Evet, evet sadece buradan uyarıyorum başka yerden uyarmıyorum. Kimi mi? Durun canım acele etmeyin, açıklayacağım. Hükumeti, bakanlarımızı, devlet adamlarımızı, sağlık çalışanlarına saldıranları, Fenerbahçe Yönetimini filan sanıyorsanız aldanıyorsunuz, inanın onlar ile hiç bir alakası yok, onları uyaranlar uyarıyor zaten, o benim işim değil... Ben G'leri uyarıyorum. Yumuşak g leri yani küçüğü ğ ve büyüğü Ğ olan yumuşak g leri uyarıyorum.

Bakın Ğ'ler, G'ler gibi olsanız ya siz de... Neden durup durup yumuşuyorsunuz? Hem de yumuşağın argo da ne anlama geldiğini biliyorsunuz. Tamam bazı zaman bizim insanlarımızdan da yumuşayanlar oluyor amma, yumuşasalar bile ağızlarını eğip bükmüyorlar... Yoksa yattığınız yer yumuşak da ondan mı yumuşak diyorlar size? Deyiverin bakayım. Ben de ne diyorum yahu, alfabe apartmanında yatıp kalkmıyorlar mı zaten?

Mesela I harfinin üstüne de bir nokta geldi mi İ harfi oluyor, ama kimse İ'ye yumuşak İ demiyor. Bu yumuşak ge yani Ğ adını siz mi aldınız, yoksa başka biri mi verdi size bu ismi? Diyorum ki mahkemeye gidip de değiştirseniz bu yumuşak g söylemini nasıl olur? Mesela serbest G filan da diyebilirsiniz ya da şapkalı g filan, hem de yumuşak ithamından kurtulursunuz... Hatta matematikte üslü sayılar var, üslü harfler niye olmasın, üslü g derler size de...

Hayır yumuşaksınız diye sizi alfabeden çıkartmaya kalksak, bu seferde diğer harfler o bizim arkadaşımızdır diye isyan edecekler, onu da yapamıyoruz. Ne halt edeceğimizi şaşırdık inanın. Buna mutlaka bir çözüm bulmalı, yetkili ve etkili kişiler...

Yok be, yok vazgeçtim senin ile uğraşmaktan yumuşağım benim. Sensiz de olmuyor, billahi olmuyor. Dağ yazacakken dag yazıyorum bir garip oluyor, bir şeye benzemiyor. Ağaç yazacakken agaç yazıyorum inan o da olmuyor... Saksağan yazacakken saksagan yazıyorum, bu seferde bütün kuşlar üstüme üstüme geliyor. İyisi mi sen yine yumuşak yumuşak alfabemizin içinde yaşamaya ve dilimizi zenginleştirmeye devam et... Canım benim, yumuşağım...

( Buradan Uyarıyorum başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.