Yersen... 
 Tüm ekonomi bilim ve teknolojinin tek varlık sebebi tarım dır. İlk uygarlığa adım atışı tarımla başlamıştır. Tarımla yerleşik hayata geçen insanlık, üretmeyi aile olabilmeyi, köylülülüğü köylerden kentli olmayı, olurken temel ilişkinin doğuşu sayesinde, ekonomik teknojik gelişimin ilk başlangıc noktası, tarımsal Üretimle başlamıştır..
 Bu üretim bandı, Hukuk ve ekonomiyi şekillendirir. Savaş ve ticaret ile zorla ve ya iki taraflı iradenin birbiri ile uyuşması usulleri  ile de mübadele yi gündeme getirmiştir..
 Mevsimsel üretim şartları, saklanabilir raf ömrü olan ürünlere dönüşmesi, sanayiyi ve beraberinde doğrudan üretimde yer almasa bile komisyonculuğunu  yapanların ticari safhasında devreye girmesi ile üreticinin sırtından daha çok kazananların türemesine yol açmıştır.. Arada toprak mülkiyetine sahip olmanın,komünal halden(sümerler de olduğu gibi) krallara, krallardan imğaratorlara, imparatordan halka dağılması yönetim şekillenmesi ve  egemenlik adlandırmalarında BELİRLEYİCİ olmuştur.. Anadolu da tımarlı toprak sisteminden (bakılan asker karşılığı toprağın işlenmesi), bireysel mülkiyete geçiş Cumhuriyetin ilanı ile olmuştur.. Atatürk sermaye birikimi olmayan köylüyü, ilk traktör, bataklığın kurutularak, tarımsal üretim ve çelitliği ile yerli tohum kullanılması ve geliştirilmesine yönelik çalışmaları olmuş ve hatta cumhuriyet kurumlarının oturtulması da doğuda dere beylik sistemini andıran ağalık sistemi ve onların çocuklarının  meclise taşınarak egemenliğin sağlanması örtülü şekilde Atatürk sonrasında desteklenmiştir.. 
 Türkiye de köylü ne zaman ki gözden çıkarılmış iktidarlar değişmiş, demokrasi kesintiye uğramış, köylünün güvenini sağlayan tekrar  iktidar olmuştur.. Günümüzde çıkarılan tüm şehir yasaları, ile köylerin mahalleye çevrilmesi bu gerçeği değiştirmez, değiştiremez..
 Gelişen toplum ve ekonomi şartları, eğitim ve teknolojiden mahrum bırakılan köylüyü,üreten ama  sömürülen  DÜZENİNE çevirmiştir..
 Çıkarılan bir takım iyileştirme toprak reformu, toplulaştırma ve kooleratifleşmeye yönelik uygulamalar bile köylünün daha çok ezilmesine yol açmıştır.. Köylünün üretim bandından çıkanı alanlar, sermaye toplulaştırması ve oluşumları ile hem fiyatları hem maliyetleri belirleyecek şekilde oluşumlar la onları bitme noktasına getirmiştir.. Onun iyiliği için kurulan oluşumlar günümüzde bizzat onun malını jaczeden üretimden koparan yapılara dönüştürmüştür. Şartlar ve kör yönetimler tüm birlik ve Kooperatifleri sadece köylünün söyüşü metodu oluşturmuştur.. 1972 yılında çık İş bir kanun var 
 1581 sayılı sayılı tarım kredileri kooperatifi çıkarılmış ve kanunu. 1.maddesinide"… üreticiler, aralarında ekonomik menfaatlerini korumak ve özellikle meslek ve geçimleriyle ilgili ihtiyaçlarını sağlamak amaciyle karşılıklı yardım ilkesine dayanan ve tüzel kişiliği olan değişir ortaklı, değişir sermayeli Tarım Kredi Kooperatifleri kurabilirler." Şeklinde düzenleme getirilmiştir…
 3.madde de" kısa ve orta ölçekli kredi ihtiyaçlarını karşılar" derken kooperatife finansal çözüm üretme yükümülülüğü getirmiştir.Hani boy boy traktörler, habzedilerek köylüler açlığa mahkum edilen haber ler var ya bu şekilde köylü borç batağına sağlanmıştır.. Oysa aynı kanunun ilerleyen maddelerinde köylünün önünü açmak içİn para toplama yetkisi bile verilmiş, köylüye borç olarak dağıtırkende ipotek rehin teşis etme masraflardan arınmış ve rehin tesis edilen malların 3.kişilerce jazc edilemeyeceğini berterek köylü haciz lere karşı korunmuştur.AAMA kanun amacından saptırılarak, kötü yöneticilerin oyuncağı olarak köylünün üretim bandı sekteye ugratulmıştır..
 Aynı kanunun . 3b bendinde  ise "üyelerinin ürünlerini değerlendirir" diyerek bir görevlendirme yapmıştır..Yani kardeşim diyor sen köyliyü zincir market yada para gücü elinde olan komisyoncuya ezdirmeyeceksin diyor.. Şimdi kooperatif üyesinin ürününü değerlendirmek yerine üyesinin taktörünü haczederk onu üretme z hale getiriyorsa, taşınmazın ın üzerinde sıra sıra ipotekler koyup malını sattırıyorsa o zaman işin içinde kötülük var demektir..Yönetememk var demektir köylüyü zincir market ve toptamcıya doğru başını tutmak var demektir..
 Aynı kanundan yürümeye devam ediyoruz.. 3c bendinde " Müştereken yararlanabilecekleri her çeşit makina, ekipman ve tesisleri edinmek," derken üretim maliyetlerinin düşürülerek verimliliğin sağlanması yönünde tedbir alır demektedir.. Ortak kullanıma acık biçerdöğer, iş makinası gibi güçlü motor ilaçlama helikopteri yada ucagını alacaksın diyor.. Ama demiyor" sen üyenin anasını becer, onun elindekini avucunu al da tefeciye,İhaleci koparıcısına, iş takipcilerine üyesinin malını ezdirme..! ".
 Yine aynı kanunun 3 maddesinin B bölümünde "B) Ortak ve gerektiğinde diğer üreticilerin;         a) Üretim ve zaruri tüketim maddeleri ile üretim araçlarını toptan sağlamak,"       
Üyelerini korusun varlıklarını borçlanma dan devam ettirsin diye market gibi satış noktaları acıp gerek insani gerekse üretimine yönelik harcama kalemlerinin toptan olarak maliyetine sağlayacağı belirtmiştir.. Ama gübre fabrikalarının sırf kar eksenli bayisi gibi davran dememiştir.. Mazotu al toptan Fiyatına sat demiştir.. Bunu oluşturacagın rurtla ayağına hizmet götür demiştir.. Sigortasını en ucuz maliyetle üret demiştir.. Hayvancı üyenin Yemin, i ona göre ezdirmedem temin et gerekirse buna göre de fabrikalar kur  demiştir..Yem dediğin ne ki bir iki komplekse vitamin karışımı değil mi? 
 El sanatların dayalı yerleşim birimlerinde meslek içi eğitim ve konferanslara onların bilgisini görgüsüz arttır demiştir.. Onları dolandırıcı gelip geçen kapı satıcılarına muhtac. Ed. Dememiştir..
 Üretici içini hak ve menfaatlerini korumak için kooperatif nasıl birlik oluşur nasıl merkez birliği oluştur hangi hallerde atama yapılır gibi bir sürü gereksiz maddeyi koyarak üreticiden ziyade varlığını nasıl KORUYACAKSIN dönüşmüş ve kendi üyesini iş bilmez kötüye kullan ır gözüile bakanlığın vesayetine mahkum etmiştir.. .
  İpotek ve alacak senetlerine masraf dan ari tutarak köylü lehine duran borçlanma kolaylığı sağlamıştır.. Ama bu hal köylü üyesinin hayatına karşı darbedir.. 15.madde de köylü üreticinin,  araziyi kötü işletmesini den kaynaklı borç ödeyemeyen, varsa el koyarak onun yerine işletir, gelir den borç tutarın düşüp en sonun da borç kapanırsa taşınmazı sahibine iade yükümlülüğü getirmiştir.. Yine 13 son da rehin kurulan menkuler in sahibin e yeddi emin sıfatı ile bırakıldığı belirtilmiş ve haczedileöeyeceği hukum altına alınmıştır.. Köylü bu şekilde de korunmuştur.. Ama köylünün malını kooperatif görüyorsa bunda kötüniyet vardır..
 Şimdi kanun koyucu en iyi kanunu koysa bile uygulayıcı ları partizanlık yapıp köylüyü eziyorsa sorun kanunda değil kanunu illetemeyen YÖNETİCİLER de ve vesayet makamı olarak duran bakanlıktadır.. Köylüsünün koruyamayan yok olmaya mahkumdur
TORUN HALİLİ
( Tarım Kredi Kekleri başlıklı yazı HALİLİ tarafından 27.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.