç bir şeyi yok denecek kadar zayıftır. Bugün bilgisayarımın klavyesi bozulmuştu, bilgisayarcıya  gittiğimde, bana dolar üzerinden sattılar. Hükümetimiz de hala, banka faizlerini düşürüyor ki, her halde Amerikan doları yükselsin diye. Düşününce şaşıp kalıyorum, ülkemizin ahvali vaziyetine. Ülkemizde, yeniden Mimar Sinanlar, yeniden Mustafa Kemaller,  doğmalı ve büyümeliler diye düşünüyorum. Ülkemiz insanlarının bilim, teknik ve sanat Dünyasında parayı çalışarak değil de, hile ile kazanmaya çalışmaları beni çok üzüyor. Aklıma yine, Ziya Gökalp’ın yukarıdaki iki mısrası  geliyor,  ve  tekrar ediyorum. “İsteme sen yarat, Görme sen göster”.

( Korona Virus Tarihe Damgasını Bastı başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 15.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.