ULULANMA PADİŞAHIM
SENDEN BÜYÜK ALLAH VAR.. 
"Ululanma padişahım senden büyük Allah var.."padişahların cuma gidişlerinde koro tarafından  söylenen sözdü.. .Kendilerini bir şey sanarak, halktan uzaklaşması lar diye uyguladıkları bir yöntemdir. 
Yine Roma da imparator zafer sonrası şehre girip, gösterilerle karşılanırken  yanındaki görevli" unutma sen tanrı değilsin" diye mütemadiyen uyarıda bulunurarak imparatorun kendini kaybetmesine zafer sorhoşu olmasına şekilsel olarak engel olunurdu.
Osmanlı da bir devir, şatafat haline evsahipliği yaparken aslında 200 yıl sonrasının da haberciliğini yapmıştır. 1699 da Karlofça anlaşması ile ilk toprak kaybını yaşarken 1703 de 27 yıl süreliğine isyanla tajtan indirilen 3.Ahmet tahta geçmişdi..
Lale Devri nde Kağıthane deresinde 400 e yakın konak, halkın mesire yerini saray yavruları konmuş ve halka yasak getirilmişti.. Nefes alamayan halk sefalet içindeki halk bu aleme nizam iddiasındakilere ders vermek için ululanma padişahım senden büyük Allah var sözünün ifası için harekete geçti.. Daha önceden iki idamı olan ve afla yasayan Arnaavut kökenli patrona Halil, saray ve konaklar yapılırken artırılan vergiler ve ömür boyu süreye cevrılen mali külfetler, Anadolu dan gelen işsiz avare takımının insan kaynaklığı da Damat İbrahim Paşa hasım lığı ve hasım yöneticilerinin  perde arkası  organizasyonunda vergı den bunalan esnafında dükkanlarını kapatarak katılımıile Kitlesel hareket sonuç aldı.. Padişah emirleri dinlenmedi..Kitlesel dönüşümle yeniçeri ocakpı yapısı bozulmuş, padişah görevden alınmış, üst YÖNETİCİLER komple değişmişti.. Eşkiya beylerbeyi olmak  istiyordu.Buügün Kağıthane deresinde sadabat ta tek ağaç bulamazsınız belediyenin diktiği ağaçlar ve piyer loti denilen mezar yeri ağaçları yeşillik olarak duruyor.. İsyancılar 150 kadar köşkü yakmış tüm ağaçları kesmişler dir.. 2.Mahmut gelin sizi beylerbeyi yapacagım diyerek saraya alıyor.. İsyancı başlarını hallediyorlar.. Ama Osmanlı nın yeniçeri ocağı, issiz isyancularla Halil tarafından doldueulurken, aynı zaman da askeri düzen ve esnafa fnams kaynağı olarak işlevi gören yeniçeri ocağının yok edilme tohumu atılıyordu.. .Tabi böyle Bi r olayın mütedeyyin saraya baglı esnaf ve Anadolu dan gelmiş avsra takımının yaptığını söylemek safdillik olur.. İtalyan ve Avrupa dokusu taşıyan saray ve köşkler kendiliğinden olmadı oradan gelen mimar işn ehli uzmanları ve bunların kendi ülkeirinin de aynı zamanda bir. Casusu olduğunu unutmamak gerekir.. Fatih in İstanbul u fetgettikten sonra İstanbul un nıfısını arttırarak ekonomi cazibe merkezi oluşturma cabası gittiği yerlerden getirttiği nufus yoğunluğunu da unutmamak gerekir.. Geçmişi ile bagını koparmamİş azınlıklar osmanlı çöküş habercisi lale devri. Sonrası ekonomik ve sosyal yeni  yapılanma lar 200 yıllık çöküşün senaryosunu da oluşturmuştur..
Aynı senaryo, günümüzde ana temalar da uygulanıyorsa yine sorun var demektir..

TORUN HALİLİ
( Ululanma Padişahım Senden Büyük Allah Var başlıklı yazı HALİLİ tarafından 9.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.