Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 5.01.2021
Okunma Sayısı : 1569
Yorum Sayısı : 0
*Dört sayfalık PDF yazı hakkında*

Hukuk devleti ancak; hukukun üstünlüğü, bağlayıcılığı, bağımsızlığı, tarafsızlığı ile ayakta kalabilir, kabul edilebilir ve anlamlıdır. Bunlar yok veya görmezlikten geliniyorsa, kurulan idari sistem harçsız örülen duvar gibi yıkılır.
Hukukun üstünlüğün genel kabul görmesi içinse hukuk güvenliği ve hukuki belirlilik ilkelerinin somut/objektif bir bakış açısıyla çok iyi anlaşılması gerekir.
Kanun, yönetmelik, genelge gibi hukuki normlar hiyerarşisinde yer alan tüm bağlayıcı hükümler, her yurttaş tarafından açık, ulaşılabilir, anlaşılabilir, öngörülebilir nitelikte olmalıdır. Böylece her adli  ve idari karar ve takdir yetkisinin, yurttaş açıdından keyfiliğe dönüşmesinin önüne geçilmiş olur.
Hukuk devleti bekliyorsak, olduğumuzu iddia ediyorsak, minimum standartları bu düzeyde kurulması gerekir.
Var(mış) gibi göstermek, yokluğundan daha çok sakıncalıdır.
Yargısal denetime kapalı her karar, eylem ve idari tasarruf, güçler ayrılığı ilkesini topal bırakacaktır.
Bu bilgilendirmeyi daha detaylı anlatan, anayasamız ve anayasa mahkemesi kararlarına göre dört sayfada özetleyen ekte akademik bir yazı paylaşıyorum.
TV haber ve açık oturumları horoz döğüşünden öte gidemiyor.
Adalet adına yapılan tüm karartma ve istismarlar, toplumu yaşamın gerçekleri dışına itmektedir. Doğuştan kazanılmış evrensel haklar, kimsenin lutufla dağıtacağı hediye veya rüşvet değildir.
Lütfen bu dört sayfayı, geleceğimiz adına anlamaya çalışın.
Hukuku özümsemeyi ciddiye almıyorsak,
o da bizi korumayı kendine yük sayacaktır.
Bizim koruyamadığımız her değer başkalarının oyuncağı ve sopası olacaktır.
Dünyalık tek dayanağı; bilim, ahlak, adalet, mantık, zarafet, dayanışma, üretim, verimlilik olan cesur ve kararlı yüreklere gönülden selam olsun.
05.12.2020
*Ali Rıza Malkoç*

PDF yazının linki:
https://docdro.id/GiLniOv 
( Hukuki Belirlilik İlkesi başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 5.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.