Nasssı bişey bu yaaaaa! Demediniz mi, demişsinizdir, demiş. Fobi korkusu oldu mu, bir nevi korkudan korkmak, korku dolu bir şeyin başıma gelmesinden çok korkarım gibi bir şey işte. Yok, yok benimkisi öyle değil. Bu bende ki fobi ve hobi korkusu şöyle bir şey, bu kelimeleri yazdığım yazılarda cümle içinde kullanmaktan korkmak.

Es kaza farkında olmadan kullanacak olsam mahvolurum. Ne güzel oysa bizim Türkçe olan korku kelimesi, ondan türeyen korkuluk, hani şu tarlalara kuşları uzak tutmak için koyulan çöpten, eline süpürge verilmiş adamlar... Korkudan korkmak diye de sanırım bir kitap vardı geçmişte okuduğum. Bir fobi kelimesi ile kurmaya kalksak bu cümleyi nasıl olur ki? Fobiden fobi mi desek?

Konuşurken de kullanmasam, bu fobi kelimesini. Sizin de fobileriniz mi var, yerine sizin de korkularınız olur mu zaman zaman, desek ne güzel olur. Glossofobiniz var mı sizin de, diye soracağımıza birisine, topluluk önünde konuşma korkunuz var mı, desek ne kaybederiz mesela? Klostrofobiniz var mı, yerine, kapalı alan korkunuz var mı, desek, daha uygun düşmez mi?

Fobi ve Hobi korkusu diye literatürde bir korku var mı yok mu, onu da bilmiyorum açıkçası. Yoksa bile benim sayemde literatüre girmiş oldu. Siz de ''Senden başka kimse o kelimeleri kullanmaktan korkmaz mı diyorsunuz.'' Olsun varsın korkmasın. Ben yine de elimden geldiğimce o kelimeleri kullandığımda yanlışlıkla, kendime kıllanacağım...

Hayır bir de aklıma geliyor zaman zaman, fobi ve hobi kelimeleri ara sıra rüyalarıma da girip, benden hesap mesap sormaya filan kalkarlar mı? Ak sakallı bir dede gelip de ''Hmmmm demek ki bu güzelim fobi ve hobi kelimelerine savaş açan, cümle içinde kullanmayan fani sensin öyle miiiii!'' derse bana, ne yaparım şimdiden onu düşüneyim bakayım...

Bu arada fobiye takıla takıla hobiyi de unuttuk. Hobi de kısaca: İnsanın sevdiği bir şeye zaman ayırması oluyormuş... Pul biriktirmek, spor yapmak, kitap okumak, şiir yazmak, kısaca sevdiğiniz şeyleri yapmak. Hobi, merak, uğraş, heves, diye de geçer... Kitap okuma hobiniz varsa da siz yine de kitap okuma uğraşındayım ya da hevesindeyim deyin... İngilizce zaten her yanımızı sarıp sarmalamış... Kırmak lazım bu kısır döngüyü...

Fobilerinizi ve hobilerinizi bir kenara bırakın, zaman zaman korkularınız ile yüzleşin ve yenmeye çalışın, meraklarınızı, uğraşlarınızı da bıkmadan, usanmadan yapıp kafanızı boşaltmaya, ruhunuzu dinlendirmeye bakın derim... İnsana bir tek korku, Allah Korkusu, yeter de artar bile...

( Fobi Ve Hobi Korkusu başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 19.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.