Sait Faik'in şiirleriyle tanışmam Ataol Behramoğlu'nun antolojisiyle oldu. Hatta "bu Sait Faik kimdir" diye araştırdığımı hatırlıyorum.
Saik Faik'in şiirlerini incelediğimizde ilk göze çarpan özellik; şiirsel bir hikaye olması, ikinci göze çarpan özellik; şiirlerin Garip akımının etkisinde kalmasıdır. Birinci özelliğe bakacak olursak Saik Faik bir hikayecidir, şiiri bir deneme çalışması olarak görmüş olabilir.  Şiirlerindeki hikaysellik normaldır. İkinci özelliğinin ana nedeni zaten bellidir,  sadelikten yanadır, Birinci Yenilerle arkadaştır, hele de Orhan Veli ile...
Son olarak ilgimi çeken tekrardan ve tekrardan 
okumanızı önerdiğim şu şiirleri sıralamak istiyorum:

- şimdi sevişme vakti
- mektup 1
- köprü 
- marikula 
( Saik Faik Abasıyanık - Şimdi Sevişme Vakti başlıklı yazı Önder Arslan tarafından 23.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.