Evlenmişler… Mutlular… Çocukları var… Günün birinde bu evli çifte diyorlar ki evlilik dışı ilişkiden doğdunuz, siz kardeşsiniz! Ne yapmalı ki? Boşansalar, çocuklarını ret etseler, yahut çıkamadıkları kriz ile intihar etseler… Siz olsaydınız, Allah korusun ne yapardınız? 


Eşi, başka kadınla ilişkisi olan kadının kocası tarafından gördüğü şiddetin vebali kime aittir. 


Anne yahut baba diyemeyen çocukların, sevgisiz büyümesinden dolayı çektikleri acının hesabını kim verecek?


Kur’an evlilik dışı ilişkiye izin vermiyor. Günah diyor! Bu yoldan vaz geçmeyen o kadar çok insan var ki… Bu ilişkilerden doğan o kadar da çocuk! Dağılan yuvalar, öldürülen eşler… Yetim kalan çocuklar! Ahlaki çöküntüye yol açan toplumsal sorunlar… Bu çocuklar, politikacı, yönetici olmuşlar, toplumun saygın yerlerindeler belki de! Bu topluma hangi mesajı veriyorlar dersiniz! Nasıl bir yaşamı sürüyorlar? İnsanlara güven mi veriyorlar… Kimisi belki kötülüğün içinde köprü altında, yahut şiddet yanlısı çetelerin içinde, yahut yasa dışı terörist eylemlerdeler! Dillerinde güven vermeyen, yaşadığı toplumdan intikam alan ve ihanet eden kişiler belki de!


Mevsimler ikiye düştü diyor uzmanlar… Kuraklık olduğundan, baraj doluluk oranlarının azaldığından bahsediyorlar. Yağmur duasıyla hatta alay edenler olması ayrıca acınası bir durum ya, neyse… Küçük bir ada büyüklüğünde buz parçası İngiltere’ye doğru ilerliyor. Korona’dan dolayı yaşam biçimimiz değişti, şakası yok bulaşsa sonu ölüm olabiliyor! Sanki dile kolay geliyor, darbe söylentileri ile halkları canından bezdiriyorlar. Allah’ın kutsal evine, paramızla gidemez olduk!!!


Bu görüntüler bize ders veriyor mu? Hayır! Hala umursamaz yaşıyoruz. Müslüman bir ülkede her dizide, “Allah yukarı da!” diye konuşuluyor. Allah’ı bile tanımayan, onun mekandan münezzeh olduğu bilmeyen, yani kime kul olduğunun farkında olmadan Allah’a şirk koşarak yaşayan bir dindar olduk! Hep dışarıyla ilgilenen, içe yönelmeyen, kendini tanımadan ve Rabbini bilmeyen cahiller! Allah’ı tanımadığı için, günahı leblebi gibi yiyen iman sahipleri… 


Daha fazla okuyanı rahatsız etmeyeyim dedim. Okuyan zaten anlayacaktır. Sorduğum sorulara cevap verecektir, eminim…  Hani derler ya, cennet ucuz değil, cehennemse lüzumsuz. Vicdanınıza baş vurun, o ne derse odur istikametiniz, akıbetiniz! Hacıya, hocaya sormayın, soracaksanız vicdanınıza sorun. Kimse bence cahil değil, en azından dünyada yaptıklarından hesap vereceklerini biliyorlar. Belki de buna çözüm bulmak veya ona göre yaşamak işlerine gelmiyor…


Saffet Kuramaz

( Düşünüyorsam Varım başlıklı yazı safdeha tarafından 8.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.