Sabahın erken saatlerinde işe başladığınız oluyor mu? Ve ya yaşadığınız şehre gün doğmadan başka şehirden geldiğiniz oldu mu?
Şehir gece yarısı başka olur. Bazı insanlar için, hayat gece başlar. Sokaklar tenha. Caddeler boş olur.
Gün boyu kirlenen şehir temizlenmeyi bekler. Gecenin sessizliğini bazen acı siren sesleri böler. Belli ki can pazarı vardır.
Ya da bir köpek havlaması gecenin sessizliğini böler.

Gece boyu çalışan fırıncılar; sabah erken işe giden insanlar için ekmek pişirmek telaşına başlar.
Kimsesiz insanların sığınacağı yerdir. Erken tüten bacaların verdiği sıcaklıklar.
Ya da bir bankanın ATM si sığınacak yerlerdir, dışarıda yaşayanlar için.

Bir nöbetçi eczane çalışanı sabahı uyanık karşılar. Bir de asla farkında olmadığımız temizlik görevlileri… Gece boyu şehrin caddelerini, sokaklarını biz insanlar için, sabah şehri insanların emrine amade temiz bulundurur.
Ve şehir ışıkları sönerken yeni bir hayat başlar.

Şehir kirlenmeye başlar, daha sabahın ilk saatlerinde, farkına bile varmayız;sanki caddeleri her gece kimler temizliyor?
Trafik yoğunlaşır, hastaneye, bankaya gitmek isteyenler sabahı erken karşılar.
Yeni doğan bebekler hayata merhaba derler. Bir hayat yeniden başlarken birileri de yaşama veda ederler.

Cami avlusunda son yolculuğuna uğurlayan aşina tanıdıklar bu vesile ile tekrar buluşur, hal hatır sorarlar.Sahte üzüntüler.keşke son kez görseydim diyenler.Ben daha yakınlarda görmüştüm diyenler ve tabii bu vesileyle ne yaptın? Ev, araba aldın mı, kızın okulu bitirdi mi diye kendi hayatlarından bahseden dostlar.
Ayrılıklar. Yeni aşklar… şehir tekrar yorgun düşer akşamüstü. Ardında bir çok hatıra bırakarak.Ama şehri her gün sabaha hazırlamak zorunda olanlar var.Bizler akşam eve döndüğümüz de yarın için hayat yeniden başlayacak.Ve bazı insanlar hayata veda ederken,yeni doğan bebekler yaşama merhaba diyecekler.
İnsanlar yaşadıkça.
( İnsanlar Yaşadıkça başlıklı yazı M.Filizman tarafından 25.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.