İyi gibi görünen biri nasıl kötülüğü isteyebilir yahut bulaşabilir ki… Bana göre cevabı, kalbinde Allah korkusu yok olduğundandır. Bedenin gıdası alındığında nasıl ki hepsi insana yaramıyor ve beden bu zararlı kısmı dışarı atıyor ise Kalbe girende Allah korkusu ile temizleniyor, kötüsü kanla gelip yok ediliyor. Kalp, çaresizliğine bile imdat için Rabbini çağırmıyorsa, krizi geçirip dünyadan göçüp gidiyor. 


Dünyada ya iyi olacaksın ya da kötü… Ortası yok. Sayısal mantıkta olduğu gibi ya 1-doğru ya da 0-yanlış kodlanıyor. Eğer sistem 1 değilse çalışmıyor… Yani iyilik kaybederse bu dünya yaşanılır olur mu? İyilik çoğunluk olduğu için bu dünya hala ayakta durmaya devam ediyor.


1-Doğru ve bir… Allah birdir der…Allah’ımın adetini temsil eder. Allah’ın hükmü dosdoğru, tertemiz, saf ve mutluluğun tek anahtarı… Nerede iyilik var, sağlık ve refah pik yapar. Kim buna sahip çıkmaz 0-Yanlışı seçer, kötülük yayılır bir süre… tıpkı ayette dediği gibi,


Görmedin mi? Allah GÜZEL BİR SÖZÜ ne tür bir misalle açıklıyor: GÜZEL BİR SÖZ, kökü yerin derinliklerinde sabit ve dalları semada GÜZEL BİR AĞAÇ gibidir.(24)


Rabbisinin izniyle her zaman meyvesini verir. Allah, düşünüp ders alırlar mı diye insanlar için böyle misaller vermektedir.(25)


ÇİRKİN BİR SÖZ ise, toprağa kök atıp da yerleşmediği için yerden kolayca sökülüp çıkarılabilen köksüz, kararsız ÇİRKİN BİR AĞACA benzer.(26)” (İbrahim süresi, 24-26)


ve topraktan kolayca sökülür, kurur gider.


İnsanlar iyi ve kötü seçiminin sınavını vermektedir ve ömürlerini buna harcamaktadırlar. Kişi tarafını seçecek, seçmesi gerekir. Ya Rabbinin yanında ya da karşısında…Yaptığı kötülüklere ancak bir ömür izin verilecek ve öbür dünyada bunun cevabını Mevlaya verecektir. Ya “1” ya da “0”  arası yok. İnsan ancak tövbeyle 1’e, azgınlıkla 0’a yaklaşacaktır. 


Allah yolunda olanlar, iyiliği yaymak için elinden geleni yapmalıdır, yapacaklardır. Bu yol, İslami tebliğdir. Allah’ın indinde, bu yola baş koyanlar muteber kişilerdir. Yusuf suresi 21. Ayete binaen denildiği gibi, “ La galibe İllallah” yani “ Allah’tan başka galip yoktur” Buna iman ederek, bu yola gönül verenlere ne mutlu… Mevlam onlardan olmayı bizlere nasip eder inşallah. Selam ve dua ile.


Saffet Kuramaz

( Her Yola İyiliğin Galip Gelmesi İçin Çıkılmalıdır başlıklı yazı safdeha tarafından 5.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.