OSMAN BAŞIN ARDINDAN

           1959-2020

Ahmet AYAZ

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 29 Aralık 2020

…………………………………………….

 

    Kültür sanat ve edebiyatımızın,  kötü haberini Ali Rıza Atasoy ve Hikmet Elitaş dostlarımdan aldım. Beklenmedik bu kötü haber, beni şaşkına uğrattı. Bir değerli dostun da ölümünü, kaleme almak yine bana düştü. Bir taraftan ölüm haberini yazmakla, adını anmak ile mutlu olurken, diğer taraftan da üzüntüm ölçüye sığmayacak kadar derin oldu. Merhumun sesi hala kulaklarımdadır.

       Dünya Yazarlar ve Aydınlar Derneği Başkanımız Osman Baş Hakka yürüdü. Osman Baş telefon konuşmalarında, insana davranış biçimlerinde, tam bir eğitimci sıfatını taşıyordu. “Şehitlere Adanmış Şiir Antolojisi”  çıktı mı diye  kendisini aradığımda, “Ahmet Bey, Antoloji çıktı. Şehitlere adanmış güzel bir şiirini de antolojiye aldık. Antolojiden sana göndereceğim. Bekle, seni arayacağım” demişti. Ne yazık ki aramak nasip olmadı. Aramızdan ayrılmakta çok acele etti. Kendisi ile o son görüşmemiz oldu. Şimdi aşağıya öz geçmişini alıyorum.

     Şair. 10 Mayıs 1959, Tepekışla köyü / Erbaa / Tokat doğumlu. İlkokulu köyünde okudu. Yıldızeli Pamukpınar Öğretmen Lisesi (1976), Sivas Eğitim Enstitüsü, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Yönetimi Bölümü (1994) mezunu. Bir süre Hakkari ve Erbaa ilköğretim okullarında öğretmenlik ve yöneticilik yaptı. Fakülteyi bitirdikten sonra Tokat Millî Eğitim Müdürlüğünde, ilköğretim müfettişi olarak çalıştı. Bu görevde iken 2002-03 arası  TİKA Bakü program koordinatörü olarak görev yaptı. Azerbaycan’da görev yaptığı dönemlerdeki çalışmaları sonucunda Azerbaycan Vektor Beynelhalk Elm Merkezince 2003 yılında fahri doktora unvanına layık görüldü. Tokat Millî Eğitim Müdürlüğü bünyesinde ilköğretim müfettişi olarak görevini sürdürdü.

İlk şiiri (Gök Bakışlı Gül Sözlüm), 1976’da Tokat gazetesinde, sonraki ürünlerini aynı gazete ile yayın yönetmenliğini yaptığı Kümbet (Tokat) dergisi ile Türk Edebiyatı, Erciyes, Güneysu, Çağrı dergilerinde; Azerbaycan’da Dialog, Bayatı, Meshedi, Türk Dünyası, Edebiyat, 525. Gazet, Şark, Adalet, Palitra gibi çeşitli gazete ve dergilerde yayımladı.

ESERLERİ:

ŞİİR: Gök Bakışlı Gül Sözlüm (1996), Hey Onbeşli Onbeşli (Tokat Şiirleri Antolojisi, 1998), Buğday Tenli Papatya, Firüzan (Bakü).

OYUN: Göç, Hizmet Yarışı (1995). Osman Baş Hocamızı 20 Aralık 2020 günü ebediyete yolcu ettik. Mekanı cennet olsun.

( Osman Başın Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 29.12.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.