ŞİYİRİN HİKAYESİ:


BİRİNCİ HUSUS: Bazı şiyirler var ( Şiirler değil kesinlikle ) altlarında da bir yazı: ŞİİR NOTER TASDİKLİDİR.''  

Şiir denen kavrama yazık, şair denen kavrama yazık ve hepsinden önemlisi noter masrafına yazık...

İKİNCİ HUSUS:  Altında ''Noter Tasdiklidir'' yazan bazı şiirler ise gerçekten güzel şiirlerdir ama şiir hırsızı ne noter onayı dinliyor ne padişah fermanı...  Ben, Cahit Sıtkı Tarancı'nın 35 Yaş şiirini bile '' Benim Şiirim'' Diye okuyana şahit oldum bu alemde.  Yani şiirin altına '' Noter tasdiklidir '' Yazmanız çok da bir anlam ifade etmiyor. Etkisi en fazla tarlaya dikilen korkuluk kadar oluyor ki biliyorsunuz günümüz kargaları artık o korkuluk numarasını yemiyorlar. 

ÜÇÜNCÜ HUSUS:  ''Şiir Noter Tasdiklidir'' Yazısının çoğunlukla şiire önem atfetmek ve reklam amaçlı olduğunu biliyoruz. Yani hiç kimse yemiyor bu numaraları...
..................................................

Sayın baylar ve bayanlar
Şiyir noter tasdiklidir
Yaysın haberi duyanlar
Şiyir noter tasdiklidir

Bunun için akıttım ter
Bu şiyiri acep kim yer
Onayladı bunu noter
Şiyir noter tasdiklidir

Sakın kimse alınmasın
İntihal de olunmasın
Ellenmesin, çalınmasın
Şiyir noter tasdiklidir

Leyla yazdım Mecnun yazdım
Bol ayran, lahmacun yazdım
Sör vayvır ve Acun yazdım
Şiyir noter tasdiklidir

Dam üstünde kar şiyirde
Elma yanak yar şiyirde
Ne ararsan var şiyirde
Şiyir noter tasdiklidir

Rahmeti bol Cemal Safi
Derdi: ''Evlat, yeter, kafi''
Açık yazdım, değil hafi[*]
Şiyir noter tasdiklidir

Şiyirime yaptım kaset
Çok beğendi Hafız Eset
Sakın eylemeyin haset
Şiyir noter tasdiklidir

Adem buna atlamasın
Erol beni kıtlamasın
Hele Fikret çatlamasın
Şiyir noter tasdiklidir

Okuyunca şaşırmayın
Ocakta çay taşırmayın
Lütfen diyom ! Aşırmayın
Şiyir noter tasdiklidir

Deryalarda yüzer gemi
Bu şiyiri yazdı Sami
Güzel olmuş ama di mi?
Şiyir noter tasdiklidir

[*] Hafi: Gizli-saklı

( Şiyir Noter Tasdiklidir başlıklı yazı Sami Biber tarafından 18.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.