EMRE DİZELERİ(TAHA SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Em-re.

2-Her insanın hayatında önemli rol oynayan insanlar vardır.

3-Emre isimli arkadaşım da onlardan biridir.

4-Yaratıcı düşünme sürecimi başlatan kıvılcımı ateşledi diyebilirim.

5-İçimdeki sevgiyi yaratıcılığımla birleştirince güzel sonuçlar alabileceğimi onun sayesinde farkettim.

6-Şu an bu satırları okuyorsanız biraz da Emre’nin payı vardır.

7-Ayrıca yaratıcı düşünce çekim gücünüzle doğru orantılıdır.

8-Evren sadece enerjiden oluşmuştur.

9-Madde de enerjinin yoğunlaşmış halidir.

10-Enerjinin farklı frekanslarla titreşimiyle görüntüler oluşur.

11-Fiziksel olarak hepimiz enerjiyiz ve biriz.

12-Evrenin bir kuralı da etki tepki yani ne ekersen onu biçersin.

13-Bu prensibe göre,hayatta en çok düşündüğümüz,en güçlü biçimde inandığımız,en derinden beklediğimiz ve hayalimizde en canlı şekilde canlandırdığımız şeyleri kendimize çekeriz.

14-Olumsuzsak olumsuzu,olumlu ise olumluyu çekeriz ve hayatımızı o şekilde şekillendiririz.

15-Dikkat edin,ne istersek değil,neysek onu çekeriz.

16-Kurduğumuz düşlere ne kadar pozitif enerji yüklersek Allah’ın da izniyle tam zamanında gerçekleşir.

17-Enerjimizi yükseltmek için iyi uyumalı,iyi beslenmeli,egz yapmalı,iyi müzikler dinlemeli,iyi yazılar yazmalı ve okumalı,iyi kişilerle beraber olmalı,dengeli olmalı…vs

18-İçimizdeki enerjiyi arttırarak dışımızda da olumlu bir hayat oluşturabiliriz.

19-Buna örnek olarak spor yaptıkça yazı yazdıkça yeterli uyudukça hayatımın yoluna girmesi diyebilirim.

20-Mutlu olan insan yaratıcı olur,bunu gözlemledim.

21-Çekim gücü de yaratıcılığınla doğru orantılıdır.

22-Burada işin içine beyin dalgaları da giriyor. Alfa dalgaları günlük performansımızı artıran, beyni stresten koruyan ve genellikle yaratıcı olmamızı sağlayan dalgalar.

23-Bu nedenle bu dalganın baskılanması insandagerilim, yani stres oluşturuyor.

24-Yaratıcılığımızı ve günlük hayatımızdaki performansımızı geliştirmek için alfa dalgalarının artırılması gerekiyor.

25-Bu yaratıcılığı sevginle bilginle gözlemlerinle eşyalarla zekanla bakışlarınla …vs destekleyebilirsen ve birleştirebilirsen,insanlara faydalı olabilirsen,onlara kendini iyi hissettirirsen onları kendine çekebilirsin.

26-Örnek olarak kendisine hal hatır sorduğum insanların aramızdaki mesafeyi kapatmasını gösterebilirim.

27- Ne kadar yüksek enerji verirsen o kadar dönüşü olur.

28-Örnek olarak Selam verirken yüksek sesle verirsem,gülümsersem ve devamını klişe şekilde değil de ilgi çekici,moral verici,enerji aktararak devam ettirirsem dönüşü de güzel oluyor.

29-Bunlar benim şu ana kadar gözlemlediklerimdi.

30-Allah karşımıza daha neler çıkarabilir bilemem.

31-Benim düşüncem herkes bir şekilde benzersizdir.

32-Ancak hayat meşgaleleri bazen bizim algılarımızı kapatabiliyor.

33-Sıradan monoton ve tabiri caizse ot gelip saman gider misali olabiliyoruz.

34-Bunları aşmanın yolunu sanatta buldum.

35-Herkes az da olsa sanatla uğraşmalıdır benim görüşüm.

36-Benim tespitim ne zaman bir konuya adamakıllı kafa yorduğumuzda kendimize geliriz.

37-Bu zihinsel zindeliği yaratıcı düşünce sürecini aktif tutarak koruyabiliriz.

38-Bunu yapabilmek içinse bazı tavsiyelerim var.

39-Beynin sağ lobu vücudun sol tarafını yönetir.

40-Sağ lob daha iletişimsel daha duygusal daha yaratıcı düşünceden sorumludur.

41-Bizim bu bölümü tabiri caizse ateşlememiz gerekiyor.

42-Sol tarafımızı baskın duruma getirerek bu ateşlemeyi yapabiliriz.

43-Mesela sol ayağımızı sağın önüne getirebiliriz,jestlerimizi sol elimizle yapabiliriz,otururken sol bacağı sağın üstüne atabiliriz.

44-Ben denedim,bu ve buna benzer yaptıklarım bende işe yarıyor.

45-Sol lob ise daha mantıksal daha sayısal daha inceleme gerektiren konulardan sorumludur.

46-Bu yüzden bir konuyu öğrenmek istersen sağ yumruğunuzu sıkın denir.

47-Aynı şekilde bedenin sağ tarafını kullanarak sol lob ateşlenebilir.

48-Çünkü beyin bedeni,beden beyini tetikler,çift yönlü bir durum söz konusudur.

49-Bu kadar bilgiden sonra Emre ile devam edeyim.

50-Emre sayesinde kendimi sürekli yenilemem gerektiğini de farkettim.

51-Mevlana der ki:Dün dünde kaldı bugün yeni bir söz söylemek lazımdır.

52-Yeni bir şeyler söyleyebilmek için yenilikler yaşamak lazımdır.

53-Yeni konulardan bahsetmek için önce meraklı olmam gerektiğini farkettim.

54-Sanatçının da olmazsa olmazı meraktır.

55-Ne kadar sanatçı varsa hepsinin ortak özelliği meraklı olmasıdır.

56-Bir konuda bunu nasıl yapmış,bunu nasıl düşünmüş,ben nasıl uyarlayabilirim sorularını kendine sormalıdır sanatçı.

57-Bunları düşünen,düşündüklerini başka düşüncelerle birleştirebilen ve bunları gerçekleştirebilen de ön plana çıkar.

58-Tıpkı gerçek sanatçılarda olduğu gibi…

59-Gerçek sanatçılar prizma gibidir.

60-Nasıl ki prizma beyaz ışığı renkliye çeviriyorsa sanatçı da sıradanı estetiğe çevirir.

61-Bu yüzden olabilir ki Atatürk sanatsız kalmış toplumun hayat damarlarından biri kopmuştur demiştir.

62-İçinde bulunduğumuz toplumun gerçekten de farklı renklere ihtiyacı vardır.

63-İçinde bulunduğumuz toplumun gelişmeye değişmeye güzelleşmeye de ihtiyacı vardır.

64-Buna öncülük edecek kişiler de sanatçılardır.

65-Çünkü sanat ve yaratıcılık kurallara rağmen yeni işler başarabilmektir.

66-Bu evrenin yegane kuralı zamana bağlı olan evrimi yani değişimidir.

67-Gelecek bizim farklı yaklaşımlarımıza bağlı olarak değişecek.

68-Bunu da ancak cesareti olan kişiler başarabilir.

69-Cesaret konusuna Nurten şiirinde değinmiştim.

70-Ayrıca sanat otoriteyi de rahatsız eder.

71-Çünkü sanatçı pek çok konuya birden dikkat çekebilir.

72-Bu da yanlış giden bir durumda kişilerin uyanmasını sağlayabilir.

73-Ayrıca dünyaya fikir salabilirsen ölümsüzlüğü de yakalayabilirsin.

74-Bütün bunları yapabilmek için neye ihtiyaç var biliyor musunuz?

75-İnanç!

76-Dünyanın daha iyi bir yer olması için elimden gelen yazma kabiliyetimi kullanmaya karar verdim.

77-Bütün bunları Allah için yapmaya ve ancak onun izniyle olabileceğini farkettim.

78-Arşiv memurluğunu yazarlığa çevirmeye karar verdim.

79-Bütün bunlara kıvılcım olduğu için de Emre adlı arkadaşıma teşekkürü borç bilirim.

80-En çok da Allah’a şükürler olsun ki yollarımızı kesiştirdi.

81-Kalplerimizi ısındırdı.

82-Acılarımızı sevinçlerimizi lokmalarımızı paylaştırdı.

83-Allah izin versin de dostluğumuz devam etsin.

(Buradan Emre adlı arkadaşıma selam ediyorum.Kişisel gelişimime katkısı olmuştur.Sanatçı olmak için önce sanatçılar nasıl düşünür,neye gereksinim duyarlar,ne zaman nasıl neden ne kadar neyle harekete geçerler, bu dizelerde anlatmaya çalıştım.Eksiklerim olabilir,tamamlarsanız memnun olurum.Daha önce de yazdığım gibi,gerçekleri değiştirmeden ancak farklı bir yolla dile getirmektir sanat.Hepimiz sanatçı doğarız belki de.Sanatçılar çocuk ruhlu kalabilenlerdir.En doğrusunu Allah bilir.)

GÜLAY DİZELERİ(MERYEM SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLEMEYLE)

1-Ye,iç,yat,kalk,öp.

2-Annelerin bizi önemsediğini gösteren cümlelerdir bunlar.

3-Anne babasına iyi davranmalıdır evlatlar.

4-Bizi en çok seven kişiler onlardır.

5-Ayetlerde ve rivayetlerde kişiye anne babasıyla iyi geçinmesi emredilmiştir.

6-Çünkü bu dünyada en sıkı bağı onlarla kurarız.

7-Ben de beni en çok seven kişi olan annem Gülay’ı burada anıyorum.

8-Üzerimdeki emeği kesinlikle tartışılmaz.

9-Sevgi yaşatır tam olarak insanoğlunu.

10-Allah da anneleri sevgi pınarı olarak yaratmıştır.

11-Neyi var neyi yoksa evlatları için yapabilir.

12-Peygamberimizde bile bu sevgi olmayabilir.

13-Acaba kadın peygamber var mıdır?

14-Peygamber farsçadır,Arapça nebi ve resul vardır.

14-Burada nebi ve resul farkına değineyim.

15-Resul kitap gönderilen ve düzeni değiştirmeye çalışan peygamberdir.

16-Nebi ise kitap gönderilmeyen ve düzeni değiştirmeyen ancak kendinden önceki resulün getirdiği kitap ve düzeni devam ettirendir.

17-Kadın resul olmadığını Enbiya 7 ve Nahl 43 44’ten anlıyoruz.

18-Ancak kadın nebi olabilir.

19-Hz.Meryem,Hz Havva,Hz.Asiye ve Hz.Musa’nın annesi Kuran’da geçen nebilerdir.

20-Kadın resul neden yoktur tam olarak bilemem.

21-Ancak kaba tabirle kadının görevinin çocuk yetiştirme,erkeğin görevinin de  savaşma olduğunu anladım.

22-Bu yüzden resullük görevi kadınlara ağır gelebilirdi.

23-Allah kimseye üstlenemeceği yük vermez.

24-Ancak kadın resul olmaması kadınlar değersizdir anlamına gelmez.

25-Çünkü her kadın birer anne adayıdır.

26-Anneler de bu toplumun temeli olan ailenin baştacıdır.

27-Ayrıca anne öğrenirse çocuğuna da öğretir.

28-İlim öğrenmek de öğretmek de her Müslümana farzdır.

29-Gelişmiş,ahlaklı ve medeni bir toplum istiyorsak kızları eğitmeliyiz.

30-Bir zamanlar kız çocuğu okumaz anlayışı vardı.

31-Bu anlayış yüzündendir belki de 3.dünya ülkesi olmamız.

32-Benim gözlemim toplumda bilgili,cesur,çalışkan,akıllı insanlar ön plana çıkıyor.

33-Bir deyimle alfa olanlar ön plana çıkıyor,diğerleri eleniyor.

34-Bununla ilgili red pill öğretisinden bahsedeyim.

35-Bu öğreti düzgün kullanılırsa erkeği ön plana çıkartır.

36-Bu öğreti erkeğin gücünü göstermesini ister.

37-Bu öğreti yaşama uygulanabilirse mucizeler yaratabilir.

38-Bu öğreti hayatın içinden gözlemlenmiş acı gerçeklerden oluşur.

39-Bir göz atmanızı tavsiye ederim.

40-Erkeğin kadından üstün yaratılma durumu geçer Kuran’da.

41-Bu konuya da açıklık getirmek istiyorum.

42-Bu durumun doğru olduğunu görmek için doğaya bakabiliriz.

43-Dişi hayvan en sağlıklı yavruyu doğurmak için en sağlıklı erkeği arar.

44-Bu yüzden de erkek hayvan soyunu devam ettirebilmek için mücadeleci olmalıdır.

45-Gerekirse diğer erkeklerle dalaşabilir.

46-Özellikle bazı hayvanlara dikkatinizi çekmek isterim.

47-Erkekler daha renklidir dişilere göre ve bu bir sağlık belirtisidir.

48-Horoz,tavuskuşu,aslan bu konuda farklı yaratılmıştır.

49-Bu doğadaki sistem toplumsal düzene nasıl uygulanabilir?

50-Çalışma hayatında erkeklere daha çok şans tanınabilir.

51-İslama göre bir erkek anne,kızkardeş,eşi ve kızına bakmakla yükümlüdür.

52-Kadın çalışmasın demiyorum.

53-Sadece onların önceliği çocuklarının gelişimi olmalıdır diye düşünüyorum.

54-Ayrıca şunu da kabul edelim.

55-.Kadınlar daha duygusal davranabiliyor.

56-Duygusallık her zaman iyi bir durum değildir.

57-Bu duygusallık bazen gerçekleri inkar etmeye kadar gidebilir.

58-Bütün bunlara rağmen yine de evlenmek Allah’ın emridir.

59-Çünkü dengelenmek için zıttımız gerekebilir.

60-Allah da bu evreni zıtlıkların birleşimi olarak yaratmıştır.

61-Bunlar benim görüşüm,en doğrusunu Allah bilir.

(Benim üzerimde kutsal emekleri olan annem Gülay’a buradan selam ediyorum. Allah’ın koyduğu kurallar,yarattığı doğa ve indirdiği kitap arasında çelişki olmamalıdır,bazı meallerde bu tür hatalar var.Doğası gereği dişiler en iyi yavruyu meydana getirmek için en güçlü,sağlıklı,nitelikli erkeği seçer.Sosyal düzenimiz gereği para göz ardı edilemez bir gerçektir ve evlenirken erkeğin kadına vermesi gerekir.Belki de bu sebeplerden erkek kadına üstün denilebilir.En doğru meal ve tefsir için İhsan ELİAÇIK ‘’Yaşayan Kuran’’ okuyabilirsiniz.En doğrusunu Allah bilir.)

 UÇURUM DİZİLERİ(KEHF SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Allah’a sonsuz şükür ve hamd olsun.

2-Doğru bir yolda ilerlediğimi düşünüyorum.

3-Kuran rehberliğinde,meyve ağacı gibi olmaya çalışıyorum.

4-Öylesine insanlar tanıdım ki uçurumun kenarında gibiydi.

5-Kimisi kitap alacak parası olmadığı için okula bırakmayı düşünüyordu.

6-Kimisi gelecekten umutsuzca okuyordu.

7-Kimisi hayattan bezmiş ve çıkış yolu bulamıyordu.

8-Elimden geldiğince yardım etmeye çalıştım.

9-Ne kadar başarılı oldum en iyi Allah bilir.

10-Hatta bir keresinde bana Hızır gibisin bile dediler.

11-Bence kimse hızır beklememeli,o hale gelmeyecek biçimde yaşanmalıdır.

12-Çok mu yardıma ihtiyacınız var?

13-Allah bir şekilde size rahmet ediyor.

14-Ancak siz de doğru adımları atarsanız.

15-Belki de Hızır ile karşılaşmış olabilirsiniz bile.

16-Hızır’a değinmek istiyorum.

17-Kendisinde ledün ilmi var deniyor.

18-Peki bu ilim nasıl bir ilim?

19-Kehf suresinde ilk önce Musa ve Hızır bir gemiye biniyor.

20-Hızır gemide delik açıyor.

21-Peki neden açıyor?

22-Bir atasözü vardır.

23-Dereyi görmeden paçaları sıvama.

24-Hızır ileride bir zalim olduğunu bildiği için deliyor.

25-Kehf suresinde Musa ve Hızır kıssasında Hızır bir çocuğu öldürüyor.

26-Peki neden öldürüyor?

27-Anne babasını yoldan çıkarabilme ihtimaline karşı öldürdü.

28-Peki bunu nasıl bilebildi?

29-Bir atasözü vardır.

30-Olacak çocuk b.kundan belli olur.

31-O çocuk da kuantum dalgalanma olayına göre gelecekten mesaj vermiş olabilir.

32-Kehf suresinde Musa ve Hızır bir bir kente geliyor ve Hızır kentteki duvarı onarıyor.

33-Peki neden onarıyor?

34-Bir atasözü vardır.

35-Kısmetse çıkar gelir Yemen’den.

36-Hızır ileride o çocuklara define bırakmıştır.

37-Ayrıca ayetlerde bir konuya dikkat çekeceğim.

38-Musa hiç neden diye sormuyor.

39-Bu da önyargı,meraksızlık ve sabırsızlık değil de nedir?

40-Peki hızır geleceği nasıl bilebilir?

41-Geleceği bilmek için belki de gelecekten gelmiş olmak gerekebilir.

42-Şimdi de bu konuyla ilgili olarak Zülkarneyn’e değinmek istiyorum.

43-Ateist gruplarda görüyorum da güneşi balçığa batarken gördü ifadesiyle alay ediyorlar.

44-Anlamıyorlar ki bu ayet belki bir mecaz belki de daha fazlası.

45-Benim okuduklarıma göre Zülkarneyn uzay yolculuğu yapan bir kişi.

46-Balçık ve güneş de uzay yolculuğunun bir parçası olabilir.

47-Yecüc ve Mecüc kavmine karşı ördüğü sed ise belki de meteor kuşağı yada benzeri olabilir.

48-Çünkü meteorların içinde bakır da demir de bulunur.

49-Kısacası Zülkarneyn uzay ve zaman yolculuğu yapmış olabilir.

50-Zaten Zülkarneyn iki zaman sahibi demektir.

51-Balçığa batan güneş de karadelikten zaman yolculuğuna işaret olabilir.

52-Bu da şu soruyu aklıma getiriyor.

53-Hızır ve Zülkarneyn aynı kişi olabilir mi?

54-İkisi de zaman yolculuğu yapabiliyor olabilir.

55-İkisinde de sebepleri ve sonuçları bilme özelliği olabilir.

56-İkisine de Allah rahmet,ilim ve güç vermiş.

57-Ben aynı kişi olduklarını düşünüyorum,en doğrusunu Allah bilir.

58-Allah’ın rahmet ettiği yedi uyurlara da dikkat çekmek istiyorum.

59-Acaba 300 yıl uyumak fizik,kimya ve biyolojiye aykırı mı diye düşündüm.

60-Allah dilerse neden olmasın?

61-Hatta Hz.Muhammed bir keresinde inşallah demediği için ayet gelmemişti.

62-Bunu bildiğim için artık inşallah ifadesini çok kullanıyorum.

63-Ayetlerde dikkatimi çeken bir nokta da güneşin hareketleridir.

64-Doğduğunda mağaranın sağına,battığında soluna makaslıyor ifadeleri geçiyor.

65-Sağ ve sol duruma göre kuzey güney doğu batı da olabilir.

66-Güneş batıdan doğmuş olabilir mi acaba?

67-Kıyamet tekrar tekrar kopmuş ve yine kopacak olabilir.

68-Bize düşen ise kıyametten sonrasına hazırlıklı olmak.

(Hızır gibi yetişebilmek…Ne güzel bir durum bana göre…Belki bizim bağışladıklarımız yada borç verdiklerimiz başkası için hayati öneme sahip olabilir.Çölde ölmek üzere olsak tüm servetimizi bir bardak suya değişmez miyiz?Fırsat varken başkalarına Hızır olabiliriz.Yeter ki isteyelim.Allah karşımıza fırsatları çıkarır.Hızır ve Zülkarneyn konusunda ise İskender TÜRE’nin kitaplarını okuyabiliriz.Hayatımızda Allah’ı hep haırlamak dileğiyle inşallah…)

RÜYA DİZELERİ(İSRA SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-27.07.2014 tarihinde bana çok özel bir rüya gösteren Allah çok bağışlayıcıdır.

2-Bu dünyanın her varlığın temeli enerjidir.

3-İnsanların birbirine yakınlaşmasını sağlayan da sevgi enerjisidir.

4-Sevgi enerjisi kalbimizden tüm bedenimize,oradan da tüm evrene yayılır.

5-Ancak bu enerjiyi nefret,korku ve hırs bastırır.

6-Dikkat ederseniz dünyadaki bütün sorunlar sevgisizlikten meydana geliyor.

7-İntihar,terör,cinayet ve daha saymak istemediğim niceleri…

8-Sevmeliyiz birbirimizi ayrım yapmadan.

9-Zenci beyaz zengin fakir ateist müslüman türk kürt demeden sevmeliyiz.

10-Birbirimizi iyiye doğruya güzele yöneltmeliyiz.

11-Bunun da  ilim paylaşmakla olabileceğinden bahsetmiştim.

12-Bir zamanlar bir kıza aşık olmuştum.

13-Sevdiğim insanlara şiirler yazarım.

14-Ona yazmış olduğum şiiri burada paylaşmak istiyorum.

15- Yeniden doğdum dedim bir yaz günü seni sevince.

16-Ansızın hayatıma anlam geldi,sen hayatıma girince.

17-Siyah düşlerimde bir melek gibiydin bana gelince.

18-En güzel dayanağımdın sen,insana sevgim tükenince.

19-Mutluydum yanında,beni önemseyen birini bilince.

20-İlk anımız hala aklımda,unutulmayacak okul bitince.

21-Ne zaman beni seversen gel,bul sebepler  kendince.

22-Kürt kızıydı,kürtlere has bir samimiyet vardı kendisinde.

23-Özünde sözünde bir olur kürt.

24-Yalan söylemeye tenezzül etmez.

25-Kalbi saftır ve karşısındakine keke der.

26-Misafiri sever,varını yoğunu önüne serse yine de ağır gelmez.

27-Bir parça ekmeği oldu mu onu da paylaşır,gözü toktur.

28-Evini kimseye muhtaç etmemeye çalışır.

29-Çocuklarının üstüne titrer Kürt.

30-Eşine söz gelirse göz değerse öleyim ama dile düşmeyeyim der.

31-Kürt toprağında böyledir.

32-Ancak yozlaşma oldu mu o kötü...

33-Büyükşehirde kürt gücünü görür, gözü herkesi keser ve insanlar korkar.

34-Oysa kürt toprağında yaşamadığı hayatın bedelini ödetir oradakilere ama anlamazlar.

35-Aramıza nifak tohumları ekenler utansın.

36-Sevgisizliği milliyetçilik adı altında çıkaranlara yazıklar olsun.

37-Anlamsızdır bana göre milliyetçilik,ırkçılık,şehircilik.

38-Ahlak yönünden üstün olduktan sonra nereden gelmişsin önemli değil.

39-Hayalimdeki Türkiye farklarıyla ayrışan değil,bütünleşen insanların yaşadığı cennet gibi bir vatan.

40-Allah o günleri gösterecek inşallah ancak ne zaman bilemem.

41-Küçük meseleler için büyük kavgalar yapmayı bırakmalıyız.

42-Yeri geldiğinde susmalı,özür dilemeli ve telafi edebilmeliyiz.

43-Yeri geldiğinde de doğruyu düzgün biçimde anlatmalıyız.

44-Yokuşa sürerse o zaman başka çözümler bulunur.

45-Sabır da bir yere kadar ama değil mi?

46-Her insan ara ara yanlışa düşebilir.

47-Yılanın başını küçükken ezmek gerektiği gibi hatayı da çok geçmeden düzeltmeliyiz.

48-Yoksa küçük ihmaller büyük zorluklara neden olabilir.

49-Allah bize zorluk çıkarmak istemez.

50-Ancak insanlar kendi kendine zorluk çıkarabilir.

51-Bir söz vardır herkes cehenneme odununu kendi götürür diye.

52-Doğruyu yanlışı bile bile yanlışı yapmak akılsızca bir harekettir.

53-Yanlış yapacağınızı anladığınız an ne mi yapmalı?

54-Bulunduğunuz yeri terk edebilirsiniz.

55-Derin nefes alabilirsiniz.

56-Kendinize sorular sorabilirsiniz.

57-En önemlisi hayır demeyi bilmelisiniz.

58-Balık burcu olduğum için bunu pek beceremiyordum.

59-Ancak duyguların bir yerden sonra bana zarar verdiğini gördüm.

60-Artık öylesine bir noktaya geldim ki…

61-Duygularım arka planda,aklım ön planda ancak ikisi birlikte çalışıyor.

62-Bunu başarabildiysem de aşık olduğum kız sayesindedir.

63-Bir arkadaşıma geçmiş olsun demek için uğramıştım.

64-Onunla da Allah’ın rızasını kazanma uğrunda karşılık olarak tanıştım.

65-O kadar etkilendim ki rüyama bile girdiğine göre daha neler olur bilemem.

66-Dikkat çekmek istediğim bir durum daha var.

67-Rüyalar nasıl yorumlanırsa o şekilde çıkar.

68-Bakalım zaman neler gösterecek?

(Yusuf suresini okuyan bilir,Yusuf rüyayı yorumladı ve dediği gibi olunca zindandan kurtuldu.Ben de 27.07.2014 sabaha karşı rüyamda camiye gidiyordum.Günler günü gidiyordum ama farklı bir olay olmuyordu.Camiden çıkarken dua ettim,Allah’ım lütfen değişiklik olsun diye.Ertesi gün camiye gittiğimde bir zamanlar aşık olduğum kızı gördüm,ardımdan annemi gördüm ve sol elinde Kuran vardı.Camiden çıktığımda ise Allah büyüktür sesleri duyuyordum.Rüyamı yorumlattığımda çok olumlu yorumlar duydum.Kalpleri fethetmek gerektiğini anlamıştım zamanla.Milliyetçiliğin,ırkçılığın,şehirciliğin her türlüsüne karşıyım ve sevgiye hala inanıyorum.Sevgi dolu günlerde buluşmak dileğiyle inşallah…)  

AT DİZELERİ(NAHL SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Doğanın güzelliklerinden esinlenelim.

2-Doğanın işleyişinden ders çıkaralım.

3-Doğanın her ayrıntısına dikkat edelim.

4-Bize anlatmak istediği o kadar çok unsur var ki…

5-Bir keresinde cami avlusuna gittim.

6-Karınca ötmekten çatlamış bir ağustos böceğini tüm gayretiyle çekmeye çalışıyordu.

7-Ben de Allah’ın rızasını kazanmak için karınca gibi çalışmalıyız dedim.

8-Karınca gibi çalışmak için önce motivasyonumuz olmalı diye düşünüyorum.

9-Ne yaparsak sevgimizle yapmalı diye düşünüyorum.

10-Bizim için şampiyon filminden bahsetmek istiyorum.

11-Gerçek bir hikaye olması ayrıca güzeldi.

12-Halis Karataş ve atı arasında duygusal bir bağ vardı.

13-Halis Karataş önce atına alışamadı.

14-Atı ile duygusal bir bağ kurana kadar zorlandı.

15-Daha sonra sevdasını atına hissettirdi.

16-Sen koştukça o seviniyor ve iyileşiyor dedi.

17-At bu sevgiye sessiz kalmadı ve yarış üstüne yarış kazandılar.

18-Bu evrenin temelinde sevgi olduğundan bahsetmiştim.

19-Bold Pilot ve Halis Karataş bugünlere damgasını vurabildiyse bu sevginin sonucudur.

20-Sevgiyi hissettirmenin en iyi yolu nedir bilir misiniz?

21-Beden dilinden de bahsedeyim biraz.

22-Birbirini seven ve samimi olan kişiler birbirine sarılır.

23-Kişiler arası mesafe ne kadar kısalırsa samimiyet o kadar fazladır.

24-O yüzden dokunmak çok önemlidir.

25-Kör sağır dilsiz biriyle de ancak dokunarak iletişim kurabilirsiniz.

26-Bir tene dokunmak vardır,bir de ruha dokunmak…

27-Biri geçer gider,biri ömür boyu kalır.

28-Bunu bildiğim için insanların hem tenine hem ruhuna dokunmaya çalışıyorum.

29-Bir el sıkarsın,yaşam enerjisi dolarsın.

30-Bir el daha sıkarsın,sanki odun tutmuş gibi olursun.

31-Bir ruhun vardır,sanırsın karadelik.

32-Bir ruhun daha vardır,sanırsın güneşten parlak.

33-Allah bizden olumlu olanı ister.

34-O yüzden bütün insanlara tavsiyem mizah sanat felsefe bilim ile uğraşmalarıdır.

35-Bu dörtlü bize yaşam enerjisi getirebilir

36-Bu dörtlü paylaşıldığında sevgi meydana getirebilir.

37-Bu dörtlü can sıkıntılarını giderebilir.

38-Bu dörtlü zor görünen sorunları bile çözebilir.

39-Sorun çözebilen insanlara dikkat edin.

40-Onlar hayatta diğer insanlara göre benim gözümde bir adım öndedir.

41-Atatürk zamanında bir enkaz devraldı.

42-O enkazdan çağdaş bir Türkiye meydana getirdi.

43-Benim gözümde tüm zamanların en büyük sorun çözücüsüdür Atatürk.

44-Onun motivasyonu milletine olan sevgisiydi.

45-Benim bu dizeleri yazma sebebim de aynıdır.

46-Koşulsuz sevginin bu dünyayı güzelleştireceğine inanıyorum.

47-Hiçbir insan sevdiğini üzmek istemez diye düşünüyorum.

48-İnsan sevdiği için neler yapabilir?

49-Ferhat dağları deldi,Mecnun çölleri aştı,Kerem diyar diyar dolaştı.

50-Biz de sevdiğimiz için elimizden geleni yapmalıyız diye düşünüyorum.

51-Kelimelerle aramın iyi olduğunu düşünüyorum.

52-Bu yüzden de bu dizeleri okuyorsunuz.

53-Dikkatimi çeken bir durum daha var.

54-Acaba kişiler bir ilişkiye başlamadan önce ne yapsa?

55-Ben olsam anne babamın onaylamadığı bir kızla evlenmem.

56-Yine de büyük konuşmayayım,belli olmuyor bu işler.

57-Farkettim ki Allah’ın rızası ile anne babanın rızası çok bağlantılı.

58-Birini üzdüğünde diğeri de etkileniyor.

59-Bu bir hayat gözlemidir,tabi en doğrusunu Allah bilir.

60-Zaten intihar girişimlerine dikkat edin.

61-Aileden kopmuşluk vardır genelinde.

62-Toplumun en küçük yapısı olan aile düzgün olursa yaşantımız da güzel olur.

63-İyi aile terbiyesi görmüş diye bir söylemimiz vardır bununla ilgili.

64-Eğitim de değişim de gelişim de ailede başlar.

65-Ancak bu demek değildir ki kızı anasına,oğlu babasına çeker.

66-Eğitim ile üstesinden gelinebilir kötü yönlerin.

67-İslama göre bile ergenlikten sonra sorumluyuz.

68-Kimimiz güzel bir çocukluk geçirmemiş olabilir.

69-Ancak şu bilinmelidir.

70-Zayıf yönlerimizden en güçlü yönlerimiz de ortaya çıkabilir.

71-Buradan krizi avantaja çevirme becerisini kazanabiliriz.

72-Eskiden kekemeydim.

73-Farkettim ki yazarak,oynayarak ve bazen küçük eşyalarla da kendimi ifade edebilirim.

74-Bunu yapmaya başladıkça geliştim.

75-Geliştikçe daha da iletişime açık biri oldum.

76-Şu an iletişim ve duygusal zeka konusunda kendime güveniyorum.

77-Allah hepimize nasip etsin inşallah.

78-Allah bizim cennet gibi bir yerde yaşamamızı istiyor.

79-Biz kendi elimizle cehenneme çeviriyoruz belki de…

(İzlemeyenler için kesinlikle öneririm Bizim İçin Şampiyon filmini.Bu dizeleri yazdığım için bütün film ekibine,beni filme götüren ablam Özgün’e ve ilham olduğu için Allah’a sonsuz teşekkürlerimi sunarım.Filmler kitaplar resimler karikatürler heykeller ve daha niceleri…Hepsi eğitimin bir parçasıdır ve görebilenler hissedebilenler okuyabilenler için eşsiz birer kaynaktır.Bu estetik kaynakların çoğalarak bize hizmet etmesi dileğiyle inşallah…)

NAZİLLİ DİZELERİ(HİCR SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Na-zil-li.İşte bu dizeleri yazdığım memleketim.

2-Çoğu gurbette yaşayan Nazillili bir gün buraya dönmek ister.

3-Ancak işler eşler evlatlar buna biraz ara verdirtebilir.

4-Bana göre tam yaşanılacak yerlerdendir Nazilli.

5-Bir şairin dizelerinden aktarıyorum.

6-Dağlarından yağ,ovalarından bal akan, sokakları turunç kokan güzel Nazillim.

7-Nisanda sokaklar turunç çiçeği kokar ki insanı mest eder.

8-Ağustosta incirler yetişir ve ikram edilir.

9-Kasımda zeytinler hasat edilir ve her derde deva zeytinyağı afiyetle yenir.

10-Meyvesi de boldur,Menderes’in bir çayı geçer şehrin içinden.

11-Nazilli Ovasına hayat verir,bereket getirir,renklere büründürür.

12-Uzun çarşısı ile ünlüdür,yol boyunca çeşitli güleryüzlü esnaf karşılar sizi.

13-Sehabe adlı rapçinin eserlerinde bile kendine yer bulmuştur.

14-Anayurt oteli filmi de şimdinin müzesi olan Pera Palas otelinde çekilmiştir.

15-Atatürk Parkı,Uğur Mumcu Parkı ve Sümerpark görülmeye değerdir.

16-Pidesi ise tüm Türkiye’ye namını salmıştır.

17-Atatürk’ün açılışını yaptığı Sümerbank ise bir efsane olarak hala anılır.

18-Kızları da güzel ve nazlıdır,zaten ismini de Nazlı ilinden döndürerek almıştır.

19-Bunlar memleketimin güzel yönleri,peki ya diğer yönleri?

20-Benim lise yıllarımda eğitimde başarı daha üst düzeydeydi.

21-Nazillide dünyanın en kaliteli pamuğu yetişirdi.

22-Hatta yanlış hatırlamıyorsam 65 çeşit pamuk yetişir ve ünlü markalar etiketlerinde Ege pamuğunda yapılmıştır yazardı.

23-Şimdilerde ise adamakıllı pamuk yetişmiyor.

24-Sümerbankın da kapatılmasıyla neredeyse şehrin kalbi sökülmüştür.

25-Sümerbank,Avrupa yakasının sevilen karakteri Gaffur’un pijamasını ilk üretendir.

26-Eğitimli gençler genelde şehir dışına gidiyor.

27-Bence haklılar da,iş neredeyse oraya gitmelisin.

28-Allah bize çalışmayı,faydalı olmayı,üretmeyi emretmiştir.

29-Bu şartlar altında Nazilli’de bulunmaktan memnunum.

30-Şükürler olsun işim var bu şehirde,üretken olmak için gerekli fırsatları bulabiliyorum.

31-Ünlü bir soru vardır,size de sormak istiyorum.

32-Doğduğun yer mi,doyduğun yer mi?

33-Bence bu soruya net bir cevap veremeyiz.

34-Ben doğduğum yerde çalışmaktan mutluyum.

35-Ancak bu demek değildir ki sadece burayı seviyorum.

36-Kim bu cennet vatan uğruna olmaz ki feda diyen Akif’ten esinleniyorum.

37-Ben de kendi güzel mekanı güzel zamanı güzel ülkemi daha da güzelleştirmek için çabalıyorum.

38-Ancak önce işe Nazilli ile başlamam gerektiğinin de farkındayım.

39-Hz.Muhammed bile önce Mekkelileri uyarma vahyi almıştır.

40-Eğer Nazilli güzelleşirse 100 maymun deneyi gereği diğer yerler de güzelleşebilir.

41-Her insanda bir enerji alanı vardır.

42-Bununla ilgili Kirlian fotoğraf tekniği incelenebilir.

43-Kişinin olumlu enerjisi çevresini de olumlu hale getirir.

44-Olumlu enerjiyi nasıl arttıracağımızdan bahsettim.

45-Hatta kendimizi koşullarsak her etmenden enerji alabiliriz.

46-Nazilli de çok güneşli,çok sıcak,çok rüzgar alan bir şehirdir.

47-Zihnimize güneş beni olumlu etkileyecek diye iletiler yollarsak bu gerçek olabilir.

48-Kendini gerçekleştiren kehanet bunun bu şekilde gerçekleşeceğini söyler.

49-Benim de sabah saatlerinde en enerjik olmam belki bu sebeptendir.

50-Nazilli ayrıca öylesine bir manyetik etkiye sahiptir ki…

51-İstanbul’a ilham verici şehir denir.

52-Nazilli de İstanbul ile aynı boylamda bulunur ve benzer ilhamı veriyor.

53-Belki de memleketim olmasa övmezdim bu kadar.

54-Ama şu da bir gerçek gözlemdir.

55-Nazilli emekli şehridir ve dışarıdan gelip yerleşen çok emekli vardır.

56-Türkiye’nin başka yerinde buradaki kadar kıraathane var mıdır bilmem.

57-Yine de her çiçekten bal alabilmeyi bilmek lazım.

58-Kıraathaneler çok tecrübe kazandıran yerler olabilir.

59-Okeye,batağa,tavlaya dalmazsan oradan da yeni bilgiler öğrenebilirsin.

60-Allah bizim bilgilerimizi paylaşmamızı ve gerekirse diyar diyar anlatmamızı ister.

61-En güzel yolculuk Allah için Allah yolunda yapılandır.

(Yazar ve şair İbrahim Kiraz’ın dizelerini aktardım.Kendisine bu dizelerden selam ederim.Yusuf ATILGAN’ın Anayurt oteli kitabını da tavsiye ederim.Psikolojik çözümlemeleriyle,karakterleriyle ve tarihlere gönderme yapmasıyla ön plana çıkar.Yolunuz düşerse mutlaka uğranması gereken bir yerdir bence memleketim.Herkesin memleketi kendine güzel olabilir.Ayrıca Tin suresinde geçen incir ve zeytin bu bölgede bolca yetişir,bu da bir anlama gelebilir.Nazilli’ye gelmeniz dileğiyle inşallah…)

HÜSEYİN DİZELERİ(İBRAHİM SURESİNİN VERDİĞİ ESİNLENMEYLE)

1-Ker-be-la.Bir grup insan zamanında İslam’ı hz.Ali’den daha iyi bildiğini iddia etti.

2-Yaptıkları zulüm asırlardır devam ediyor.

3-İslam dinini camilere hapsetmeye ve İslam’a 5 şart yeter demeye kalktılar.

4-Hz.Hüseyin ve arkadaşlarını şehid edenler İslam tarihine kara leke olarak geçti.

5-Yönetimi ele geçiren Emeviler camileri adeta propaganda yeri olarak kullandı.

6-Cuma hutbesinde kötü sözler kullandıklarından halk onları dinlemiyordu.

7-Bu yüzden hutbeyi farz namazdan önceye aldılar.

8-Hutbeye başlarken de kimi zaman 4 halifeye ağır sözler söylüyorlardı.

9-Özünde sevgi olan İslam’a uyanların bunu yapmaması gerekir.

10-Ne yazık bize ki camilerde ayakkabıları kilitli rafa koyma gereği duyuyoruz.

11-Ne yazık bize ki camilerde bazen çocuklara kızıyoruz.

12-Ne yazık bize ki camilerde yerden ısıtma kullanıyoruz gerek olmasa da.

13-Ne yazık bize ki kelime anlamı toplanma yeri olan camiyi genelde sadece namaz kılmak ve tuvalet ihtiyacı için kullanıyoruz.

14-Oysa ki cami birbirine kenetlenmesi gereken insanların olması gereken bir yerdir.

15-Oysa ki cami içinde her türlü ilimin öğretilmesi gereken bir yerdir.

16-Oysa ki cami sıkıntılara çözüm bulunulması gereken bir yerdir.

17-Göbeklitepe kazılarında şu tespit keşfedildi.

18-İnsanlar şehirleşmeye ibadet etmek için başlamış olabilir.

19-Bir atasözümüz der ki bir elin nesi var iki elin sesi var.

20-Allah insanların iyilik yolunda buluşup birleşmesini ister ve bunu ödüllendirir.

21-Çin taktiği olan böl-parçala-yönet yönteminden bu şekilde kurtulabiliriz.

22-Kişisel üstünlük olarak gördüğümüz yönleri bir kenara bırakmalıyız.

23-Emeviler zamanında bu yönlerini bastıramadı.

24-Para makam güç uğruna güzel dinimize zarar verdiler.

25-Emeviler bunları kazanmak için en çok zulmü Türklere yapmıştır.

26-Ancak Allah’ın adaleti devreye girdi ve sancak Türklere geçti.

27-Türkler daha akılcı daha olumlu daha mücadeleci olmuşlardır.

28-Güzel dinimize biz Türkler sahip çıkacak ve yücelteceğiz inşallah.

29-Kerbela’da Hz.Hüseyin onu kurtarmaya gelen Türk yiğitlere şu sözleri demiştir.

30-Yarabbi, bu yedi yiğide yedi devlet nasip eyle demiştir.

31-Duanın etkisindendir,bugün ortaasyadan balkanlara kadar Türkler vardır.

32-Kıyamete kadar bu devletler bir arada İslam’a sahip çıkacaktır inşallah.

(Bu dizelerde hz.Ali,hz.Hüseyin ve daha birçok yiğit sahabeyi rahmetle anıyorum.Kabirleri nur,ruhları şad,mekanları cennet olsun inşallah.Emevi zihniyeti mücadele etmemiz gereken başlıca düşmanımızdır diyebilirim.Uydurma hadis,halifelere lanet okuma,adaletsiz yönetimi sürdürme,devletin başına birini getirirken liyakati değil de kendi soyundan olanı seçme ve daha neler neler…İbret alıp gerekeni yapmak dileğiyle inşallah…)


( Kuran Dan Esinlenmeler 7.bölüm başlıklı yazı Aliriza. tarafından 14.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.