2020 Yılı Veda Ederken

 

 


2020 Yılına girerken tüm dileklerimiz sağlık mutluluk dolu yıl olmasını dilerken, açgözlü kendini insanlığını unutmuş insanların varlığını hesaba katmadan, dileklerde bulunmuştuk. Bu yıl bitmeden o insanlığını kaybetmiş insanların, bir laboratuvarsa ürettiği âlem saldığı mikrop korona’nın insanımızı alıp götürmesine şahit olarak, ya da hak ettiğimizden olsa gerek unuttuklarımızı hatırlamak için Rabbimin musibet olarak kulu aracılığıyla gönderdiği musibet diyelim, bizleri yordu aciz bıraktı. Acizliğimizi bilerek Rabbimize vardık dualarla.

Bu dünya insanı canımız her şeyiyle emanet iken bunu bilemedik, ya da böyle olmasını unutarak kendimizin sandık yanıldık! Yollar ummana insan gönüllere çıkarken, yolu değiştirdik mala mülke çıkar ilişkisine giden yola çevirdik, uçurumlara düşmek üzereyken çoğumuz döndü lakin hala insanlığını kaybedenler düşmeye devam ederken! Dünya bu iyi varken kötü de olacak, kötünün olması iyi olanların bunu değiştirmesi içindir bazen unuttuk bazen hatırladık bir yılı bitirdik, bir günde şu anda sayarsak bir saniye sürmedi!

 

Gayemiz ummanda gönüle insana hakka varmaktı, yolda tökezlesek de yoldayız, hakka niyazlarımızla iyi dileklerimizle çok şükür. Bu gönül ve dünya bize ikram iken sevdiklerimize de ikramdır iman ederken bunu bildik, bildirten Rabbime şükür olsun. Faal olamadık acizliğimizden karşı çıkamadık insanlığından vazgeçenlere karşı, acılarla ölümlerle karşı karşıya yılı bitirdik.

 

Yeni yılda yine dileklerimizle sağlık huzur dilerken insanlığını yitirenlere akıl vermesini Rabbimizden isterken, onlara karşı çıkmak için adımlar attık karşılarına çıktık milletçe devletçe. Meyvesini hemen alamazsak ta bu çalışmaların mesafe temizlik maske ile çabalıyoruz, aşı bulaşmazsak ta bu yönde çalışmalarımız devam ederken, meslek okullarında birçok gelişmelerle korona ’ya karşı buluşlarla maske solunum için cihazların bulunmasıyla ciddi adımlar atıldı. Araya mesafe koymaya çalışanlara rağmen uyumla hayatımıza devam ettik, kaybettiklerimiz oldu Rabbim rahmet etsin, hastalarımız oldu Rabbim şifasını cümlesine versin.

Üstadın şiirinden birkaç mısrayla son verelim.

 

Saraylar saltanatlar çöker

Kan susar bürgün

Zulüm biter.

Menekşelerde açılır üstümüzde

Leylaklarda güler.

Bugünlerden geriye,

Bir yarına gidenler kalır

Bir de yarınlar için direnenler...

Şiirler doğacak kıvamda yine

Duygular yeniden yağacak kıvamda.

Ve yürek,

İmgelerin en ulaşılmaz doruğunda.

Ey her şey bitti diyenler

Korkunun sofrasında yılgınlık yiyenler.

Ne kırlarda direnen çiçekler

Ne kentlerde devleşen öfkeler

Henüz elveda demediler.

Bitmedi daha sürüyor o kavga

Ve sürecek

Yeryüzü aşkın yüzü oluncaya dek! 

Adnan YÜCEL

 

 

Dileğimiz dil susmadan kulak kapısını kapatmadan yolumuza bu yeniş yılda el ele gönül gönüle sağlık sıhhat içinde Rabbimden niyazla dilemek, yeni yılımız sağlık sıhhat afiyetlerle Rabbim izni yardımıyla kapımızı mutlulukla sağlıkla çalsın inşallah, vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( 2020 Yılı Veda Ederken başlıklı yazı kul mehmet tarafından 1.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.