1-Sosyal Güvenlik Damarlarından biri kopmuş demektir.. Her çiftçi şehirdeki yakınlarının emniyet subabıdır
2-Köyden kente göçü engelleyemezsin.. Göçle mücadele aynı zamanda Suçla Mücadele de atılmış bir adımdır..Koca şehirlerde toplumsal tanıdık baskısını üstümde hissetmeyen herkes suça daha yakındır
3-Toplumda katma değeri en yüksek kesim köylüdür.. Bir bugday tanesinden 12 bugday tanesi doğrudan  elde eder. Tüm sektörlere tedarikçilik yapar.. Üretimden onu kesersen diğer üretici aktörlerin de hızını kesersin...
4-Her yaptığın tarımsal ithalat, yabancı ülke çiftçisini desteklemektir.Tarımsal ürün  İthalatına yüksek vergi ÇİFTÇİNİ korumaktır..
5-Köylü, ekonomik ve sosyal hayatımdan ödün vererek üretir. Onu şehire kaçırırsan geriye döndüremezsin.ineğin memesi keçinin boku gecenin ayazı onun çabası ile üretime dönüşür.
6-35 bin köy, 4000 ilçe 81.vilayete bakar. Ama 81 Vilayet 4000 ilçe 35 bin köye bakamaz..(Büyükşehir yasası ile. Köy sayısının azaltılması köy ü kaldırmaz) 
7-Yabancı menşeili bankalar, ziraat bankasının yerine geçerek, arazileri değerinden yüksek kredilendirerek köylüyü borcu ödeyemez hale getirmekte taşınmazlar yabancıların eline geçmektedir..
8- Çocuksuz aileler, yaşlı köylüler iş bilmez Suriyeli afgan ailelere muhtac kalmakta, sonunda pes ederek köyler boşalmaktadır.Akıllı ve akılcı işletim modelleri geliştirilmezse yarın karanlıktır.. . ..
9-Ucuz kredi değil, faizsiz kredi değil Borçsız çiftçi hedeftir.. Subvanse edilmiş, destekleme bedelleri ile sadece birlik, kooperatif üyesi, partili, muhtarın adamı değil her çiftçi bürokrasisiz, belgesi z gösterdiği ürün ve ortalama üretim tutarının, doğrudan hesabına yatırılması ile olur.. (Mühendisin veterinerin var aylık ürün ve bakım denetimini kendisi yapacak.)
SEN Avrupalı çiftçiden daha çok çalışıp 
Daha çok üretmene ragmen daha az kazanıp ve sürekli borca batıyorsan problem sen de değil Yönetim dedir.. Hollanda sadece 50 milyar. Dolar.çiçek İhracaatı dam para kazanırken Türkiye'nin 3 katı bal üretmekte, süt ve et üretiminde dünya lideri olarak rakamları ile konuşmaktadır.. Bize de Konya kadar toprak sahibi derken 7 80 bin km2 büyüklükle övünmek kalmaktadır..

TORUN HALİLİ
( Çiftçini Korumazsan başlıklı yazı HALİLİ tarafından 28.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.