Bir insan isterse dünyayı değiştirir. Gah iyi yönde gah kötü yönde.Bizler, Hakkın, iyilerin geldiği yolun yolcusu isek,dünyayı iyilikle değiştirmeliyiz.

Değerli  dostlarım,öyleyse gelin gözümüzün nuru, gönlümüzün süruru evlatlarımıza bakış açımızı değiştirelim. Yakınla beraber uzağa bakmasını da öğretelim.Evimizin bıcır bıcır dünya güzellerinin, dünyalarına değer katıcı  farklı fiiler katalım.Günlük aheste giden hayat yolumuzun köşe başlarına, onlar gelmeden önce güller koyalım.Ona oku demeden önce biz okuyalım.Ona olumsuz bir davranışından ötürü  yapma demeden o fiili biz yapmayalım.Yaşayarak,yaparak  öğretelim. İtip kakarak değil.

Çünkü, zeki ve duyarlı çocuklarımız dile değil fiile bakar.Bu da çok basit küçük şeylerle olur.Denemesinin arasına koyacağınız bir gül kurusu,ya da seni seviyorum notu.Ona alacağınız son model teknoloji ürününden daha farklı ve kıymetli gelecektir.Ona kitap okuma teklifinizle beraber ,tepsiye koyduğunuz iki demli çay iyi gelecektir.Çünkü, sevginin son modeli yoktur.O hep öndedir. Uygun olduğunuz bir gün gücünüz nispetinde alışveriş yapın. Sonra,yavrunuzun  elinden tutup bir fakirin kapısını çalın mesela.Yaşadıkları ortamı gösterip kırmadan,dökmeden,gösterişsiz ,samimiyetle empati yaptırın.Bu onlara ilerisinde geleceği makamı doğru kullanmasını ve ezmeden yükselmesini öğretir.

Merhameti ve var olanı paylaşmayı  öğretin,sanal medyada paylaştıklarımıza inat.

Denemelerde ki ,her soruyu; fakirin,garibin,yetimin,yoksulun bir sorununu çözer gibi çözmeyi öğretin.Her çözdükleri soruda iyi bir insan olarak onlara iyilik yapmayı hedefleyen doktor,avukat, iş adamı daha önemlisi gönül adamı olmalarını öğütleyin.

Dünyamızın,memleketimizin,şehrimizin,mahallemizin,sokağımızın ve dahi evimizin sureten değil sıreten insanlara çok ihtiyacı var.İşte sıreten insan yetiştirmek elimizde. Güler yüzlü olmayı,eşe dosta selam verip hal hatır sormayı öğretelim. Onlara,dünya malı sevgisiyle beraber, Allah korkusunu yani Allah sevgisini de  aşılayın.Seven, sevdiğinin sevgisini kaybetmekten korkar.

Evlatlarımız, dün ile yarın arasında ki bu günümüzdür.Onlara ne vereceksek bugün vereceğiz.Dün geçti,yarını göremeyebiliriz.Vatanımıza,ezanımıza,dilimize ve kültürümüze sahip çıkmak adına onlara bu mayayı çalmalıyız.Çünkü milletler,öz değerleriyle ayakta dururlar.Onlara, farklı ve renkli olmayı öğretelim.Çünkü,onlar zor dönemin nesli.Onlar, yokluk görmedi,zor görmedi.Ama onlar hiç bir şey görmediler camlı ekranlardan başka.

Doğada gezmeyi,ağaçları,toprağı,hayvanları gösterin.Koyunu,kuzuyu canlı görsünler.Ellerine kazma, kürek alsınlar.Toprakta yalın ayak gezsinler.

İnanın insanın özü bunlardır.Özümüze yaklaşalım.Çünkü, onlar bizim özümüz ve aleme karşı haykırdığımız sözümüzdür.

İrfan yolu,Hak yolu, yol çileye maruzdur
Çile pişirir kulu, ölüm şeb'i aruzdur

Selim ADIM
TDE öğretmeni
( Denemeyi Deneyin başlıklı yazı AZİZ REMZİ tarafından 25.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.