Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 18.12.2020
Okunma Sayısı : 909
Yorum Sayısı : 0
Yazı serisini okumak lütfunda bulunanlar fark etmiş olmalılar: Yazıyı genel kurallar üzerine yazmaya çalıştım. Kimseyi karalamak , aşağılamak haşa tekfir etmek gibi bir düşüncem yok, olamaz da. Tarikatlar İslam geleneğinde isim olarak 1200 yaşayış olarak ise daha fazla bir tarihe sahip. Ehli Sünnet inancına uygun olmak kaydıyla göre farklı şekilde yaşam tarzı oluşturmak reddedilemez. 4 Ameli Hak Mezhep ve 2 İtikadi Mezhep böyle bir ihtiyaçtan doğdu. Farklı yaşam tarzlarına sahip ümmetin inanç ve ibadetini yaşamaları için. 
Tarikat yaşamı da bu tür bir ihtiyaçtan doğdu. Aslında doğmadı zaten var olan bir isimle anılmaya başlandı.
Peki bizler neye Tarikat diyoruz:
 "Emrolunduğun Gibi Dosdoğru Ol" (Hud Suresi-12) ayetini tam manasıyla yaşamak için ortaya konulan prensipler bütününe Tarikat diyoruz. 
İslami ilimleri tahsilin ardından Zikir ile hayatı anlamlandırma çabasına Tarikat diyoruz. Avam için 
Zekat malın 1/40 ıdır. Ancak Kainat ve içindekiler Allah(cc) ın mülküdür. Kulun bir malı olamaz. anlayışını hayatının her anına entegre etmeye Tarikat diyoruz. 
Allah-ü Teala(cc) Zatına Sevme Şartını Resulüne itaat etmeye bağladığı fikrini hayat felsefesi haline getirmeye Tarikat diyoruz. 
İçinizden hayra çağıran, iyiliği emredip kötülüğü meneden bir topluluk bulunsun. İşte onlar kurtuluşa erenlerdir.  Ali İmran-104) anlayışına Tarikat diyoruz.
 Resulullah'ı(sav) sevme, her halini O'na benzetme çabasına Tarikat diyoruz. 
Sünnete karşı çıkanlara rağmen  Bir mümin erkek veya bir mümin kadının, Allah ve resulü bir emir ve hüküm verdiklerinde artık işlerinde bundan başkasını seçme hakları olamaz. Allah’ın ve resulünün emrine itaat etmeyenler doğru yoldan açıkça sapmışlardır. Ahzab-36) ayetine sımsıkı sarılmaya Tarikat diyoruz. Ashab-ı Kiram'ın Anam Babam sana feda olsun Ya Resulullah hitabını yineleme çabasına Tarikat diyoruz.
Kısacası Kuran ve Sünnet ekseninde yaşama gayretine Tarikat, bu eğitimi bize veren kişiye de Şeyh diyoruz. Bu yolu menfaat yolu haline getirenlere de Dolandırıcı Tüccar diyoruz. 

( Tarikat-lar 12 başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 18.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.