Ne de güzeldir bir yuvaya sahip olmak... Güzel bir sözdür yuvayı dişi kuş yapar derler. Tamam anladık da erkek kuşunda ara sırada olsa katkısı olmuştur yuvanın yapılmasına. Erkek ve dişinin birlikteliği ile güzel değil mi yuva?


İyi de yuvayı sadece yapmakla bitmiyor ki iş. Yuvaya mobilya, koltuk, kanepe de almak lazım. Televizyon, radyo almak lazım. Yuva da çocuklarda olursa, bir de onların ihtiyaçlarını karşılamak lazım. Bunlar da yine dişi ve erkek kuşun birlikteliği ile oluyor yani...


Erkek kuş biraz havalara girer de bu evde ki dişi kuş bana yetmiyor derse, o zamanda dışarıda başka başka kuşlar ile düşüp kalkarsa yuvanın da temeli sarsılır. Tabi bu evdeki dişi kuş ile yavru kuşları da ruhen ve bedenen olumsuz olarak etkileyecektir... Böyle durumlara düşmemek için dişi kuşun ve erkek kuşun yuvaya bağlılık içinde hareket etmeleri gerekir...


Bizim ülkenin dişi kuşları, yani hanımları genelde yuvalarına çok sadıktırlar, sorun erkek kuşlarımız için önem arz eder. Kadınlarımızın bir çoğu ev hanımı olduğu, meslek sahibi olmadığı için, erkek kuşlar dışarıda başka kuş aramaya çıktığında, sineye çekerler. Oysa ki meslek sahibi olan dişi kuşlar yani bayanlar, erkeklerinin karşısında daha dik durur çoğu zamanda sineye çekmezler böyle durumları...


Hele de sanat ile ilgilenen dişi kuşlar ve erkek kuşlar arasında bir anlaşmazlık olduğu zaman, bu kuşların birbirlerinden ayrılmaları kaşla göz arası kadar kısa bir zamanda gerçekleşmekte ve ''Tak sepeti koluna herkes kendi yoluna.'' veciz cümlesi eşliğinde olmaktadır...


Kadınlar, yani dişi kuşlar, bizim kadınlarımız. Nazım'ın dediği gibi ''Soframızdaki yerleri keşke öküzümüzden sonra gelmesin.'' Baş tacı yapalım ki onları, yarın biz de bu hayattan çekip gittiğimizde gözlerimiz arkada kalmasın...


Kadın, yani dişi kuşlar hem eştir, hem annedir, sabırlıdırlar çoğu zaman, ailesine karşı sevecendir

fedakarlık çoğu zaman kadından gelir. Bunu da akıldan çıkartmamalı. Eğer ki biz erkeklerde doğru davranışlar içinde olursak aile bağları sevgi ve saygı ortamı ile daha da kuvvetlenir, sonrasında, mutlu bir ömür sürmek hiç de zor olmayacaktır...

( Yuvayı Dişi Kuş Yapar Hangi Kuş Yıkar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 18.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.