Gel Vatandaş Her Şey Bedava Burada Değil Ahirette Az Sabırla Az Cefayla Şükürle…

 

Bir yanlışa mahal vermemek veya bir yanlışa düşmek ya da yanlış olan bize denk düşerse, sonucunda o yanlış mutlaka bize bir kazanç sağlamak içindir, biliyorum sabırla gitmesini bekliyorum ya da niyazla Rabbim de yardım diliyorum. Bana yanlışı yakıştırana Rabbim neyi yakıştıracak bunu düşünmek istemiyor ve ona acıyorum. Yok, mu yanlışım binlerce, yok mu hayallerimi çalanlar yüzlerce, yok mu bana istediğimi layık görmeyenler onlarca, varsın layık görmesinler, layık görmeye onların yetkisi yok ki, Rabbimin layık görmesine yetkisi var, Rabbim den başkasının yetkisine de ihtiyacım yok. Yıkılsa da kalem, yeniden inşa eden ya da başka bir diyarda inşa eden Rabbim varken, sıkıntı yok biliyorum es geçiyorum… İnsanlardan bir şey beklemek, anlamasını dilemek ten ziyade Rabbim anlayan bilen doğrusunu az meşakkatle mutlaka veren olduğunu bilmek yetiyor… Bunun huzurunu dünyanın ne elması ne altını ne sarayları denk gelir, hepsi yanında söner kül kalır, öyle ise daha değerli bitmeyen sonsuz kudret sahibi, Rabbim sonsuz verecekse, Allahu Ekber, onunla kendimi olmayanla yormaya ne gerek var, şükür ki Rabbim veriyor… Malda mülkte Rabbimin, veriyorsa şükür, vermiyorsa bir nedeni vardır ya da bir yerde saklıyordur, Rabbim şükürler olsun.

 

Bazen düşmek karalanmak hezeyan değil ki, yediğimiz kazıklar diyeyim, tecrübedir az bilelim biraz zor olsa da! Kazık dediğimiz, bir şeyi sabitlemek devrilmemesi için yere çaktığımız bir dayanak değil mi? O halde neden hezeyan olsun ki? Bazen nameler şiir gibi süzülerek gelmez, küçük taşlarla gelir, takıla takıla daha dikkatli yürümeyi öğrenmek için, ondan sonrasında süzülerek uçarak yürürsün ama şimdi değil yarından sonra ötelerde, kıymet veren Rabbim, layık görmüş vermiş şükür, kıymetli, yerine bize göre kıymetsizi vermiş, hayır az denemek için deneme sınavından geçmen ya da düşerken tökezlerken Rabbim kaldır demen ve akabinde detayında bir düşme ile cennette uçman gibi hayal et gerisine takılma. Yoksa sarayda sultan rahatsa, Rabbim katında bir sorunu vardır, sultanlığı vermiştir o sultanlığı kendisine yapmış halkı unutmuştur sonucunda kaybettiği bir ömür ve ahireti var, Rabbim uzak etsin böylesi durumlardan…

 

Yetmeyen, çoğu zaman yetene ulaşmak için Rabbim gözetlerken kulunu, yetmeyenle ne yapıyor ona bakıyor, şükür ediyorsa yetenden fazlasıyla veriyor ha bu dünyada ihtiyacını karşılıyor ahirette sınırsız veriyor, elektrik su yol hava yemek lokanta doğal gaz telefon vs. ücret almıyor kuluna dünyada verdiği sıkıntının sabrın şükrün karşılığında her şey gel vatandaş bedavaaaaaaaaaa! Allahu Ekber. Ne büyük bir nimet! İdrak etmekten acizim, az hayal ettikten sonrasını hayal edemezken, sevinçten havalara uçuyorum, öyle ise az sıkıntı sonucunda her şey bedavaaaa!

 

Çalıntı düşlerle hayal kurulmaz, kazanç sağlanmaz bırak çalan kazandığını sansın, anlamayan anlamasın, anlayan Rabbim var, anlamayan ne yapabilir ki acizliğiyle ancak sevap kazanmamı sağlar o kadar! İnsan karşında duran insana bakar aynadır ne görüyorsa kendisini görüyordur o ayna da, ona göre konuşur diyelim ve noktalayalım vesselam, selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Gel Vatandaş Her Şey Bedava... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 27.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.