FİNCAN
Eski politikacılardan Turhan Güneş bir köy kahvesinde seçmenleriyle konuşuyordu. Kahveci kendisine kahve getirirken heyecandan yere düşürdüğü fincanın kulpu kırıldı. Kahveci fincanı çöpe atmak istedi ama Güneş ona engel oldu:
“Atma, bana ver o fincanı da Ankara’ya götüreyim” dedi.
Kahveci şaşırdı:
“Ankara’da kulpu kırık fincanı ne yapacaklar beyim?” diye sordu.
Ünlü politikacı bıyık altından güldü:
“Hiç merak etme, dedi. Her şeye bir kulp taktıkları gibi ona da bir kulp takarlar.”
YABAN-BABAN
Eski politikacılardan Mithat Yaban millet meclisindeyken soyadı yanlış okundu:
“Sayın Yaban” denilince ünlü politikacı hemen atıldı:
“Babandır baban!” dedi.
DUYULUYOR MU?
Politikacı kürsüye çıkmış, seçmenlere nutuk atıyordu. Vatandaşın biri:
“Bırak bu lafları beyim. Millet açlıktan kırılıyor. Bu konuda neler yapmayı düşünüyorsunuz, ondan söz edin bize” dedi ama politikacı duymazlıktan geldi.
Vatandaş bir daha:
“Millet feryat ediyor, duymuyor musunuz?” dedi ama gene bir yanıt gelmedi.
Politikacı kürsüden inince vatandaş yanına yaklaştı:
“Demin o kadar bağırdım. Hiç oralı olmadınız” diye serzenişte bulundu.
Politikacı duymadığını söyledi. “Oradan burası duyulmuyor” dedi.
Vatandaş “İyi ama nasıl olur?”diye sordu.
Politikacı:
“İstersen sen oraya çık, ben buradan bağırayım” diye konuştu.
Vatandaş kürsüye çıktı. Politikacı aşağıdan:
“Bu seçimde bize oy verecek misiniz?” diye sordu.
Vatandaş hiç sesini çıkarmadı. Politikacı ne kadar bağırırsa bağırsın duymazlıktan geldi. Bir süre sonra politikacının yanına gelen vatandaş, “Haklıymışsın, dedi. Oradan burası duyulmuyormuş. Ne kadar bağırsak, feryat etsek boş; Bu kadar kısa mesafeden duyulmayan ses ta Ankara’dan nasıl duyulsun?”
ŞEYTANLA POLİTİKACI
Şeytanla bir politikacıyı çuvala soktular. Bir süre sonra şeytan, “Kurtarın beni bundan!” diye bağırarak dışarı çıktı ama dışarıda başka bir politikacıyı görünce tekrar içeriye kaçtı...
ATANIN RUHU
Politikacılar ruh çağırmaya merak salmışlardı. Gene böyle bir ruh çağırma seansında politikacılar yara bere içinde sağa sola kaçtılar. Görenler ne olduğunu sordular. İçlerinden biri içini çekti: “Atatürk’ün ruhu geldi, nedir bu haliniz, bu yurdu ben size bunun için mi emanet ettim, diye hepimizi duman etti. Elinden zor kurtulduk” diye konuştu.
BAYTAR
Millet meclisinde bir politikacı diğerini küçümsemek için
“Siz seçilmeden önce baytardınız değil mi?” diye sordu.
“Evet, dedi öbürü. Niye sordunuz, yoksa hasta mısınız?
( Politik Anekdotlar başlıklı yazı erhantigli tarafından 31.01.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.