Düşünüyorum, düşünüyorum bir türlü işin içinden çıkamıyorum. Hep kulağıma giriyor bir yerlerden ''Tencere dibin kara seninki benden kara.'' deyip deyip duruyorlar... Elime kaç tane tencere aldıysam, kara olanı da var olmayanı da var. Sayın pek bir muhterem zatı devletlerinin bu konuya acilen çözüm bulmasını istirham ediyorum... Nasıl böyle bir genelleme yapıyorsunuz?

Tencerelerde bir çeşit değil ki kardeşim. Bunun düdüklüsü var, düdüksüzü var, dar tencere var, geniş tencere var, tava var. Derin tencere var, az derinlikte olan tencere var. Çabuk pişiren tencere var, yavaş yavaş pişiren tencere var. Hayır bir de tencere yuvarlanmış kapağını bulmuş derler. Nasıl oluyor da tencere, başkasının yardımı olmadan yuvarlanıp kapağını buluyor? Yoksa birileri bize kapak mı yapmaya çalışıyor?

Hayat kararmış zaten, bir de tencerelerin ve pencerelerin dibi kara olmasın. Hayır bir de şimdi o tencereleri kalaylatmak lazım ki bu devir de bu saatte kalaycıyı nereden bulacaksın? Kalaycılık eskidenmiş, şimdilerde memlekette kalaycı mı kaldı? Yok eğer ki siz birilerine kalaylayacaksınız, bakın ona bir şey diyemem. Ben de kalaylıyorum ama içimden hem de tekrar içime doğru, dışıma doğru olsa, amcalar ham yaparlar...

Bir de tencereden büyük kazanlar var da onlar için niye böyle bir şey söylememişler, hadi be şimdi de buna taktım kafayı... Kazan dibin kara seninki benden kara, bunu da diyebilirlerdi, dememişler, iyi ki de dememişler, bir de tutup ona yazı yazmak zorunda kalacaktık...

Bak tencereden kazana ne ara geldik yahu! Kazan dediniz de bir de kazı kazan vardı değil mi? Kazanın dibinde kalan yemekleri mi kazıyorlardı bilemedim... Oyun mu, hem de şans oyunu? Hadi ya, buralara nasıl geldik, yine çorba oldu her şey beeeee!

Ulusal Tencere ve Tava Hatta Tava Sapı Sempozyumunda bu konunun ivedilikle dile getirilmesini istiyorum sayın pek bir muhterem ilgili ve yetkililerden... Neden hep tencere dipleri kara olarak gidiyor. Anlaşılıyor ki bu hanımlar yemekleri yakıyorlar, bunun başka açıklaması olamaz yani. Öyle ya yakmıyorlarsa tencerenin dibi niye kara olsun? Madem yakmıyorlar hanımlar tencerelerin diplerini, o zaman bu kocalar niye bu kadar çok karılarını boşuyorlar...

Eskiden otuz kupona kırk kupona, hatta elli kupona bile tencere, tava verirlerdi gazeteler. O zamandan mı çıkmış yoksa bu tencere dibin kara lafı? Neyse hanımları üzmeyelim, müjdeyi verelim, tencere tava fiyatları epeyce ucuzlayacakmış. Duyamadım, ev de pişirecek bir şey kalmadı mı? Hadi ya desene batmışız... Çıkarız beeee! Gün ola devran döne...

( Tencere Dibin Ne Renk başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.