Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 17.12.2020
Okunma Sayısı : 1135
Yorum Sayısı : 0
Yeni doğan bir bebeğin yürümesi bir konuşması için iki yıl gerekir. İnsanlar kendi kendilerine bir şeyler öğrenemezler. Hayatlarının har anında bir öğreticiye ihtiyaç duyarlar. Öğrendikleriyle hayat felsefelerini oluştururlar. Dini hayatımızı da öğreniriz! Ailemizden başlayarak neye niçin, nasıl inanmamız gerektiğini, nasıl yaşamamız gerektiğini öğreniriz. Doğru veya yanlış öğrendiklerimizi yorumlarız. İslami bilgilerimizi önce ailemizden sonra hocalardan öğrenir ve yaşarız veya reddederiz. Bu öğrenme aşamasında Rol Modellerimiz vardır. Babamız, annemiz, büyüklerimiz, hocalarımız vb. İslami hassasiyetlerimiz Rol Modellerimiz sayesinde oluşur ve gelişir. 
Tasavvuf ve tarikat Rol Model şahsiyetlerle doğdu ve gelişti. Bu yüzden Tasavvuf/tarikat okumayla anlaşılıp yaşanılmaz, yaşayarak öğrenilir diyoruz. Eski zamanları tam olarak bilmiyoruz ama günümüzde Kamil Şeyh/ Mürşidler bunun için gereklidir. Ehl-i Sünnet inancına uygun yaşayan mürşidler sevenlerine örnek olarak bu yaşayışlarını aktarırlar. Mürşid eğiticidir. Eğitmenin kurallarını bilen kişidir. Bu bakımdan bağlılarının içinde kendisinden daha bilgili kişiler bulunabilir. 
Defaatle belirttiğimiz üzere şeyhler olağan üstü insanlar değillerdir. İnanan ve inandıkları gibi yaşayan hayatlarını sünnete göre dizayn eden insanlardır. Bazılarının algılarında olduğu gibi ruhban falan değillerdir. Günümüz de Din büyük bir ticaret alanına dönüştürüldü maalesef. Bu ticaretten payını almak isteyen birilerine dikkat etmek gerekir. Tarikat karşıtları da bu ticari alanda nemalanan kişilerdir.
Tarikat karşıtlığıyla İslam karşıtlıklarını kapatmak isteyen kişilerin en bilinen argümanları Tarikat ehlinin gayri islami olduğu iddiasıdır. Ağzınızdan çıkan sözlerle-haşa-ayetleri bile tartışmaya açmak İslami'midir? 
İslami hayat çok konuşmak ile değil çok yaşamakla mümkündür. Nefsi galeyana getiren, egoyu yükselten ilim İslami hayatı tanzim edebilir mi? (Erdem Akça'nın İlahiyat camiasındaki İfade özgürlüğü problemi makalesini (akademia.edu) tekrar okumanızı tavsiye ediyorum. Ardından M.Öztürk'ün Cennet hakkındaki sözlerine yapılan eleştiride faydalı olacaktır. 
Tarikat karşıtlarının bir kısmı bilmeden bir kısmı ise duyduklarıyla okumadan peşin hükümlü konuşuyorlar. İslami konularda sağlam kaynaklar çok önemli. Bu bakımdan her şeyi okumak kişiye zarar verir. 
İslam dininin akidelerine, kuran ayetlerine farklı yorumlar getirmek herkese zarar verir. Vermektedir. Defaatle yazdığım gibi Kişinin Müslüman olması söz iledir(Kelime-i Şehadet) Kafir olması da söz iledir(Elfazı Küfür)  
( Tarikat-lar -şeyh Gerekli Mi-11 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 17.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.