NE OLUR DU?Değerini yaşarken de verebilseydik.. 
AVA, ben ona öyle diyeceğim,kendisi de öyle derdi..O, Türkiye için bir marka idi.
Pratik zekanın, tezahürü isim v e soy isminin, baş harfleri değil tek başına faaliyetlerini bile alt alta yazsan marka olmasına yeter di…
Ne maddi anlam da ne de manevi anlamda siyasete ya da bir aferinlemeye ihtiyacı vardı.
Yetiştiği aile ve çevresi ona bunu fazlası ile vermişti..
İnsancıl ve sosyal kişiliği eğitim kurumlarının veremeyeceği aile terbiyesi ile birlikte bakış açısı ,hayal gücü ve muhakemesini şekillendirmişdi
Mesleki kariyerinin zirve yapması;
-Ortaya koyduğu eserle r
-Uluslarası kurumların ödül ve sertifikasyonu ile de sabittir.
MHP genel merkezine bağışladığı projesi, Malatya Büyük Şehir Belediye binası, TÜBİTAK Çevre mühendisiliği binası onun betonla yaptığı danstır.. Akademik ünvan ları, zeka dolu beyni ve muhakeme gücünün ,anılan eserler olmasa bile göstergesidir..
İnanılmaz hayal gücü,içten içe doğan bina ve eser fikirlerinin dinamitleyicisidir..
1950 li yılların İstanbul gibi her an gözde bir şehrin ,ileri sosyal yapısında da yetişen Saınt Joseph de orta öğretimini tamamlamış, Boğaziçi İTÜ, sol görüşün o dönem HAKİM olduğu okulları bitirmiş, ABD de kalmış Suudi Arabistan da kalmış birisi kendiliğinden Türk milliyetçiliği fikrine gönül vermiş ve hep bu saha da kendi göstermiştir.
Bazı insanlarn sadece ismi bile bulunduğu ortama değer katarken, bazılarının, değil ismi varlığı bile sadece zarardır.. AVA,Milliyetçi camia açısından varlığı ve sadece isminin geçmesi ile bile değer katan bir KİŞİDİR.
Sosyalojik taban da veri kayması aslında TC kurucu iradesinin AVA üzerinde kendisini en somut şekilde gösterir.. 
TC ni kuran tüm asker ve siviller en duru hali ile Türk MİLLİYETÇİSİ dirler..En muhafazakar gözüken Kurmay sınıfından Kazım Karabekır de DAHİL çok iyi derece de bir Yabancı Dil biliyor,Yılmaz Türk diye şiirleri var,Çocuk ordusu seklınde ışıklar lisesinin temellini atmış projeleri var. .Yani Türk milliyetçileri içerisinde . Osmanlıcı olanların çoğu elenmiş, Anadolu insanının, aslında her biri entellektüelleridir..
AVA nın çok sevdiği babası böyle bir ekolün Hukuk fakültesi mezunu doktorasını yapmış hayat boyu rol model aldığı birisidir..Özünü kaybetmeyen aslını inkar etmeyen Ava, milliyetçilik eksenınden hıç ayrılmamıştır.. MHP onu bırakmış ama MHP yi asla bırakmamıştır.. CHP nin Türk milliyetçiliği den kopuşu sosyal dokudaki inkarları da beraber getırmış köyden kopup gelenler, AKP lişirken kentte buyuyen burokrasının çocukları öz degerlerınden bıhaber olarak AKP lilerce Ötekileştirilmiştir.Türk milliyetçisiyim derken Osmancılık türküsünü tutturmuşlardır.. .
AVA,Babasının Cumhuriyetin ilk mezun avukatlarından hem de doktoralı avukatlarından olması Bozkurt davası ile devlet yanında uluslararası davalara katılması onu genetik olarak Türk milliyetçisi yapmıştır.. Mhp ye de her daim sempati ile bakmıştır..Bir tek işaret bile onun karekter seviye ve seciyesi için yeterliyken genel merkez onun ölum yıldönümünde bir nezaket yayını bile yapmamıştır..Oysa milliyeçi camianın her neferi onu kendinden bir parça olarak görmüş ve bireysel olarak da paylaşımlarında bunu gerçekleştirmiştir. Milliyetçiliğin özeti mensubiyet Şuuru ve ahde vefadır.. 
Arabistan'da ki Osmanlı eserlerini akademik olarak kitaplaştırarak tarihe de not düşmüştür.. Ailevi olarak da mesleki olarak Fransız ortaokulundam baslayarak ana dili gibi yabancı dilleri bilen Birisini MHP başbuğum zamanında Turgut Özal dolayısı ile kesfettiği bu yeteneği, başbuğ sonrası değerlendirememiştir.. Hadi İstanbul gibi bir vilayette, seçim strateji yoksunluğundan belediye baskanı yapamadın. Bir Sürü belediyelerin var, yerel yönetimlerle ilgili bir genel Başkanlık da mı ihdas edemezdin? AKP nasıl İBB yi tüm yerel yönetimlerin Akademisi gibi kullandı. sen bu Baskanlığı akademi gibi düzenleyemez miydin?
Sayın AVA,Ben senden ve ruhundan kendim ve duyguasal olarak mensubu olmaktan onur duyduğum, MHP teşkilatı adına özür diliyorum.. Sen bizi affet hocam hayalleri Beşev ler den ötesine gidemeyenler seni tabii ki anlayamazlar.. Alimin ilmini taşıyacak cesareti yüreklerinde bulamazlar.. Rahat uyu mekanın cennet olun Amin
( Ava Ahmet Vefik Alp başlıklı yazı HALİLİ tarafından 14.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.